Guest

MD scanning?

35 indlæg i dette emne

Ej det skal da bare ikke være nemt, hva' supermor...?! Jeg synes det lyder som en ganske udmærket og meget fornuftig plan at sygemelde sig! Især ift din mand som ikke er hjemme så tit!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så var jeg afsted til md scanning. Baby dreng har det fint men min moderkage ligger ved livmodermunden og ser nede fra ud som et bombekrater... hvad det så indebære er jeg lidt usikker på. jeg skal følges med flere scanninger, og kejsersnit bliver nok allerede i uge 37 hvis ikke før hvis jeg begynder at bløde eller får mange plukveer kræver det indlæggelse... så nu ringede jeg til mit job som er pædagog i en vuggestue og sagde at jeg ville bede om en sygemelding. Tør ikke tage chancen i vores stressede hverdag med mange børn og alt for få voksne. Nu må vi se hvad min egen læge siger i morgen... ja så ryger jeg jo nok i januar termin... bækkenløsningen er også ved at indtage mit bækken så mon ikke det er fint nok at trække stikket og passe på sig selv. Med tre børn og en mand der kun er hjemme halvdelen af året og en lille dreng i maven der gerne skulle holde ud ind til ihvertfald uge 32

Kan den ikke nå at flytte sig?

Det har den gjort ved min veninde så hun nu må føde helt normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kan den godt men de er bange for at den vokser sig fast ind i mit gamle ar men jo det krydser jeg fingre for og mon ikke det hele nok skal gå fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er for situationer hilde? Altså på dit job?

Jeg skal feks. jævnligt tage røntgenbilleder, selvom jeg har frabedt mig det. Min læge sagde allerede ved første lægetjek, at jeg ikke skal tage flere røntgenbilleder... 

Jeg har stået og opereret i gasnarkose - og systemet var utæt, så jeg har inhaleret en masse gasser, hvilket virkelig ikke er sundt for hverken mig eller fosteret. I sidste graviditet ringede jeg til arbejdsmedicinsk afdeling og spurgte til det her med at operere med et ikke helt lukket gasnarkosesystem. De sagde helt klart, at det skal jeg ikke. Jeg har diskuteret dette med min kollega, som siger "De overdriver altid! Selvfølgelig må du operere. Vores system er jo så godt som lukket - det er jo bare i visse situationer, at det er utæt..." Jamen for filan da. Det er jo lige præcis derfor, at jeg ikke vil stå i det! Der er overhovedet ingen forståelse... :(

 

Hilde så er det jo også en helt reel grund til at bekymret og det forstår jeg til fulde. Jeg håber virkelig at det viser sig, at bekymringen var unødvendig. Jeg synes det lyder fornuftigt med en snak med lægen.

MD gik heldigvis fint. Lægen har jeg ikke snakket med endnu, men det gør jeg inden alt for længe! -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh okay!! Det er sgu da langt ude!!!

Det er ligesom på mit job hvor vi skal til at gå igennem de der røntgenscannere hver gang vi skal på job.

Skrev til min leder ift graviditet osv. Hendes argument for at det ikke er skadeligt var: "fordi det mener jeg ikke det er"..... det er alligevel intelligent svaret!!!

Men ift din situation så må du nok sætte dig ned og snakke med din nærmeste leder og forklare situationen. Men hvad fanden skal man gør hvis omgivelserne ikke forstår eller tager hensyn! Forstår virkelig godt det er svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh okay!! Det er sgu da langt ude!!!

Det er ligesom på mit job hvor vi skal til at gå igennem de der røntgenscannere hver gang vi skal på job.

Skrev til min leder ift graviditet osv. Hendes argument for at det ikke er skadeligt var: "fordi det mener jeg ikke det er"..... det er alligevel intelligent svaret!!!

Men ift din situation så må du nok sætte dig ned og snakke med din nærmeste leder og forklare situationen. Men hvad fanden skal man gør hvis omgivelserne ikke forstår eller tager hensyn! Forstår virkelig godt det er svært

Jeg er helt overbevist om, at en læge ville mene at du ikke måtte gå gennem en røntgen scanner mange gange om ugen. Det burde du vende med lægen, hvis du ikke sygemelder dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis har vi ikke fået det endnu. Så det går nok hvis det kun er i slutningen jeg skal igennem den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi til MD idag. Det gik rigtig godt og alt er i den pæneste orden :)

Bare træls at vi ikke fik så meget ud af scanninger da det mest bare lignede et sløret maleri. Heldigvis kunne hun se alt det vigtige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja og så lå Baby M lidt trælst med nakken bagud bøjet... Er det mon farligt eller ? Tænker da det må være trælst at ligge sårn i længere tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg også afsted til md-scanning i dag :)

Babyen var yderst eksemplarisk og lå meget nemt for scanningsjordemoderen. Hun er stadig en pige, og alt så helt fint ud.

Er 22+2 i dag og hun målte hende til 25 cm og 485 gram - rigtig fin gennemsnitlig størrelse :)

Synes det bliver endnu mere virkeligt nu og dagene og ugerne går jo også bare derudaf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER