Pippi

At gå fra 2 til 3 børn?

12 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvor mit spørgsmål hører hjemme, men jeg vil gerne høre om, hvordan det er at gå fra 2 til 3 børn? Er det på rutinen eller MEGET hårdere pga man har færre hænder? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her har det været fuldstændig på rutinen..der har virkelig ik været nogen ko på isen der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med her, men forventer helt ærligt at det går lidt på rutinen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med her, men forventer helt ærligt at det går lidt på rutinen :whistling

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at høre om erfaringer!

Jer med tre børn - hvor gamle er jeres børn? Og hvad gjorde at I besluttede at få en tredje? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første er 7,5 år, den mellemste er 3,5 år og den sidste er knapt 14 mdr.

Vi har altid vidst at vi ikke kun skulle nøjes med 1 eller 2 børn, så det var meget naturligt for os at gå relativt hurtigt igang med at lave nr 3..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik nr 3 da de store var 6,5 og knap 8 år.

Det var intet problem!!

Jeg vil også sige at det største problem kan være i det praktiske såsom økonomi, plads i bilen og i huset. Hvis der er styr på det, så vil jeg sige go for it. 3 børn er skønt, og vi nyder alle sammen lillesøster på 1,5 år.

Nu venter vi nr. 4 som ikk var planlagt, og der kan jeg have lidt flere skrupler i forhold til om det hele går op i rengøring, tøjvask og lange nætter uden søvn ;) jeg er ikke som sådan nervøs, jeg har indstillet mig på at de næste 3 år kommer jeg til at leve som en zombie.. He he...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi fik nr. 3 var ældstebarnet en uge fra at fylde 4, og den nybagte storebror var 2 år 9 måneder. Jeg synes bestemt ikke overgangen fra 2-3 var overvældende.... man ved ligesom hvad det går ud på, og begynder at have en tro på at man har forstand på det der med babyer ;) Nu hvor 3. Mus lige er fyldt halvanden vil jeg sige at der altså er mere pres på, og det kan være svært at få tid til det man gerne vil.... men så må man jo skrue (lidt mere) ned for ambitionerne, og det er ikke værre end at nummer 4 slet ikke er udelukket herhjemme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi fik nr. 3 var ældstebarnet en uge fra at fylde 4, og den nybagte storebror var 2 år 9 måneder. Jeg synes bestemt ikke overgangen fra 2-3 var overvældende.... man ved ligesom hvad det går ud på, og begynder at have en tro på at man har forstand på det der med babyer ;) Nu hvor 3. Mus lige er fyldt halvanden vil jeg sige at der altså er mere pres på, og det kan være svært at få tid til det man gerne vil.... men så må man jo skrue (lidt mere) ned for ambitionerne, og det er ikke værre end at nummer 4 slet ikke er udelukket herhjemme :P

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove

:ditto :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg er ikke bekymret over at miste tid til mig selv, men hvad med økonomisk? Er det tredje barn dyrt? Jeg gemmer alt tøj, så bliver det en tredje pige, kan jeg ikke se, at det bliver en bekostelig affære. Men hvad med tre autostole i en bil? Og er der andet, som jeg overser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Pippi said:

Hmm... jeg er ikke bekymret over at miste tid til mig selv, men hvad med økonomisk? Er det tredje barn dyrt? Jeg gemmer alt tøj, så bliver det en tredje pige, kan jeg ikke se, at det bliver en bekostelig affære. Men hvad med tre autostole i en bil? Og er der andet, som jeg overser?

 

Nu gik vi jo fra 1-3 og derfor havde vi lidt flere udfordringer i forhold til ting der skulle anskaffes idet vi skulle bruge 2 autostole, 2 senge osv.

 

Men der hvor det tredje barn er dyrere er f.eks.

  • bilen (det er de færreste alm. personbiler der har plads til 3 stole på bagsædet.)
  • Offentlig transport: Man må kun have 2 børn med på sin billet, så når jeg er afsted alene med alle unger må Simon have egen billet.
  • Ferier/familiepakker i ferieland mv er ofte designet til 2 voksne og 2 børn

Syntes at jeg havde et par mere, så hvis jeg kommer i tanke om dem, vender jeg tilbage. Men vil da bare lige sige at det er skønt at være mor til 3.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER