Elisamus

Vintertøj/støvler købes hvornår?

54 indlæg i dette emne

Inger har flyverdragt og vinterjakke. Mangler at få købt vanter - regner med at købe ca 10 ens par, for de ryger virkelig hurtigt!

Gunvor: har flyverdragter og huer og nogle futter. Skal have fikset en ordentlig uldhue til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu købt støvler og fingervanter til Anna, så hun har alt.

Sofie har flyverdragt og skoovertræk. Støvler venter til hun går. Hun har lige fået soveluffer og en ny uld-elefanthue, som hun fik på ned i vs i fredags og siden er den ikke set. Det er fandme ikke i orden! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt alt til pigerne. Mine unger går altså ikke i støvler til 700-800. For os er det ikke nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også købt støvler til Silke Elia i søndags, hvor Boozt havde 20%. Nu mangler vi bare vinteren :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt alt til pigerne. Mine unger går altså ikke i støvler til 700-800. For os er det ikke nødvendigt.

Hvilke støvler køber du til pigerne?

Jeg synes tit kvalitet og pris hænger sammen nemlig :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt sko og støvler til Tobias hos godesko.dk...1600 at betale så håber sq de er gode ! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke støvler køber du til pigerne?

Jeg synes tit kvalitet og pris hænger sammen nemlig :chin:

Jeg har haft ecco, men de er så også i den dyre ende. I år har de nogle støvler til 400,- fra bilka. Nogle gange kan man jo også finde støvler på dba, der er helt nye, til halv pris :) Jeg har haft Angulus til dem før, men jeg synes de bliver grimme og slidte meget hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ecco, men de er så også i den dyre ende. I år har de nogle støvler til 400,- fra bilka. Nogle gange kan man jo også finde støvler på dba, der er helt nye, til halv pris :) Jeg har haft Angulus til dem før, men jeg synes de bliver grimme og slidte meget hurtigt.

Tak :)

Jeg må se hvad jeg finder på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg må se hvad jeg finder på :rolleyes

Men altså, det er jo smag og behag. Jeg e bare ikke typen der kaster flere tusinde kroner efter hvert barn, på overtøjet osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vi tage hele vinterstøvle snakken i denne tråd?

Nu har vi godt nok ikke talt uddybende med fyssen endnu, men af hvad jeg fornemmer, så er gode sko vigtige for William.

Og det betyder: god fast hælkappe, blød (!) sål, let sko. Og altså ingen brug af termostøvler = hans vinterstøvler skal være rigtig godt vandtætte.

Har i gode bud på vinterstøvler der klarer det? Vi har været glade for Angulus, men jeg synes egentligt at sålen er meget hård?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gået efter sko med goretex

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vi tage hele vinterstøvle snakken i denne tråd?

Nu har vi godt nok ikke talt uddybende med fyssen endnu, men af hvad jeg fornemmer, så er gode sko vigtige for William.

Og det betyder: god fast hælkappe, blød (!) sål, let sko. Og altså ingen brug af termostøvler = hans vinterstøvler skal være rigtig godt vandtætte.

Har i gode bud på vinterstøvler der klarer det? Vi har været glade for Angulus, men jeg synes egentligt at sålen er meget hård?

Jeg er ecco fan :badgirl

Dem her er vandtætte og kan bruges i stedet for gummistøvler http://www.footstore.dk/vare/5479-ecco-ecco-biom-trail-702772-59676?gclid=Cj0KEQjw1K2_BRC0s6jtgJzB-aMBEiQA-WzDMX78HJkfzGQUjTc5aiix9V9hGQyx8ya2gRZgfSSQjjYaAtiv8P8HAQ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har altid haft Arauto Rap vinterstøvler (selvom jeg er Angulus fan), men vinterstøvlen de laver er altså efter min mening bedre end Angulus ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke super Ecco fan :unsure af 2 grunde: jeg er træt af deres udseende :Blush og jeg er ikke så vild med materialerne.

MEN: jeg overvejer alligevel Ecco i år. De virker bare mere medgørlige og de virker mere vedligeholdelsesfrie vandtætte.

Tænke tænke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har aldrig haft Arauto Rap vinterstøvler (selvom jeg er Angulus fan), men vinterstøvlen de laver er altså efter min mening bedre end Angulus ;)

Ja hov, William har da også kun haft rap vinterstøvler :rolleyes

Men de er også stive i det synes jeg :unsure

Og så er jeg bekymret for vandtætheden i længden... William finder en mudder, vand og sjap på flere kilometers afstand. Og jeg er ih så åh så evig dårlig til at gå og passe og pleje støvlerne hele vinteren :Blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vi tage hele vinterstøvle snakken i denne tråd?

Nu har vi godt nok ikke talt uddybende med fyssen endnu, men af hvad jeg fornemmer, så er gode sko vigtige for William.

Og det betyder: god fast hælkappe, blød (!) sål, let sko. Og altså ingen brug af termostøvler = hans vinterstøvler skal være rigtig godt vandtætte.

Har i gode bud på vinterstøvler der klarer det? Vi har været glade for Angulus, men jeg synes egentligt at sålen er meget hård?

Hvad er der med hans fødder? Altså siden han skal have en blød sål?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hov, William har da også kun haft rap vinterstøvler :rolleyes

Men de er også stive i det synes jeg :unsure

Og så er jeg bekymret for vandtætheden i længden... William finder en mudder, vand og sjap på flere kilometers afstand. Og jeg er ih så åh så evig dårlig til at gå og passe og pleje støvlerne hele vinteren :Blush

Synes du? Jeg synes faktisk kun det er i hælkappen (som jo bør være fast vel?). Men de laver jo mange modeller til deres alder.

Jeg synes faktisk ikke det er svært at holde dem. Sidste vinter gjorde jeg det til en vane at både Silke Elia' og mine egne fik en tur hver anden søndag :) og mindre havde sikkert også kunne gøre det.

Måske Primigi kan være værd at undersøge, hvis du ikke vil have læder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Superfit har vi været rigtig glade for! Tørre og varme og lavet i super let materiale, som man kan have fuld fart på i, som Inger siger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vi tage hele vinterstøvle snakken i denne tråd?

Nu har vi godt nok ikke talt uddybende med fyssen endnu, men af hvad jeg fornemmer, så er gode sko vigtige for William.

Og det betyder: god fast hælkappe, blød (!) sål, let sko. Og altså ingen brug af termostøvler = hans vinterstøvler skal være rigtig godt vandtætte.

Har i gode bud på vinterstøvler der klarer det? Vi har været glade for Angulus, men jeg synes egentligt at sålen er meget hård?

Godesko.dk har forskellige gode sko og støvler. Tag en snak med dem. :-)

Skal selv hente en pakke med sko og støvler til Tobias derfra idag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker superfit til Laura, de er ikke særligt tunge og har en lækker blød sål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide superfit. De duer dog ikke til fødder, der er lidt brede, fik jeg at vide, og dermed blev de udelukket for min datter  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke super Ecco fan :unsure af 2 grunde: jeg er træt af deres udseende :Blush og jeg er ikke så vild med materialerne.

MEN: jeg overvejer alligevel Ecco i år. De virker bare mere medgørlige og de virker mere vedligeholdelsesfrie vandtætte.

Tænke tænke.

Jeg er heller ikke vild med deres udseende, de passer bare så godt til Im :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide superfit. De duer dog ikke til fødder, der er lidt brede, fik jeg at vide, og dermed blev de udelukket for min datter :(

De har da forskellige modeller? Inger har brede fødder og har haft 3 par vinterstøvler og 2 par sko fra Superfit? Og vi fik netop tilrådet dem :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har da forskellige modeller? Inger har brede fødder og har haft 3 par vinterstøvler og 2 par sko fra Superfit? Og vi fik netop tilrådet dem :chin:

 

Hm, måske er det deres sandaler og alm. sko, der er smalle? Det var da jeg fortalte, at vi havde købt hjemmesko og hun ikke kunne få dem på, da fødderne blev store nok, fordi fødderne var for brede :( Da vi fortalte det i forbindelse med sandalkøb, fik vi besked på, at Superfit altså også var for smalle til hendes fødder, og vi skulle bruge angulus eller bundgaard...Hm, men det er nok bare fordi der er forskel på modellerne og de har måske ikke haft nogle hjemme i bred

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, måske er det deres sandaler og alm. sko, der er smalle? Det var da jeg fortalte, at vi havde købt hjemmesko og hun ikke kunne få dem på, da fødderne blev store nok, fordi fødderne var for brede :( Da vi fortalte det i forbindelse med sandalkøb, fik vi besked på, at Superfit altså også var for smalle til hendes fødder, og vi skulle bruge angulus eller bundgaard...Hm, men det er nok bare fordi der er forskel på modellerne og de har måske ikke haft nogle hjemme i bred

Ej hvor sært! For ja Superfit er nemlig virkelig gode sko!

Æstetisk set er jeg jo nok mere til fine lædersko og støvler, men mange af dem bliver bare så tunge!

Edit: fandt lige denne: http://milkywalk.blogspot.dk/2012/05/laver-superfit-smalle-brnesko.html?m=1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER