MaleneB

Hvad skal I lave i dag?

22 indlæg i dette emne

Ja, jeg er nysgerrig.

Jeg synes tit jeg sidder fast i hvad vi skal lave i weekenden. Og ofte også ift hvad vi skal lave før frokost..

Freya er 19 måneder og meget aktiv. Hun elsker at komme ud også. Men jeg er bare lidt træt af altid at tage på legeplads. Trænger måske til noget der kunne være sjovt for os begge..så hvad laver I med jeres børn der er/var 19 mdr og aktiv og elsker at komme ud? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med for er lidt samme sted herhjemme med en snart 2 årig...

Dog har jeg fået anbefalet at tage en tur på biblioteket....har endnu ikke prøvet det...men tænker det blir noget vi kan finde på når det er dårligt vejr :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nåå ja svømmehal er os altid en mulighed jo ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tage ned og fodre ænder

Bage - og lade de små fingre være med hele vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen tager vi til åbent landbrug. Men måske det er sjovest når de er en smule ældre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen tager vi til åbent landbrug. Men måske det er sjovest når de er en smule ældre?

Det har vi også planer om hvis det er tørvejr...men er os i tvivl om alderen er god nok...hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog imorges ud for at finde hyldebær i nærområdet til saft og sidste weekend i skoven for at finde svampe.. Vi fandt dog ingen men spiste frokost på et tæppe i solen :yay

Ellers: Legepladser, det er også sjovt at lede efter nye og prøve dem af, en tur rundt om Utterslev mose eller Nymose, en tur i zoo, i Dyrehaven og kigge efter dyr.

Biblioteket og svømmehallen er også et klart hit, selvom det er indenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har knoklet i haven idag. Elliot har været med til at hive ukrudt op og putte i en spand. Han har også "fejet" terrassen med en lille kost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har vi været på Bondegården i Urbanplanen. Den vil jeg gerne anbefale!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen skal vi ud og lede efter kæmper her på vestegnen :) det er nogen træskulpturer af kæmper der er placeret 6 steder på vestegnen vi skal ud og lede efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i karolinelund idag med tæppe og madpakke. Vi har spist, leget, fundet kastanjer, været på opdagelse i buskene, spillet bold, cyklet på løbecykel, skatet og tegnet med kridt vi fandt på stien. Mega hyggelig dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været en tur på Egholm (lille nuttet ø heroppe nordpå ;)) med madpakker og fiskenet. Skøn og overskuelig lille tur med færge og vi fangede to krabber derovre, Valdemar var ellevild :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været en tur på Egholm (lille nuttet ø heroppe nordpå ;)) med madpakker og fiskenet. Skøn og overskuelig lille tur med færge og vi fangede to krabber derovre, Valdemar var ellevild :D

Hyggeligt. Det skal vi altså også nå inden vejret bliver for dårligt :biglove især efter at vi stoppede festivalen - vi har slet ikke været der i år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyggeligt. Det skal vi altså også nå inden vejret bliver for dårligt :biglove især efter at vi stoppede festivalen - vi har slet ikke været der i år

Det er 3 år siden vi var der sidst :blush Vi skal afsted noget oftere, tror jeg, det er jo både billigt, nemt og hyggeligt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har vi været på Bondegården i Urbanplanen. Den vil jeg gerne anbefale!

Uh god ide. Det bliver dog ikke i dag, da jeg hverken har bil eller cykel og kan ikke lige overskue offentligt dertil..

Cyklen er hos cykelhandleren og er ved at få sæde på til Freya. Glæder mig til at kunne komme hurtigere rundt end til fods. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode ideer.

Det gør ikke helt så meget at det er indendørs da der for Freya ofte mest bare handler om at komme ud af huset. :)

Måske den står på en tur i svømmehallen her til formiddag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog på åbent landbrug med Tobias og fik rundvisning ved grisene og det var et hit...bagefter var vi rundt og se traktorer og lege området for børn og sluttede af med en bid mad :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt som muligt :)

Jeg synes hverdagen indeholder så rigeligt med aktiviteter, så med mindre vi har nogle planer for weekenden forsøger vi at lave så lidt som muligt :) vi kan gå i haven eller leger indendøre. Jeg får som regel ordnet lidt vaksetøj, støvsuget mm,. Laura (2 år) elsker at hjælpe til, og jeg tror på de har godt af at være med i lidt hverdagspligter som vi så når i weekenden fordi hverdagen er fyldt godt op :)

Forsøger heller ikke at sætte for meget i gang, vil gerne hun selv søger sit legetøj og sætter sin fantasi i gang :)

Ellers tænder vi for tvet eller putter med iPaden. Som regel vil hun dog gerne ud en time :)

Vi kan finde på at gå i skoven for at lufte hunden, og så taler vi om grankogler, sten, blade, græs, træer mm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk på at tøffetid er godt for børnene og at weekenden er deres chance for at komme ned i gear. Det skulle være sundt at små kede sig lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt som muligt :)

Jeg synes hverdagen indeholder så rigeligt med aktiviteter, så med mindre vi har nogle planer for weekenden forsøger vi at lave så lidt som muligt :) vi kan gå i haven eller leger indendøre. Jeg får som regel ordnet lidt vaksetøj, støvsuget mm,. Laura (2 år) elsker at hjælpe til, og jeg tror på de har godt af at være med i lidt hverdagspligter som vi så når i weekenden fordi hverdagen er fyldt godt op :)

Forsøger heller ikke at sætte for meget i gang, vil gerne hun selv søger sit legetøj og sætter sin fantasi i gang :)

Ellers tænder vi for tvet eller putter med iPaden. Som regel vil hun dog gerne ud en time :)

Vi kan finde på at gå i skoven for at lufte hunden, og så taler vi om grankogler, sten, blade, græs, træer mm :)

Det er det samme her hos os. Ofte skal vi os noget en af dagene i weekenden og så skal der slappes af eller så har vi årskort til både zoo og fårup sommerland, men det gør vi ikke igen at have årskort begge steder for zoo er blevet en del forsømt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arbejde. Når jeg har fri (om timer) skal børnene hentes, de har været på weekend ved bedsteforældrne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår brugte vi formiddagen på at være i svømmehal. Efter lur tog vi ned til farmor og farfar (de har været væk på ferie). Her hyggede vi med kage og boller. Gik en lang tur og spiste aftensmad.

Idag - som de fleste søndage var vi alle afsted til tumlestik her om formiddagen og inden det puttede vi i sengen og så lidt tegnefilm og legede med fingernaling. Og efter lur snakker vi om at kører en tur i skoven og gå. Så vi kan samle blade osv og bare pille/undersøge og dimse rundt.

Generelt forsøger vi at der er nogle aktiviteter vi laver - enten vi finder på noget leg, besøger en legeplads, cykler/går DN tur. Bare så der sker lidt. Min datter minder om sin far og der skal helst ske noget og opleves noget. Hvor jeg virkelig godt kunne bruge lidt afslapning hjemme bare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER