MacMus

Blive og vente til gymnastik?

23 indlæg i dette emne

Vores pige på 3,5 går til gymnastik.

 

Som forældre må vi ikke være med inde i hallen. Vi afleverer og dukker så op igen på slaget når gymnastikken slutter - vi skal ikke komme før. Det giver uro med 25 forældrepar ind og ud af hallen.

 

 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg skal "blive i nærheden"/ude i omklædningen eller køre hjem og handle/lave lidt mad til os. De andre forældre idag gjorde lidt af begge dele - børnene er nok også lidt forskellige aldre - fra 3 til 6 år - jeg kunne ikke helt lure, hvem der gjorde hvad. 

 

Hvad har I andre af erfaring? Hvad har I gjort?

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna er 4,5 år og jeg går hjem, men kun fordi vi bor under 5 min væk og jeg også har Sofie med - ellers havde jeg nok ventet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er 5 år og vi bliver i omklædningen imens (gjorde vi også sidste sæson). Vi bor 5 min væk i bil men synes simpelthen det bliver for meget frem og tilbage at køre hjem i mellemtiden.

Med en 3,5 årige ville jeg blive så hun kan komme ud og blive trøstet hvis der skulle være behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min på 4 år går til dans og jeg/mormor bliver der imens. Det tager 3 min. I bil, men der skal lige være en der til trøst eller toiletbesøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie er lige blevet 4 år, hun søgte mig på ingen måde da hun var til gymnastik. Jeg overvejer at udnytte tiden til at handle, omvendt er det også en god mulighed at få ro og pause i hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Caroline er til gymnastik, så kommer vi først når hun er færdig. (Børnene hentes i børnehaven af instruktøren).

Caroline går også til dans ( i dag var 3. Gang) her har vi aftalt med hende at vi handler imens hun er til dans, dette er hun helt okay med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var først sidste sæson da min datter var fyldt 6 år at jeg gik hjem. Vi bor Max 5 min på gåben derfra.

Hvis jeg gik over at handle imens var hun forberedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min datter er 4 år. Vi bliver, vi kan stå på en balkon og kigge ned i hallen. Vi er en del forældre der bliver og enkelte kører hjem.

Vi kan være i hallen på 3-5 min, men jeg har det bedst med at være der, hvis der sker noget. Der har så aldrig været behov, men min datter kan godt lide at vide vi er der og vinker ofte op til os fra hallen og op til balkonen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres inputs - det er rart lige at høre hvad "andre gør".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl blive. Hvad nu hvis hun slår sig slemt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altid. Hos os kommer ungerne rendende ud for at få noget at drikke undervejs og hvis de har slået sig eller ikke kan koncentrere sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl blive. Hvad nu hvis hun slår sig slemt?

Så er der nogen, der ringer til forældrene ;) Det kunne hun vel også gøre i børnehaven? :)

Kh.hende.der.ikke.har.taget.stilling.endnu;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nogen, der ringer til forældrene ;) Det kunne hun vel også gøre i børnehaven? :)

Kh.hende.der.ikke.har.taget.stilling.endnu;-)

Forskellen er bare at i børnehaven føler barnet sig trygt ved de voksne, der er en stor forskel på at om man er sammen med barnet alle hverdage i 6-8 timer eller i 45 min en gang om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellen er bare at i børnehaven føler barnet sig trygt ved de voksne, der er en stor forskel på at om man er sammen med barnet alle hverdage i 6-8 timer eller i 45 min en gang om ugen.

Enig. Tror faktisk heller ikke (de meget unge) instruktører har kontaktoplysninger på forældrene :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellen er bare at i børnehaven føler barnet sig trygt ved de voksne, der er en stor forskel på at om man er sammen med barnet alle hverdage i 6-8 timer eller i 45 min en gang om ugen.

  

Enig. Tror faktisk heller ikke (de meget unge) instruktører har kontaktoplysninger på forældrene :chin:

Good point :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det farmand der følger til gymnastik, og han kan godt finde på at gå kort, sådan i 10 -15 min. Men siger det til vores datter inden så hun ved det. Der er en lille købmand ved siden af gymnastikhallen, så det er som regel hvis han lige går derover og køber noget hurtigt. Ofte venter han dog bare udenfor, og tror ikke han kunne finde på at være væk længere tid end de der 10-15 min. Netop hvis der sku ske noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver i omklædningsrummet... Jeg har langt hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Tror faktisk heller ikke (de meget unge) instruktører har kontaktoplysninger på forældrene :chin:

Det har de ved os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er 4år og allerede i sidste sæson tog jeg hjem. Men jeg er også alene om aftenen med børnene og har lillebror Eigil på 1år, som jeg er hjemme med i mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første på gange er jeg blevet der. Men så er jeg kørt hjem og lavet mad. Det har jeg gjort helt fra de startede med at gå til gymnastik selv (3år) ikke på mor/varn holdet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare en lille update. Det var mig, der startede tråden og nu har vi været til gymnastik igen.

 

Jeg blev de første 10 minutter (udenfor hallen - vi må ikke være inde) og tog så hjem og lavede mad, så den stod på bordet da jeg havde hentet hende igen.

 

Det fungerede fint og vores datter sagde ikke noget til det.

 

Min datter kender instruktøren og medhjælperne, fordi hun også gik til sommergymnastik hos dem, lige inden sommerferien og instruktøren og jeg er bekendte, så hun har mit nummer. Hvis noget skete, ville hun ringe til mig.

 

Jeg er helt lettet over at det kan fungere at køre hjem i mens. Jeg synes det er rart ikke at skulle sidde i omklædningen eller på det kolde gulv ude på gangen, som nogle andre gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER