Camils

Hvilken mad til 1 års fødselsdag?

15 indlæg i dette emne

Ja, nu er det efterhånden et år siden at jeg rendte træt og højgravid rundt. Så vi skal om en 14 dages tid holde 1 års fødselsdag for vores lille store fyr. Vi er bare meget i tvivl (og lettere uenige) om, hvad vi skal servere!

Vi vil gerne have, at det er noget eftermiddags-hejs. Manden foreslår klokken 13, og så med boller, kage og noget frugt. Jeg synes dog, at det er lige oven i frokosttid, og vil derfor enten hellere vente til omkring 14.30, eller alternativt servere en form for frokost, som jeg ikke aner, hvad skulle være.

Jeg synes ikke, vi kan være det bekendt at invitere til klokken 13, og så kun servere boller og kage.

Hvad gjorde I? Og hvad serverede I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi inviterede til frokost. Vi var temmelig mange så jeg satte maden frem i køkkenet og så kunne man selv tage og sætte sig hvor man ville.

Der var hamborgryg med kartoffelsalat, røget laks, lun leverpostej med bacon og champignon og lidt ost. Senere var der kaffe og kage.

I år hvor han bliver 3, kommer folk til boller og lagkage kl 14.30 og så byder vi på en bid mad til aften a la ovenstående (har ikke helt besluttet menuen).

Vi har gjort som det passede med lur-tider. Og personligt ville jeg nok, som du, ikke sige boller og lagkage kl 13. Det er rigtig fint at invitere til det - men lidt senere på dagen. Synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til den ældste datter inviterede vi til morgenmad kl 9. Så sov hun lur og kom op igen mens gæsterne stadig var der.

Ved den yngste delte vi det op i to men holdt det ved frokosttid med mad og kaffe/kage.

Hvis det skal være kl 13 til kage skal det fremgå tydeligt så folk kan have spist hjemmefra. Jeg er enig med dig i at det passer bedre med frokost der, eller senere med kaffe/kage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kl 13 ikke midt i fødselsdagsbarnets lur? Vi inviterer til kl 15 med boller og kagemand og så hotdogs til aftensmad....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kl 13 ikke midt i fødselsdagsbarnets lur? Vi inviterer til kl 15 med boller og kagemand og så hotdogs til aftensmad....

En 1-årig sover sandsynligvis to gange, så måske det er inden 2. lur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede til boller og kage kl. 14.30. Det passede bedst med en veludhvilet tumling, der var klar til gæster:)

Hvis jeg blev inviteret til kl. 13 ville jeg nok forvente noget frokost af en art.

Havde vi inviteret til frokost, tror jeg "bare", vi havde serveret rugbrød med lækkert pålæg, både koldt og lunt. Eller måske "lav selv sandwich" med lækkert fyld:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede til frokost. Vi var temmelig mange så jeg satte maden frem i køkkenet og så kunne man selv tage og sætte sig hvor man ville.

Der var hamborgryg med kartoffelsalat, røget laks, lun leverpostej med bacon og champignon og lidt ost. Senere var der kaffe og kage.

I år hvor han bliver 3, kommer folk til boller og lagkage kl 14.30 og så byder vi på en bid mad til aften a la ovenstående (har ikke helt besluttet menuen).

Vi har gjort som det passede med lur-tider. Og personligt ville jeg nok, som du, ikke sige boller og lagkage kl 13. Det er rigtig fint at invitere til det - men lidt senere på dagen. Synes jeg :)

Det lyder som om vi tænker meget af det samme. Det skal jo også være relativt let med maden, så jeg også har tiden til rent faktisk at være sammen med gæsterne. Det lyder det her til at være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til den ældste datter inviterede vi til morgenmad kl 9. Så sov hun lur og kom op igen mens gæsterne stadig var der.

Ved den yngste delte vi det op i to men holdt det ved frokosttid med mad og kaffe/kage.

Hvis det skal være kl 13 til kage skal det fremgå tydeligt så folk kan have spist hjemmefra. Jeg er enig med dig i at det passer bedre med frokost der, eller senere med kaffe/kage.

Hvad serverede I så? Vi havde nemlig også snakket om det, men jeg synes, det bliver lidt omfattende i mit hoved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kl 13 ikke midt i fødselsdagsbarnets lur? Vi inviterer til kl 15 med boller og kagemand og så hotdogs til aftensmad....

Adrian sover to gange om dagen i weekenden (i vuggestuen kun en), så det passer fint mellem hans lure :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad serverede I så? Vi havde nemlig også snakket om det, men jeg synes, det bliver lidt omfattende i mit hoved :)

Hvilken af dem? ;)

Kan faktisk ikke huske hvad vi serverede til frokost :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede til boller og kage kl. 14.30. Det passede bedst med en veludhvilet tumling, der var klar til gæster:)

Hvis jeg blev inviteret til kl. 13 ville jeg nok forvente noget frokost af en art.

Havde vi inviteret til frokost, tror jeg "bare", vi havde serveret rugbrød med lækkert pålæg, både koldt og lunt. Eller måske "lav selv sandwich" med lækkert fyld:)

Det er nogle gode forslag! Jeg får nemt skruet mine forventninger lidt for langt op, men det du foreslår lyder simpelt og godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt hendes fødselsdag over 2 omgange. Den første var på selve fødselsdagen(en hverdag), der var der 3 gæster til aftenmad, vi fik lassagne, som altid har været et stort hit ved Caroline.

Anden omgang blev holdt en lørdag middag med hjemmelavet burger. Og efterfølgende boller og kagemand til kaffetid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om vi tænker meget af det samme. Det skal jo også være relativt let med maden, så jeg også har tiden til rent faktisk at være sammen med gæsterne. Det lyder det her til at være :)

Det var nemlig det. Det hele kan laves på forhånd  - leverpostejen skal bare lunes. Bacon og champignon var også stegt på forhånd. Det fungerede i hvert fald fint for os :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede til eftermiddag ved vores søn så de fik kaffe og kage...og bagefter fik vi hotdogs til aften :-)

I år skal vi holde en 2 års og senere 1 års...og forestiller mig brunch af en art...og så noget kaffe og kage...

Tager ikke så meget hensyn til lur for det varierer en del Sys jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede også til eftermiddagen med boller + kage. Aftensmaden var salater og engelsk bøf plus dessert (husker jeg ikke lige). Vi var 15 mennesker.

Anden omgang blev holdt mere afslappet i sommerhus med boller + kage om eftermiddagen :)

Til hendes 2 års inviterede vi til tapas til frokost og boller/kage til eftermiddagen

Til hendes 3 års - brunch :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER