TiaK

Lønstigning - hvad kan jeg kræve?

11 indlæg i dette emne

Inden jeg gik på barsel lovede min chef mig en ny titel/stilling, når jeg kom tilbage. Da der var lønregulering/"diktat" i foråret (hvor jeg jo var på barsel) fik jeg den gennemsnitlige sats med et lille skriv om at jeg fortjente mere end det, men at det kunne vi tage, når jeg kom tilbage fra barsel.

 

Min chef har derfor lagt op til at der ligger endnu en lønstigning i vente ;) Da jeg som minimum skal blive senior og evt også blive noget faglig leder/koordinator ser jeg mulighed for at jeg nu kan gøre et lidt større hop en bare den normale regulering der er hvert år.

 

Men jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad jeg synes er for lidt, ok og virkelig godt.

 

Lidt baggrund:

Jeg er klart den mest erfarne i afdelingen og de GLÆDER sig meget til at jeg kommer tilbage fra barsel, da det hele sejler. 

Min chef er ikke uddannet indenfor faget og pointen er dermed, at det er mig, de andre skal sparre med og jeg skal derfor have en vis form for stjerner på skulderen i forhold til mine kolleger. 

Jeg kommer ikke til at få personale ledelse

Jeg ligger pt på gennemsnittet af fagforeningens lønstatistik 

 

Hvor meget ville i kræve i lønstigning? :chin: 

 

Jeg får allerede betalt internet - er der andre måder at forhandle goder på end selve månedslønnen? Jeg tænker evt at det skal virke med tilbagevirkende kraft, at jeg kan øge procentdelen, der bliver indbetalt til pension, andet?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker det er ret svært at svare på. Altså der er jo stor forskel på virksomheder!!! Og om det er offentligt eller privat!

Det lyder uanset hvad spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på dit nuværende niveau.

En stigning på 3000 er meget hvis man fx får 25000 og føles som knap så meget hvis man i forvejen får 60000 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen. Det var vist lidt et panikskriv jeg fik lavet :rolleyes

Jeg har været til samtalen og jeg fik en stillingsbeskrivelse lige som jeg gerne vil have det og en lønforhøjelse på knap 10%, så jeg er pænt godt tilfreds. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke :wee :wee

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Niiiice! :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! :o tillykke! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak alle sammen, det er nemlig mega nice! Det eneste øv er, at lønstigningen først gælder fra næste år (jeg er på dagpenge nu, så det er effektiv 1,5 måned jeg kommer til at vente) men der er laaaang tid til januar :rolleyes

Det fede er også at efter samtalen observerede jeg lige et teammøde (15 min) og det gav mig helt vildt lyst til at deltage/arbejde igen. Så selvom jeg stadig har lidt panik over at have under to måneder tilbage på barsel, så glæder jeg mig også helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER