blomst27

1 uges barsel er da rigelig

35 indlæg i dette emne

Fister, du er fantastisk. Jeg er så enig og du evner at sige det hårdt men IMO retfærdigt! :super

❤️ Jamen altså, nogen gange er det sgu bare for langt ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe jeg lige læste til tanke - hvorfor skælder 'man' kun ud på moderen i dette tilfælde? Faderen er vel lige så meget en klaphat for ikke st prioritere barnet - eller hvad?

Bestemt :) Nu er det bare hende, der har stillet sig op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-15-faa-hele-forklaringen-fra-moderen-der-droppede-barsel

"- At skulle være vågen nat og dag og opfylde alle min søns behov samtidig med, at jeg også var der for mine klienter, det har virkelig været så ubeskriveligt hårdt. Det er jeg ikke sikker på, jeg har mod på at skulle gennemgå igen på samme måde. Og min mand har slet ikke, så vi har indgået en overenskomst om, at hvis vi skulle få flere børn – og det vil jeg rigtig gerne have, for jeg synes, min søn skal have søskende – så holder jeg i hvert fald to måneder derhjemme og kigger ind på kontoret en gang i mellem."

Så var 1 uges ferie måske alligevel ikke helt lykken :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

»Jeg har valgt at få børn af samme årsager som alle andre. Men jeg har ikke ændret identitet 100 pct., fordi jeg er blevet mor. Jeg er stadig Eva, advokat, chef, kvinde osv. Jeg har benhårdt prioriteret min søn, min mand samt mit arbejde, og jeg har ingen ambitioner om at gennemføre maratonløb eller andre selvrealisationsprojekter. Jeg har ikke set en film i TV eller biografen i to år, men savner det heller ikke.

Mener hun dét der seriøst?

Jeg har bare meget løftede øjenlåg til overs for hendes valg, og nej, jeg har faktisk ikke den store respekt for det. Jeg har STOR respekt for nuancer i forældreskabet og arbejdslivet, og jeg synes sagtens man kan lave mange, MANGE andre løsninger end at mor går hjemme i 12 måneder. Men jeg kan i slet ikke sætte mig ind i hendes argument om, at hun benhårdt har prioriteret sin søn - hun har benhådt prioriteret sig selv IMO! Og ikke fred være med det, fordi hun forlader sit barn en stor del af døgnet hele tiden, når han kun er en uge gammel. Ja, så træder andre omsorgspersoner til, men hold da kæft et trofæ-barn, så. Det synes jeg altså! Sådan helt råt for usødet. Jeg ser heller ikke hele film i TV eller når i biografen med mindre jeg benhårdt prioriterer dét og planlægger det en måned eller to i forvejen, jeg dyrker ikke marathon osv - for sådan er det ofte at have børn, så jeg forstår ikke helt hendes argumentation ovenfor. Og så har jeg da heller ikke ændret mig 100% af at blive mor...sådan noget pladder at sige. Jeg har også skrevet projekt og studeret under barsel, men jeg har da ikke forladt mit spædbarn alle døgnets lyse timer og affundet mig med oftest at være det første barnet ser om morgenen. Jeg synes faktisk det er ret langt ude i dagens Danmark.

Hendes signal til arbejdsmarkedet er en helt anden snak. Hun skal have lov til sit frie valg som alle mulige andre, men jeg synes virkelig ikke hun skal hyldes.

Præcis!

Hun er da totalt egoistisk! Og vælger så at 'tørre den af' på erhvervslivet fremfor at tage den på egne skuldre <_<

Jeg synes på ingen måde hun er stærk eller sej - tværtimod er det stærkt at tilsidesætte egne behov og passe på det barn man selv har valgt at sætte i verden. Nå!

Jeg studsede også over, at hun ikke en eneste gang nævner hvorvidt hun savner den der søn i sin travle hverdag. Umiddelbart virker det jo som om arrangementet passer hende ganske fortrinligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor det sku være en dårlig ting at ændre sig... forældreskabet ændrer de fleste, og det handler vel ikke bare om at miste noget og give afkald, langt fra, efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad der i høj grad generer mig ved mange af de her indspark om folk der vælger at gøre noget på en utraditionel måde er, at de tilsyneladende næsten alle sammen er ligeså fyldte med fordomme, som dem der står på den anden side og dømmer dem.

Jeg har fuld respekt for, overordnet set, at man vælger at gøre tingene på en anden måde. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hendes valg, men det er HENDES valg, og det har jeg egentlig ikke noget ønske om at blande mig i. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig hvis hun så omvendt gad at fedte sin numse ud af MINE valg og lade være med at dømme mig som "café latte-drikkende, cafebesøgende barselsmor".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis!

Hun er da totalt egoistisk! Og vælger så at 'tørre den af' på erhvervslivet fremfor at tage den på egne skuldre <_<

Jeg synes på ingen måde hun er stærk eller sej - tværtimod er det stærkt at tilsidesætte egne behov og passe på det barn man selv har valgt at sætte i verden. Nå!

Jeg studsede også over, at hun ikke en eneste gang nævner hvorvidt hun savner den der søn i sin travle hverdag. Umiddelbart virker det jo som om arrangementet passer hende ganske fortrinligt :rolleyes

Enig !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min eneste tanke var, uden at virke dømmende, men det kommer jeg nok til. Jeg synes ikke hun virker super skarp, og jeg ville nok ikke som advokat sætte mig selv i den situation, hvor man først udtrykker sig meget "barsk" og dernæst trækker i land...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad der i høj grad generer mig ved mange af de her indspark om folk der vælger at gøre noget på en utraditionel måde er, at de tilsyneladende næsten alle sammen er ligeså fyldte med fordomme, som dem der står på den anden side og dømmer dem.

Jeg har fuld respekt for, overordnet set, at man vælger at gøre tingene på en anden måde. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hendes valg, men det er HENDES valg, og det har jeg egentlig ikke noget ønske om at blande mig i. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig hvis hun så omvendt gad at fedte sin numse ud af MINE valg og lade være med at dømme mig som "café latte-drikkende, cafebesøgende barselsmor".

Meget, meget enig. Tog mig selv i at tænke, kvinde er kvinde værst forleden, da jeg tænkte på denne tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER