Brynja

Hvad for noget tøj går jeres børn i ??

20 indlæg i dette emne

Hej

Jeg synes at skolebørn og teenager siden var lidt død...

Tøj tænkte jeg, Når ens barn bevæger sig fra Børntøj til Tween og Teenager er det jo nærmest en jungel, at finde ud af hvad for noget tøj de skal have...

Hvad går jeres børn i ??

 

Min datter er 8 år gammel, men hun bruger str 10-12: hun arver en del tøj fra min venindes døtre og så suplere vi op med: Hummel, Desigual, Noa Noa, Molo, Hound mfl.

Vores datter er bredt bygget rundt om benene, hvilket gør at hun ikke kan passe H&M tøj, så derfor er alt inspiration også rigtig velkomment ;)

 

venligst

 

Brynja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn på 8 går altid i cowboy bukser, han vil ikke andet.

Mærket er ikke vigtigt for ham, men det er vigtigt der er et eller andet sejt på trøjen, fx mario, Luigi, en eller andet fjollet hund eller lign. Altså noget han finder sejt eller sjovt. Vi har dog lige købt en varm trøje til vinter, hvor den var mere flot end sej og den var han helt med på. Det er 1 gang lykkedes mig at få ham i en skjorte, da vi havde et eller andet større arrangement, men han kan ikke fordrage det.

 

Vi køber tøj i H&M, diverse discount forretninger der er her i Tyskland, C&A og en sjælden gang lidt bedre tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kun selv små børn. Men Hvad med name it eller kids up måske? Der hvor jeg bor har en lap børn lavet en afdeling for teenagere hvor der er en del fedt tøj synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 8 går altid i cowboy bukser, han vil ikke andet.

Mærket er ikke vigtigt for ham, men det er vigtigt der er et eller andet sejt på trøjen, fx mario, Luigi, en eller andet fjollet hund eller lign. Altså noget han finder sejt eller sjovt. Vi har dog lige købt en varm trøje til vinter, hvor den var mere flot end sej og den var han helt med på. Det er 1 gang lykkedes mig at få ham i en skjorte, da vi havde et eller andet større arrangement, men han kan ikke fordrage det.

 

Vi køber tøj i H&M, diverse discount forretninger der er her i Tyskland, C&A og en sjælden gang lidt bedre tøj.

 

 

Ja drenge er ind imellem nemmere end det, min kusines dreng har det på samme måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kun selv små børn. Men Hvad med name it eller kids up måske? Der hvor jeg bor har en lap børn lavet en afdeling for teenagere hvor der er en del fedt tøj synes jeg.

Name it er det jeg anbefaler når folk spørger hvad hun har lyst til ;)

Name it har måske et eller 2 par bukser :P

jeg er nok tvunget til at skulle ud i mærkerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mathilde på 11 får stort set tøj fra HM, hun bruger str 14-16 år nu for hun er hastigt på vej i puberteten. Vi er begyndt at kigge lidt på HM Divided også men jeg syns stadig det meste er for voksent i faconen til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mathilde på 11 får stort set tøj fra HM, hun bruger str 14-16 år nu for hun er hastigt på vej i puberteten. Vi er begyndt at kigge lidt på HM Divided også men jeg syns stadig det meste er for voksent i faconen til hende.

Ja nogen gange er skiftende sværere Anna Eline er stadig meget piget, men hendes tøj str gør at jeg må kikke efter Tween tøj til hende og det også lidt en udfordring.

Prøv at købe en lille smule til hende også skal hun nok finde en naturlig balance, Anna Eline blev lidt roligt lempet ind på Tween stilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nogen gange er skiftende sværere Anna Eline er stadig meget piget, men hendes tøj str gør at jeg må kikke efter Tween tøj til hende og det også lidt en udfordring.

Prøv at købe en lille smule til hende også skal hun nok finde en naturlig balance, Anna Eline blev lidt roligt lempet ind på Tween stilen.

Nu du nævner det husker jeg godt den overgang var ret svær, da HMs børnetøj går op til str 8 år og derefter er stilen lidt større - Mathilde var i hvert fald rigtig ked af det da hun ikke længere ku passe alle de søde kjoler hun stadig havde lyst til. Nu passer den større stil hende bedre og hun har alt for travl med at komme i "voksent" tøj :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu du nævner det husker jeg godt den overgang var ret svær, da HMs børnetøj går op til str 8 år og derefter er stilen lidt større - Mathilde var i hvert fald rigtig ked af det da hun ikke længere ku passe alle de søde kjoler hun stadig havde lyst til. Nu passer den større stil hende bedre og hun har alt for travl med at komme i "voksent" tøj :rolleyes

Den tid glæder jeg mig ikke til :wacko Synes det et så rart at have noget indflydelse på stilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tid glæder jeg mig ikke til :wacko Synes det et så rart at have noget indflydelse på stilen.

Jeg syns heldigvis stadig jeg har indflydelse - det er jo mig der betaler, som regel ;) Hun får lov til at vælge ting hun selv kan lide men det kommer ikke med hjem hvis det ikke er anstændigt og pænt i mors øjne. Det går såmænd fint med kompromiser. Selv min fireårige har jo fikse ideer om hvad hun ka li så man får ikke lov at bestemme det hele :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns heldigvis stadig jeg har indflydelse - det er jo mig der betaler, som regel ;) Hun får lov til at vælge ting hun selv kan lide men det kommer ikke med hjem hvis det ikke er anstændigt og pænt i mors øjne. Det går såmænd fint med kompromiser. Selv min fireårige har jo fikse ideer om hvad hun ka li så man får ikke lov at bestemme det hele :D

Sådan er min 5-årig også ;)

Og du har selvfølgelig ret i det med kompromisser og betaling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja tøjpenge... jeg tror mine store børn begyndte at få tøjpenge omkring konfirmationsalderen, men hvor vi stadig talte om hvad der var rimeligt. Fx her er x kr, der SKAL købes en jakke, 2 par bukser og nogle bluser, resten bestemmer du selv - agtigt. Så har de også lært at hvis de ville ha dyre ting så var der jo ikke ret mange. Jeg syns jeg har været ret large med hvad der var acceptabelt, min søn havde en lang periode med noget meget punket tøj med sikkerhedsnåle og huller osv og min store datter begyndte at gå i hæle i 15 års alderen, men er heldigvis aldrig kommet hjem med noget alt for upassende tøj. Med Mathilde blir der en lidt mere glidende overgang, hun har et par gange fået tøjpenge, som storesøster var sød at hjælpe med at bruge (nogenlunde) fornuftigt. Det er en skøn aktivitet for begge tøser og jeg gav en burgermenu for indsatsen :D Ingen tvivl om at Mathilde syns det var noget mere sejt at shoppe med storesøs end med kedelige mama.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

R på 7 år går mest i h&m tøj. Han er faktisk lidt ligeglad med hvad for noget tøj jeg køber til ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han går mest i cowboybukser og t-shirts. Mange af hans t-shirts er fra Zara.com.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna Eline er også ret ligeglad med mærker faktisk og det er kun en god ting, fordi det er sådan at jeg fortrækker det. Nu er det sådan at hendes lår har en omkreds der gør at jeg ikke kan få hende ned i H&M bukser, og at dette faktisk ikke er så sjovt når vi er der (er en stor frustration for hende). Hun er bygget sådan, hendes far og hendes faster har det på samme måde, hun er ikke tyk, og taber hun sig yderligere jamen så får hun bare synlige ribben, så jeg kommer bare ikke udenom at H&M er no go, og vi undgår dem helt, fordi jeg hellere ikke vil støtte en forretning, der ikke laver tøj til alle størrelser børn. Så vi ender ofte med at jeg køber mærke bukser.

Hun får en del tøj brugt, også suplere jeg op med det der mangler, når det så er sagt, så må jeg indrømme at jeg bruger mindre penge på at købe hendes mærke tøj, end hvad langt de fleste giver i h&m, jeg er god til at kikke mig for (sidst fik hun et par småfolk leggings, en molo kjole, en Noa Noa trøje, og 2 par lange small stuff strømper, til den nette pris af 200 kr), og vi er okei med at det ikke er sidste nye mode. Så prisen rører mig faktisk ikke specielt meget.

 

Når hun bliver ældre skal hun have tøj der passer, og det hjælper jo ikke ligefrem noget og være blå øjet og sige så skal det være H&M niveau, for pige barnet kan jo ikke passe det, men jeg kan jo vise hende hvordan man finder de gode tilbud.

 

edit: en lille fejl i teksten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Leonora jo kun 1, men jeg synes Pomp delux er smadder lækkert også til de større børn og så har Norlie pt ophørsudsalg, også super lækkert tøj.... Next er måske også noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva på 10 er meget tynd og det meste tøj fra h&m er dermed for stort, da bukser ikke kan spændes nok ind. Jeggings kan tiltider gå, men ellers har jeg købt bukser fra mininumph på outlet tilbud til hende, fordi de er smalle. Hun går dog helst af samme årsag i kjole og strømpebukser. Jeg syer kjoler, nederdele samt leggings til hende, fordi så kan jeg selv bestemme hvor smalt det skal være.

Hun elsker alt med glimmer, dyr og heste på :d

Freja på knap 14 har sin helt egen stil. Hun finder tøj i h&m i divided afdeling samt i only. Dog køber vi det meste tøj brugt i genbrug og hun er faktisk ret sej til at få tøjet til at se smartere ud osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 12 er rimelig nem endnu. Et par jeans og en t-shirt.

Han er ikke kommet til mærkevarer endnu.

Min pap søn på 14 (snart 15) han er netop begyndt at gå op i mærketøj (drop dead)

Min pap datter på 12, får stadig ikke rigtigt lov til at vælge sit eget tøj derhjemm det er moren der finder det frem.

Hvornår er man gammel nok til at få tøj penge ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er 7 år, men bruger str. 9-10 år og er efter eget udsagn "færdig med disney på tøjet"  :D

Men han er nu stadig også så "lille" at han er dårlig til at passe på sit tøj, og synes ikke det på nogen måde er fair af mig, at dyrt tøj skal sætte en stopper for den raske dreng han er, fordi jeg måske er øm over en eller anden dyr bluse - det har jeg lært af, så mærketøjet er lagt lidt på hylden, det var jo også mest mit behov - ikke hans!

Så her kører vi Zara, Bennetton, H&M og Molo - da de laver lidt seje prints af og til, og er til at betale uden at man bliver svedig  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 12 er rimelig nem endnu. Et par jeans og en t-shirt.

Han er ikke kommet til mærkevarer endnu.

Min pap søn på 14 (snart 15) han er netop begyndt at gå op i mærketøj (drop dead)

Min pap datter på 12, får stadig ikke rigtigt lov til at vælge sit eget tøj derhjemm det er moren der finder det frem.

Hvornår er man gammel nok til at få tøj penge ??

Det er nok lidt individuelt, jeg ville ta med og se hvad de ville bruge pengene på og om de har lidt fornuft med i det i første omgang. Men omkring konfirmationsalderen vil jeg sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER