Supermor1234

Udstyr

317 indlæg i dette emne

Nu ved jeg godt der er længe til men har I overvejet udstyr. Vi solgte jo alt for mange år siden. Noget fik vi aldrig brugt og andet var slidt op og alle pengene værd. Fik aldrig brugt babybjørn bæreselen da mine tre første børn var så store og tunge at det var ubehageligt at have den vægt foran. Har nu en vinkle og håber at den bliver bedre for ryggen at bruge. Vi har en gammel retro familiearvet barnevogn som bruges som have-sovevogn. Ellers har vi haft stor glæde af Kombivogn/klapvogn da den fylder så lidt bag i bilen og er nem st have med når mm er på tur. Pusletasken blev jeg aldrig gode venner med og det blev til en mulepose med bleer og skiftetøj. Min mand vil bygge en Bedside seng til st sætte på siden af vores seng. Vi havde en købt model til de tre andre og det var guld værd når der skulle ammes om natten. Tænker at kravlegård bliver et must da vi har hund. Rart at kunne lægge baby op i højden. Legetøj blev købt i store mængder til de tre andre og er også solgt igen men håber at vi kan minimere legetøjet til få lækre ting. Tøj bliver købt nu som det eneste da der ofte er nogle rigtig gode tilbud. Dog ikke så meget af de små størrelse da jeg tænker at det også denne gang bliver en baby der kun er i tøjet i få uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har tænkt os at købe ALT brugt. Vi har allerede været ret heldig med at købe en kæmpe pose ubrugt tøj til ingen penge og så er min mor ret god til at spotte gode ting i genbrugsbikse. Så der er også købt en del. Og så har jeg downloadet den app der hedder "Reshopper" som udelukkende er babyting til salg og så er der tradono, trendsales og dba. Det eneste vi vil købe nyt er plastiklegetøj, sutteflasker og sutter og den slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også det meste bliver brugt. Dyne og det første tøj i små str bliver nyt ellers så også brugt her. Der er så meget fint på dba, div facebookgrupper, gul og gratis. Vuggen som skal sidde på siden af vores seng bliver hjemmelavet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt fra sidst, men solgte også en del - i sær de større ting :)

Vi har fået en barnevogn af mine forældre, en BRIO Sense da den var på tilbud i Bilka til 1/2 pris.

Men jeg er meget i tvivl om jeg egentlig vil foretrække en kombivogn i stedet. Det kommer så også an på hvor vi bosætter os.

Ellers skal vi have købt en autostol, babyalarm, tøj (i sær hvis det bliver en pige), puslebord (venter også til vi kender kommende bopæl), bedside crib og div. andre småti

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er svært det med puslebord og barnevogn. For der er bare sååå mange valgmuligheder og man aner bare ikke hvad der fungerer i praksis. Rimelig ærgerligt at købe en barnevogn man så bliver ked af eller et puslebord der bare ikke rigtigt fungerer. Men vi venter med at købe de ting til vi er flyttet i hus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det meste fra sidst, så det er ikke så meget denne gang :)

Men ny autostol (her vil jeg have ny, kald mig bare crazy, men sådan har jeg det!) det samme med fodtøj som kan være gået skævt af andre, det skal også være nyt, ellers har jeg stor glæde af reshopper og facebook lokale grupper :)

Nå men vi skal have en autostol for solgte Lauras, så vil jeg gerne have en kravlegård denne gang, ikke grundet hunden det fungerede fint sidst, men grundet storesøster pilfinger! Så skal jeg vidst have en kombidel til klapvognen for Laura er næppe ude af sin barnevogn, men vi starter med liften til barnevognen for den kan stå i klapvognen :)

Seng brugte jeg liften de første 3 mdr og så tænker jeg baby skal arve Lauras tremmeseng, og hun får en junior seng.

Så der lidt vintertøj i de små størrelser, Laura var sommerbarn, så det kræver lidt at få et vinterbarn.

Babydyner arves, tænker de godt kan deles om de to vi har :)

Så vil jeg have en bæresele denne gang, Laura gad jo aldrig ligge i barnevognen på tur hvis ikke hun sov

Og så skal vi lige have en ekstra enhed til babyalarmen :)

Og hvad man ellers lige falder over der er uundværlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er svært det med puslebord og barnevogn. For der er bare sååå mange valgmuligheder og man aner bare ikke hvad der fungerer i praksis. Rimelig ærgerligt at købe en barnevogn man så bliver ked af eller et puslebord der bare ikke rigtigt fungerer. Men vi venter med at købe de ting til vi er flyttet i hus

Barnevogn skal du overveje om du vil have en stor eller om du vil nøjes med en kombi. Det har betydning for hvor længe de skal sove i dem :)

Tag ud og prøv dem, gå med dem, skild dem ad og smid dem i bilen, så du ikke længere i tvivl!

Jeg elsker vores emmaljunga big supreme, og Laura vil hellere sove i den end i sin seng!

Af puslebord så vælg en dyb! Hvad enten den skal være væghængt eller kommode

Laura er to og 90 cm høj, og på nogle kan hun ikke ligge længere, men det kan hun på vores egen væghængte fra ikea til 400 kr.

Valgte en væghængt fordi vi så kan have den på badeværelset, og det er ind i mellem guldværd at den er så tæt på bruseren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for råd!! Hvordan prøver man barnevogne i praksis?? Man kan da ikke bare gå en tur ud af butikken med den?

Jeg er også mest til at det skal foregå på badeværelset det med at skifte. I vores nye badeværelse der hænger en del skabe og optager vægplads så tvivler lidt at der bliver plads. Men børneværelser er et skridt fra toilettet så det går nok hvis puslebordet skal være på børneværelset. Men synes det er lidt ulækkert at skifte ble et sted hvor man ikke er tæt på en vandhane. Men måske jeg bare er sippet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft sådan et lille klapsammen puslebord. Af den simple grund at vi har et mikro lille badeværelse. Vi havde i de første få måneder en puslekommode i soveværelset men det fungerede bare ikke. Så manglede vi vand til at vaske ham den lille som nu er stor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh vi bruger bleposer til vores to katte når de har lavet i kattebakken. Og jeg nægter at bruge affaldsposer pga miljøet. Der bliver spildt for meget plastik.

Ja jeg tror også vi må arbejde for at få plads til et puslebord på toilettet.

Men ok... Min far havde 13 børn og ikke en eneste har haft et puslebord. Det kan godt klares uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købt ALT fra nyt da vi ventede vores første. Vi havde sparet 25.000 op på et par mdr som der stod baby budget på og så havde vi ingen at kunne arve af, da de fleste enten havde piger eller ingen børn endnu

Vi elsker vores Oddervogn på sort x-dream stel, voksipose, bedside crib, puslebord osv. Det endt vi køber nyt af denne gang(4,5 år efter) er; babyalarmer, lidt tøj, Sengerand og pusletaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik en god tur rundt i butikken med vognene, man mærker hurtig hvilken som ligger godt i hånden, og som passer til en at navigere rundt med! Jeg synes virkelig at oddervognene er lækre, men det der kæmpe håndtag og lille mig fungerede bare slet slet ikke rundt gennem butikken, så derfor blev det en emmaljunga :)

Jeg vidste jeg vil have en af de dyre mærke vogne fordi den skal holde i mange år, og så er det bare det som blev anbefalet af venner og bekendte, odder eller emmaljunga. (På det tidspunkt var stork ikke kommet frem) .

Mange klare sig med puslebord på værelset, eller mindre.

Jeg synes et puslebord er guldværd oppe i højden, og jeg har været glad for at have det på badeværelset. Men vi har også værelser så langt fra toilettet som muligt i dette hus.

Købte lige en brugt kravlegård i dag på fb, så er der styr på den også

Jeg havde inden voksi første vinter, og var glad for et lanmeskind hun sov på og en god dundyne og hendes ulddragt.

Men vinteren efter måtte jeg ty til en "voksi" - købte en "brugt" sleebee, fordi hun nægter at sove med dyne, selv når hun sover ryger den af, og har været vildt glad for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke have puslebord til nr 2, synes simpelthen ikke det er nødvendigt og med de store børn vi får, er de hurtigt for tunge at bære op og ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke have puslebord til nr 2, synes simpelthen ikke det er nødvendigt og med de store børn vi får, er de hurtigt for tunge at bære op og ned.

Den skal jeg vidst lige have uddybet? :)

Bære op og ned?

Hvor skifter du så, gulvet?

I øvrigt i forhold til bleposer så bruger vi alm affaldsposer, de kan indeholde rigtig mange bleer, og så tømmes de enten når de er fulde eller når der er kommet en prutble (som det hedder herhjemme).

Vi bruger Remas bleer, praktisk nok forbi vi handler i Rema og er yderst tilfrede med deres bleer.

De der grøn bleer fra spar (deres eget mærke) har også været super fine, og pampers natbleer synes faktisk at imponerende nok at kunne holde lidt mere indenbors end remas.

Libero lugter!

Men man kan få babypakke hos, Rema, lidl og føtex, første nævnte har en hel pakke af deres egne bleer med i babypakke , ved ikke med

føtex.

Den fra Babysam var da jeg fik til Laura ren reklame, og man signer sig op til alt muligt reklame lort. Det var godt nok det tammeste ever :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår i Bilka købte vi et puslebord, det kostede 2200 sat ned til 500kr og det er flot. Man kan fjerne pusledimsen og så har man er flot skab med skuffer og låge.

Barnevogn får vi af svigerforældrene, men det er begrænset hvad vi kan have i bagage rummet på en 3 dørs Corsa. Og gider ikke at skulle skille den for meget af. Vi er blevet rådet til at køre i ønskebørn og kigge efter en Stork barnevogn den skille vist kunne fitte i de mindste biler.. Men hvordan mon kvalien er..

Autostol køber vi fra ny da jeg gerne vil have sådan en ting fra ny af, folk sælger en masse skidt og den ting går jeg ikke på kompromis med.

Temmeseng der kan komme op i højde osv har jeg fået af en veninde.

Min mor køber dyne og pude af god kvali da hun siger alt andet er lort haha

Legetøj osv kommer når det kommer og har allerede fået en pose af tøse ting af min mor :D

Tøj venter jeg med til dec/jan..

Ble spand kan man få gratis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja og så køber vi baby alarm enden brugt eller ny og køber en dødvuggealarm fra ny af.. Den skal blot ligge under madrassen og gøre mig tryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du bær jo barnet op og ned af puslebordet, det er skidt for ryggen på længere sigt. Vores datter på snart 2 bliver skiftet på gulvet, det fungerer fint. Lillesøster kommer også til at blive skiftet på gulvet.

Vores datter er hjemmepasset og er derfor stadig hjemme altid. Jeg ville ødelægge min rug, specielt nu hvor jeg er gravid, hvis jeg skulle bære hende op og ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du bær jo barnet op og ned af puslebordet, det er skidt for ryggen på længere sigt. Vores datter på snart 2 bliver skiftet på gulvet, det fungerer fint. Lillesøster kommer også til at blive skiftet på gulvet.

Vores datter er hjemmepasset og er derfor stadig hjemme altid. Jeg ville ødelægge min rug, specielt nu hvor jeg er gravid, hvis jeg skulle bære hende op og ned.

På den måde, jeg forstår det med de store, men til de kan gå selv bærer man dem jo alligevel, så synes jeg det er rart at have dem oppe i højde :)

Ellers skal man jo bare op og med med dem en ekstra gang :)

Laura på to kommer stadig på puslebordet, jeg personligt synes det er hårdt at pusle hende på gulvet, hvilket jeg gør en del når vi er ude, i hundeklubben mm. Står klart bedre ved puslebordet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek lige babysam ud! De har fra fredag ret gode tilbud. Op til 50 procent på udvalgte varer! Vi skal hvert fald forbi. Måske man kan få nogle nye ting til en brugtpris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde blespand også i starten. Magen til hø

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek lige babysam ud! De har fra fredag ret gode tilbud. Op til 50 procent på udvalgte varer! Vi skal hvert fald forbi. Måske man kan få nogle nye ting til en brugtpris

Det er vidst allerede fra torsdag aften kl 20, men ja deres fødselsdag starter her i weekenden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha råddent kød. Lyder ikke rart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej når vi nu får en bebs omkring februar køber i så en Voksipose(eller et af de andre mærker)?

Jeg tænker lidt "er det nødvendigt"?

Ved godt det er lidt koldt i februar, men kort tid efter er det jo sommer.. Er jeg helt galt på den?

Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mangler jeg?

Og har valgt ikke at skrive tøj på endnu eller legetøj :)

post-13142-0-63190100-1475509179_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en voksipose fra storebror, og den regner jeg ikke med kommer i brug før vinteren efter, altså når baby er næsten 1 år.

I kan jo fx ønske jer en voksipose i dåbsgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER