Guest

MD scanning?

35 indlæg i dette emne

Nogen som har været til MD scanning endnu, eller hvornår skal I det?

Evt nogle som har valgt det fra?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal først D. 19

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal d. 15. Dvs. på torsdag. Er mega nervøs. Håber alt er godt og at de kan bekræfte at vi venter en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den 26 og er ikke bekymrede for selvfølgelig er alt godt :) ingen grund til at gå med unødvendig bekymringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk heller ikke nervøs. Jeg er overbevist om, at alt er præcis som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal d 27 men er nu heller ikke nervøs. Efter moderkagebiopsi og en gennemgang af samtlige byggesten så er jeg bare glad for at skulle se den lille supermand igen... Det er dog lidt træls at være sømandskone men så tager min kære veninde med. Hun har været med til samtlige undersøgelser, biopsi scanninger, samtaler mm da min mand sejler ude i verden.... Hun er en god støtte. Denne scanning bliver forhåbentlig bare en super god oplevelse uden store bekymringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til gennemscanning d. 17. oktober - det gør man åbenbart noget senere her i Frankrig.

Men heldigvis skal vi til 'almindelig' rutine scanning på torsdag - glæder mig til at se bebs igen og få bekræftet kønnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til MD den 27. september. Jeg glæder mig til at se "lillen" igen. Vi vil ikke vide kønnet, men mon ikke den afslører sig på et tidspunkt, da jeg skal scannes hver fjerde uge fra nu af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til md scanning i mandags. Alt var godt med lille pigen, så det var dejligt ♥️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det! Hvor er det dejligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det! Hvor er det dejligt :-)

Så dejligt!

Jeg synes md er en virkelig stor milepæl! Nu ved man alt er godt, så venter vi bare på slut januar start februar ♥️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep det er rigtigt!! Frygter dog stadig at jeg aborterer. Men det hjælper at jeg kan mærke hende sparke hver dag. Så lever hun da! Men ved godt at risikoen for abort er faldet drastisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep det er rigtigt!! Frygter dog stadig at jeg aborterer. Men det hjælper at jeg kan mærke hende sparke hver dag. Så lever hun da! Men ved godt at risikoen for abort er faldet drastisk.

Hvorfor dog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok fordi risikoen altid vil være der. Og der er så meget på spil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok fordi risikoen altid vil være der. Og der er så meget på spil

Jeg har det på præcis samme måde.

Jeg tænker på alt det der nu kan gå galt derinde. Forandringer i livmoderen, infektioner, for tidlig løsning af moderkagen, svangerskabsforgiftning, dårligt fungerende moderkage, kvælning i navlesnoren etc. Ja katastrofetanker er der rigeligt af!

Og som du skriver, så er der virkelig meget på spil.

Jeg elsker at jeg mærker hende hver dag og det giver en ro.

Jeg ved self godt at risikoen for at noget går galt er lille - men den ér der.

Og det er så åbenbart nok så rigeligt af benzin på mit bål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville prøve at slappe af og tro på alt er godt hvis jeg var jer. Jeg er ikke spor bekymret længere, første gang var jeg nervøs til jeg fødte og nærmest endnu mere da hun endelig kom ud.

Det går så sjældent galt fra nu af og lige om lidt kan de overleve hvis de kommer. Om 7,5 uger fra nu for mit vedkommende, vil hun overleve med kun en meget lille risiko for varige men.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er nu ikke stresset. Men velvidende om hvad der kan gå galt kan jeg desværre ikke undlade at få de tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også nervøs med den første... og denne gang efter jeg fik at vide at der var en mulig kromosomfejl... men ellers er jeg ikke nervøs... er mere nervøs for min søn på 12 år der cykler alene rundt i trafikke. Og min mellemste datter der sidder på nettet eller om min mindste falder ned fra vores store træ i haven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er mere nervøs denne tredje gang (4. barn). Det har nok med at gøre, at jeg mistede tidligt, før jeg blev gravid denne gang. Men også, fordi der ikke bliver taget hensyn på arbejdet - jeg har desværre været i situationer, som jeg ikke burde være i som gravid  :( Jeg eovervejer at snakke med min læge om det, så han kan sygemelde mig... Det her er jeg meget utryg ved, og der er ingen forståelse - bare bortforklaringer og få mig til at føle, at jeg er hysterisk. Jeg håber, at MD på tirsdag viser, at alt er i orden! 

Udover det kommer der bekymringen om de irregulære antistoffer oveni - det kan jo have stor betydning, men det kan lige så godt være, at det ikke kommer til at betyde noget som helst for baby  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er for situationer hilde? Altså på dit job?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hilde så er det jo også en helt reel grund til at bekymret og det forstår jeg til fulde. Jeg håber virkelig at det viser sig, at bekymringen var unødvendig. Jeg synes det lyder fornuftigt med en snak med lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til MD på onsdag og glæder mig helt vildt. Er selvfølgelig også spændt på om alt nu er som det skal være, men mon ikke ❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg afsted til md scanning. Baby dreng har det fint men min moderkage ligger ved livmodermunden og ser nede fra ud som et bombekrater... hvad det så indebære er jeg lidt usikker på. jeg skal følges med flere scanninger, og kejsersnit bliver nok allerede i uge 37 hvis ikke før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER