LilleM

En tur på fødegangen

6 indlæg i dette emne

Fredag eftermiddag synes jeg mine plukveer var lige lovligt hyppige og det virkede som om de kom regelmæssigt. Så jeg tog tid med en ve app og ganske rigtig, jeg havde en plukve hver 5-6 minut! :blink Samtidig var babys aktivitets niveau dalet meget de sidste 2 dage, så jeg tænkte jeg hellere måtte ringe til fødegangen - de ville selvfølgelig gerne se mig.

 

Summa summarum, alt er OK. Eftersom jeg i fredags var 35+5 så gør man ikke noget i tilfældet af at plukveer bliver til veer og fødslen går i gang (jeg håbede til det sidste det blev til rigtige veer!) Han ligger med hovedet ned af, men ikke står ikke fast, så jeg skal lægge mig ned hvis vandet går...Også skød 2 jordemødre ham til omkring 3.000gr!! :huh  

 

Vi skal til konsultations jordemoder på fredag, og hvis hun vurderer det er nødvendigt kan vi blive sendt til vægt scanning. Ham på 9år vejede 3806 da han blev født 40+0, men var til gengæld også 56cm, så det passer jo meget godt med ham her også :rolleyes

 

Manden var ret glad for den der ve app, han var ligesom beskæftiget med noget mens det stod på og det hjalp lidt på nerverne :biglove

 

 

Behøver jeg at sige vi lige var ude og sørge for resten vi manglede Lørdag og at jeg pakker tasken en af dagene? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, det blev da lige ret spændende!! Kan godt forstå i skyndte her ud og købe det sidste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det blev da lige ret spændende!! Kan godt forstå i skyndte her ud og købe det sidste! Men hvor er det dejligt alt er ok! Så kan det være i kommer til at møde jeres lille bebs snart!!! Har også haft alle mulige mærkelige/nye smerter i underliv og lænd og mam tolker på ALT. Men regelmæssige veer med 5 min mellemrum er vist ikke til at tage fejl af. Og han kan jo heldigvis nå at sætte sig fast endnu. Undskyld, jeg kan ikke huske det - men er det din første?

Jeg passerede 37+0 i lørdags, så nu er jeg inden for normal fødselsperiode Lige pludselig er det, man har gået og ventet på så længe, kommet virkelig tæt på!

 

Det er nummer 4  :)

 

37+0 er en milepæl! :yay Og du har helt ret, man tolker på ALT, og det kan blive ret trættende hvis man først føder 41+4 eller noget :lol  Jeg er dog lidt heldig, eftersom jeg er fyldt 40, så får jeg max lov til at gå en uge over før man sætter mig i gang, og det er rart at vide lige nu - er godt nok træt af maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag eftermiddag synes jeg mine plukveer var lige lovligt hyppige og det virkede som om de kom regelmæssigt. Så jeg tog tid med en ve app og ganske rigtig, jeg havde en plukve hver 5-6 minut! :blink Samtidig var babys aktivitets niveau dalet meget de sidste 2 dage, så jeg tænkte jeg hellere måtte ringe til fødegangen - de ville selvfølgelig gerne se mig.

 

Summa summarum, alt er OK. Eftersom jeg i fredags var 35+5 så gør man ikke noget i tilfældet af at plukveer bliver til veer og fødslen går i gang (jeg håbede til det sidste det blev til rigtige veer!) Han ligger med hovedet ned af, men ikke står ikke fast, så jeg skal lægge mig ned hvis vandet går...Også skød 2 jordemødre ham til omkring 3.000gr!! :huh  

 

Vi skal til konsultations jordemoder på fredag, og hvis hun vurderer det er nødvendigt kan vi blive sendt til vægt scanning. Ham på 9år vejede 3806 da han blev født 40+0, men var til gengæld også 56cm, så det passer jo meget godt med ham her også :rolleyes

 

Manden var ret glad for den der ve app, han var ligesom beskæftiget med noget mens det stod på og det hjalp lidt på nerverne :biglove

 

 

Behøver jeg at sige vi lige var ude og sørge for resten vi manglede Lørdag og at jeg pakker tasken en af dagene? ;)

Hold da magle.. !! Ja så nærmer vi os vist alle med hastige skridt :) Hvor er det bare spændende.. Og dejligt at i lige har fået købt de sidste ting :) Ja jeg er også så småt igang med at pakke tasken. Syntes min liste med ting der skal gøres er meget lang.. (rengøre køleskab, afkalke kaffemaskine, rengøre ovn, lave mad til fryseren osv) og der nok kun er 4 uger til den lille mand kommer ud. 

Men jeg hepper på dig og håber din bebs bliver derinde bare lidt endnu  :loveshower  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det blev da lige ret spændende!! Kan godt forstå i skyndte her ud og købe det sidste! Men hvor er det dejligt alt er ok! Så kan det være i kommer til at møde jeres lille bebs snart!!! Har også haft alle mulige mærkelige/nye smerter i underliv og lænd og mam tolker på ALT. Men regelmæssige veer med 5 min mellemrum er vist ikke til at tage fejl af. Og han kan jo heldigvis nå at sætte sig fast endnu. Undskyld, jeg kan ikke huske det - men er det din første?

Jeg passerede 37+0 i lørdags, så nu er jeg inden for normal fødselsperiode Lige pludselig er det, man har gået og ventet på så længe, kommet virkelig tæt på!

Ja det er tæt på nu for os alle :) iihhh... hvor er det bare spændende altså :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nummer 4 :)

37+0 er en milepæl! :yay Og du har helt ret, man tolker på ALT, og det kan blive ret trættende hvis man først føder 41+4 eller noget :lol Jeg er dog lidt heldig, eftersom jeg er fyldt 40, så får jeg max lov til at gå en uge over før man sætter mig i gang, og det er rart at vide lige nu - er godt nok træt af maven!

Nå okay, så er du jo en pro ud i veer og fødsler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER