Betty87

Er det kramper eller?

14 indlæg i dette emne

Louie har en 4-5 gange den sidste uge haft en form for krampelignende anfald.

Han ligger som regel på ryggen og hygger sig - enten ved snak med mig eller kigger på legetøjet! Pludselig spærrer han øjnene op, brystkassen løfter sig, armene ryger op i 90 graders vinkel ved siden af hovedet - det varer ca 3-4 sekunder og bagefter skriger han og det eneste der hjælper er at komme på arm med sut og nusseklud!

Herefter bliver han meget træt og sover (også selvom han måske kun har været vågen i 20-30 min)..

Han er 2 mdr!

Hvad kan det skyldes?

Det ligner ikke den der falderefleks som babyer tit har når man ligger dem eller slipper dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle børn laver de bevægelser når de har ondt i maven eller sikkert også af alle mulige andre grunde :) Men alene ud fra din beskrivelse, synes jeg det er svært at vurdere, om der er tale om kramper, så jeg synes da du skal tage forbi din læge og vise ham/hende hvad det er L gør og høre hans/hendes mening om det. Måske det er noget en børnelæge lige skal kigge på (de kan jo sætte elektroder på hovedet, og så kan man se om der er en anderledes elektrisk aktivitet, når han laver bevægelserne). Der findes jo så mange forskellige former for kramper/epilepsi, så synes helt klart du skal få en fagperson indover :) Det vil nok være en god hjælp for lægen, hvis du kan fange det på video.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager fat i lægen som det første imorgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke er også silent refluks, det kunne godt lyde sådan udfra beskrivelsen. Men det lyder i hvert fald som en god idé lige at vende det med lægen, for det kan jo også være noget andet, det er så svært at gennemskue med de små.. Men kram til dig, det lyder bestemt ikk sjovt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også kontakte lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update: vi var ved egen læge imorges og er nu endt på børneafdelingen til observation.. Louie tager det ok, men er svær at få til at sove ordentlig et nyt sted..

Det værste af det hele er, at jeg ikke skal sove med min baby i nat :( Han står nede ved nattevagten nu, da de vil have et øje på ham hele natten, for at se om han laver noget som han ikke skal! Nøj hvor jeg savner min baby :( ØV med RØV på :(

(Som om jeg får sovet :bah )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder ikke sjovt :( Har lægen et bud på hvad det kan være? Jeg håber i får nogen svar i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhhh. Jeg håber at det viser sig at være en små ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv, det lyder virkelig ikke sjovt. Men hvor er det dejligt, at det nu bliver undersøgt grundigt, så du forhåbentlig snart kan få ro i sindet - håber meget på, at det viser sig at være helt harmløst :kram

Og tak for updaten!

Hvordan er natten gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak hvor er i søde! De kan umiddelbart ikke finde en årsag til de anfald/kramper han laver og der har heller ikke været noget siden søndag kl 14 :)

Vi er nu kommet hjem og skal noterer ned de næste uger, når og hvis han laver det igen! Hvis de bliver længerevarende eller hyppigere, så skal vi derind igen med det samme! Men vi har en tid på børneamb igen om nogle uger, hvor de gerne vil tjekke han igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det på nogen måde er muligt - så film hvis han gør det :-) det hjælper dem mega meget til at vurdere :-)

Det er det råd vi har fået af vores neurolog.

Jep det sagde de også deroppe, men nu har der jo (heldigvis) ikke været noget siden søndag! Men hvis det kommer igen, så håber jeg, at jeg når at filme det eller at der er en anden end jeg som også ser det!

Er du stadig indlagt i Herning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi er indlagt på Skejby.

Okay syntes nemlig bare jeg så dig deroppe, men det må have været en anden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må det næsten have været :lol

Hvis det står til mig, skal jeg aldrig mere sætte mine ben på Herning Sygehus... Eller det ved jeg jo at jeg skal, ikke mindst for at have et møde med lægerne om hvad der skete med Ester, men altså...

Var i på C1 eller C2?

Ja omend ikke andet så for at få afsluttet jeres meget uheldige forløb! Nøj hvor mit hjerte græder for jeres situation og oplevelser :(

Vi var på C1 og har fået en helt vildt god behandling og pleje! På de blot 18 timer vi var indlagt blev Louie gennemgået fra top til tå hele 3 gange af 3 forskellige læger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede C1! De er så søde og hamrende dygtige!

Jeg er så bitter over at vi røg på C2 allerede da Ester var 4 uger fordi Aron fik skoldkopper.

Ja der er meget forskel på de to afdelinger! Jeg har arbejde med en hjerneskadet pige og vi var tit på C2 og vi skulle bare holde styr på alting selv - de kom faktisk ofte med det forkerte medicin :(

C1 virker meget mere kompetente og de kommer lynhurtigt, når SATen falder eller man hiver i snoren :glad Min mor arbejder på C1 og hun siger det samme (hun hader, når hun skal tage vagter på C2) :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER