Carcassonne

Nyt job - Hvad er vigtigt.

5 indlæg i dette emne

Min mand har fået tilbudt nyt job i dag, og er egentlig glad for hvor han er så er lidt splittet.

 

Hvad er vigtigt for jer ved valg af job?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vigtigste for mig er graden af frihed (fleks, hjemmearbejdsplads osv.) og et godt arbejdsklima (godt, tillidsfuldt forhold til chef og kollegaer).

Så tror jeg at jeg vægter sikkerhed - altså hvad er risikoen for en fyreseddel.

Næst i rækken kommer arbejdsopgaver - er det spændende og er der mulighed for personlig udvikling/uddannelse

Til sidst betyder lønpakke og transporttid selvfølgelig også noget.

Ovenstående er farvet meget af at jeg lige nu har helt små børn og er afhængig af at arbejdet kan gå op med den mor jeg gerne vil være. Samtidigt har vi store udgifter og har ikke råd til at gå på dagpenge i lang tid. Om 10-15 år er jeg ret sikker på prioriteterne er i omvendt rækkefølge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode arbejdsvilkår og en ordentlig chef og kollegaer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- At det passer ind i mit familieliv (eller øvrige liv i det hele taget). Det passer rigtig godt ind i vores familieliv, at jeg er dp og dermed kan have E hjemme, men det kunne også handle om sådan noget som flextid, transporttid, aften/nattevagter og andet, der påvirker hvor meget/hvornår jeg er hjemme.

- At arbejdet er meningsfuldt, altså at jeg efter fyraften kan tænke, at jeg har lavet noget af værdi.

- Anerkendelse. Følelsen af, at være god til mit arbejde og at andre påskønner det.

- På længere sigt er det også vigtigt for mig, at jeg kan udvikle mig, lære og blive udfordret. Men det fylder ikke så meget som det andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak jeres svar :) Tog det med i overvejelserne til hvad vi fandt vigtigt.

 

Men nu har manden ihvertfald sagt ja til det nye job i dag, og så bliver det spændende at få at vide hvordan vilkårene er når han kommer hjem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER