januar2017

Fødslen

32 indlæg i dette emne

På tiden med en fødetråd :)

Jeg har netop meldt mig til og betalt kurset "smertefri fødsel" med Anja Bay. Har hørt virkelig mange gode ting om det kursus. Og kan desværre ikke deltage i de kurser på hospitalet da det ligger når jeg arbejder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal bare have fundet ud af at forklare franskmændene, at de ikke skal 'dope' mig så jeg slet ikke kan mærke min krop og veerne.

De har lidt den holdning at man absolut ikke skal have ondt, og desuden gider de ikke skrigende kvinder...

Så det bliver spændende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad doper de med af medicin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De giver bare en rigtig stor dosis epiduralblokade - så du kan ikke selv mærke presseveerne, dem følger de på en skærm og siger 'så, nu kan du presse'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det synes jeg lyder som en virkelig god ide. Jeg er sådan en type der hader smerte og jeg tror, jeg vil være virkelig dårlig til at håndtere smerterne ved en fødsel. Men er også af den overbevisning at jeg vil føde selv hvis jeg kan. Så mere bange er jeg så heller ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med kurset, håber du får stor glæde af det.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største frygt er faktisk ikke smerterne men derimod om personalet er gode.

Man oplever så mange dårlige sygeplejersker og læger og lige i den situation har man brug for nogen der kan varetage ens behov.

Hende der scannede os til MD scanningen var dum! Sagde næsten intet til os og kom til at sige det forkerte køn og skrev det oven i købet også ind i vandrejournalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største frygt er faktisk ikke smerterne men derimod om personalet er gode.

Man oplever så mange dårlige sygeplejersker og læger og lige i den situation har man brug for nogen der kan varetage ens behov.

Hende der scannede os til MD scanningen var dum! Sagde næsten intet til os og kom til at sige det forkerte køn og skrev det oven i købet også ind i vandrejournalen

Jeg var i kendt JM ordning sidst, og det var bare så beroligende at kende ens JM på forhånd, så det har jeg også valgt denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kommer man i den ordningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hahaha. Åh ja.

Og hvis jeg fik en 10'er for hver gang en kvinde har sagt "jeg revnede helt om til røven" - ville jeg være rig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det gør ondt at føde så JA, om det gør ondt at få Kj så nej men efterfølgende JA... kan ikke grine i flere dage....må intet løfte og hvis jeg kunne vælge så ville jeg hellere føde alm selvom det er med følelsen af at løbe en 45 km samtidig med at skulle føde en kommode. Det er den vildeste oplevelse og gør så ondt men er så fantastisk og ville gerne gøre det ti gange frem for et Kj. Helt sikker på at man kan øve sig og finde en krops-kontrol så man kan gå ind i en fødsel med nogenlunde styr på sin egen krop, men når pressefase og veer tager over så er det som om kroppen går ind i sig selv og arbejder i sin egen verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig. Jeg skal da helt sikkert også føde normalt hvis jeg kan. Ingen tvivl om det. Det er ens pligt som kvinde hvis man kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja ja pligt og pligt... Ville vælge Kj hvis jeg kunne men det bliver nok en alm fødsel ja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også mig!!! Ærgerligt man ikke må få morfin... Men du kan da sagtens vælge frivilligt kejsersnit! Jeg synes man skal gøre det man har det bedst og mest trygt ved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skrev ikke under på noget, da jeg fik en epidural.

Man må gerne få morfin under fødslen, men hvis de tror at baby snart kommer stopper de det. Kommer babyen før forventet får de en modgift så snart de er ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg starter d. 13/12 :-) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, kmbe said:

Jeg starter d. 13/12 :-) 

 

 

 

Det bliver spændende :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør det! Er så lettet over at jeg kan få noget hjælp til forberedelse. Håber pengene er godt givet ud !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til fødsels forberedelse i forgårs... omg spild af tid, 1,5 time jeg aldrig får igen...

 

Først brugte vi 20 min på at sidde og snakke sammen med andre 4 par. ,

Vi fik en stak kort med spørgsmål og så skulle vi bare snakke om det (meget ubrugeligt). Så snakkede jordmoderen i 15 min, vidste os en video med hvordan barnet kommet ud af hullet, så var der pause og efter skulle vi igen side 20-30 min og snakke ud fra nogle spørgsmål. Så sluttede hun af med at fortælle hvad slags smertestillende man kunne få samt hjælpemidler.. woooooot... var det det...

ja i Guess so..

Seriøst spild af tid..

 

det eneste jeg synes der var godt var det hun nævne som epidural og de dårlige ting det kan medføre efterfølgende.. har fået mig til at indse jeg ihvertfald ikke skal have det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor var det henne?/" selvbetalt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg havde ikke mulighed for at deltage i smertefri fødsel forberedning ved Anja, men jeg købte bogen og læste den igennem 3 gange inden min første fødsel, og det var en kæmpe hjælp. Jeg havde min drømmefødsel! Lå i badekar i en periode, og fik akupunktur to gange. Og også en varmepude. Hele fødslen tog 10,5 time fra første ve. Og jeg var tilstede i det hele. Vil ikke sige at det var smertefrit, men jeg tænker aldrig tilbage på min fødsel som noget der gjorde ondt! Og jeg glæder mig til at føde igen, her til februar. 16 måneder efter jeg gjorde det sidste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay godt at høre! Jeg starter op på kurset i dag så er meget spændt. Mangler i den grad at blive klædt på. Har forsøgt at læse bogen men føler ikke rigtigt den store motivation for synes den er dræbende kedelig. Så håber kurset giver mig det jeg har brug for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER