faf

Barselsgaver

22 indlæg i dette emne

Min svigermor har spurgt om jeg ikke kan lave en liste med ønsker til barselsgaver, men altså hvad kan man ønske sig i barselsgave??

Det er første barn, og vi ved at han ikk bliver særlig stor. Så det eneste jeg tænker er

tøj i str. 50

Men hvad kan jeg ellers er gaverne beregnet til mig eller lille nohr?? For kan man også skrive sådan noget som uld ammeindlæg på og amme toppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønsker os nogle af de ting vi mangler og som vi ikke selv absolut vi købe.

 

Min mor giver mig en elektrisk brystpumpe som tidlig barselsgave som jeg ønsker mig. Hun plejer også at komme med håndklæder og andre småting når hun kommer på barselsvisit.

 

Ellers ønsker vi os:
Strækvikle

Babyalarm

Babystrik (fordi der er nogle i familien som er fab dygtige til det)

Et babytæppe/svøb i uld

 

Egentlig ikke tøj eller legetøj, det er selvfølgelig dejligt at få lidt men vi har allerede meget fra de store børn og hvis vi ønsker os det ved jeg der er nogle i familien som har svært ved at begrænse sig og det vil nemt føre til en masse tøj vi aldrig får brugt og/eller en masse tøj i en smag der slet ikke er vores.

 

Det skulle lige være helt specifikke ting som Sophie le giraffe bidering eller en Dinglisar spillebamse el lign.

Måske noget nyt badelegetøj da det ikke holder så længe (jeg smider det i hvert fald ud når der kommer sorte rande osv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os nogle af de ting vi mangler og som vi ikke selv absolut vi købe.

Min mor giver mig en elektrisk brystpumpe som tidlig barselsgave som jeg ønsker mig. Hun plejer også at komme med håndklæder og andre småting når hun kommer på barselsvisit.

Ellers ønsker vi os:

Strækvikle

Babyalarm

Babystrik (fordi der er nogle i familien som er fab dygtige til det)

Et babytæppe/svøb i uld

Egentlig ikke tøj eller legetøj, det er selvfølgelig dejligt at få lidt men vi har allerede meget fra de store børn og hvis vi ønsker os det ved jeg der er nogle i familien som har svært ved at begrænse sig og det vil nemt føre til en masse tøj vi aldrig får brugt og/eller en masse tøj i en smag der slet ikke er vores.

Det skulle lige være helt specifikke ting som Sophie le giraffe bidering eller en Dinglisar spillebamse el lign.

Måske noget nyt badelegetøj da det ikke holder så længe (jeg smider det i hvert fald ud når der kommer sorte rande osv)

Hm kan bare se at mange af tingene er noget vi jo faktisk allerede har. Hjemmestrikket tøj får jeg fra min mor og barnets bog får jeg af min mormor. Men det bare mange mennesker der skal gives ønsker til på kærestens side. Må prøve at finde noget inspiration

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig badekar og babydyne samt babyhovedpude... Fordi det er lidt dyrt.

Ønskede mig også flaskevarmer og startsæt men har fundet det i den blå avis.

 

Jeg synes også at det er svært, for de fleste ting skal jeg jo faktisk have inden babyen kommer... og er barselsgaver istedet for dåbs/navngivningsgaver?

 

Læste et sted at nogen blev fornærmede hvis folk kom med en liste over ting de ønsker sig i barselsgave.. men ja, hvad så med os som bliver bedt om at komme med nogle ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig badekar og babydyne samt babyhovedpude... Fordi det er lidt dyrt.

Ønskede mig også flaskevarmer og startsæt men har fundet det i den blå avis.

 

Jeg synes også at det er svært, for de fleste ting skal jeg jo faktisk have inden babyen kommer... og er barselsgaver istedet for dåbs/navngivningsgaver?

 

Læste et sted at nogen blev fornærmede hvis folk kom med en liste over ting de ønsker sig i barselsgave.. men ja, hvad så med os som bliver bedt om at komme med nogle ting?

Vi giver kun listen til dem som efterspørger den. Ellers må man gå ud fra folk har fundet på noget de selv har lyst til at give, og det blir man jo som regel også glad for. Dem som kender os bedst gir os dog som regel gavekort eller kontanter  :blush

 

Hvad med en pusletaske som ønske? Det fik jeg af en veninde da jeg fik mit første barn. Dejlig gave.

Ellers kan man ønske sig ting man ikke skal bruge lige med det samme, fx høj stol eller skråstol eller bæresele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bæresele?

Tøj i større størrelser?

Uldtøj

Noget til børneværelset

Svøb

Tæppe

Aktivitetstæppe

Suttesnor

Barnevognskæde

Jamen der er masser af ting :)

Jeg vil ikke selv give en liste, men har været ærlig, når folk har spurgt. :)

Ved min første fik vi:

Tøj i forskellige størrelser

Fjällræven mini taske

Designertøj/sko

Triptrap-stol

Aktivitetstæppe * 2

Bæresele fra manduca

Nusseklud

Masser af legetøj

Til dåben lavede vi til gengæld en ønskeliste :)

Nu venter jeg nr to (når som helst - kom så ud baby ;) ) og jeg ved at jeg får:

Triptrap stol

Ståbræt til barnevogn

Fjällræven mini taske

Har allerede fået:

Hæklet barnevognskæde

Tøj

Hjemmestrik

Nusseklude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig badekar og babydyne samt babyhovedpude... Fordi det er lidt dyrt.

Ønskede mig også flaskevarmer og startsæt men har fundet det i den blå avis.

Jeg synes også at det er svært, for de fleste ting skal jeg jo faktisk have inden babyen kommer... og er barselsgaver istedet for dåbs/navngivningsgaver?

Læste et sted at nogen blev fornærmede hvis folk kom med en liste over ting de ønsker sig i barselsgave.. men ja, hvad så med os som bliver bedt om at komme med nogle ting?

Tænker nemlig det ikk skal være for dyre ting, da det kun er for barsel, og ikke erstatning for dåb.

Men kan man også være bekendt at skrive ting på til en selv, men som er barselsrelateret, fx ammetoppe eller sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bæresele?

Tøj i større størrelser?

Uldtøj

Noget til børneværelset

Svøb

Tæppe

Aktivitetstæppe

Suttesnor

Barnevognskæde

Jamen der er masser af ting :)

Jeg vil ikke selv give en liste, men har været ærlig, når folk har spurgt. :)

Ved min første fik vi:

Tøj i forskellige størrelser

Fjällræven mini taske

Designertøj/sko

Triptrap-stol

Aktivitetstæppe * 2

Bæresele fra manduca

Nusseklud

Masser af legetøj

Til dåben lavede vi til gengæld en ønskeliste :)

Nu venter jeg nr to (når som helst - kom så ud baby ;) ) og jeg ved at jeg får:

Triptrap stol

Ståbræt til barnevogn

Fjällræven mini taske

Har allerede fået:

Hæklet barnevognskæde

Tøj

Hjemmestrik

Nusseklude

Sikke mange fine ting, dog har vi mange af tingene og sådan noget som højstol synes jeg er for dyre ønsker og dem skriver jeg på til dåben.

Mange af tingene er ting jeg har overtaget fra min søster, da hun selv har to drenge hvoraf den yngste er 1 år.

Men jeg har det bestemt heller ikk godt med at skulle skrive en liste, synes det ville være nemmere hvis folk bare kom med noget hvis de havde lyst.

Men min svigermor ville have en liste, så hun kunne sige videre til hendes søskende og forældre hvad vi kunne ønske os. Og kæresten er slet ikk deltagende i det med at finde på ønsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange fine ting, dog har vi mange af tingene og sådan noget som højstol synes jeg er for dyre ønsker og dem skriver jeg på til dåben.

Mange af tingene er ting jeg har overtaget fra min søster, da hun selv har to drenge hvoraf den yngste er 1 år.

Men jeg har det bestemt heller ikk godt med at skulle skrive en liste, synes det ville være nemmere hvis folk bare kom med noget hvis de havde lyst.

Men min svigermor ville have en liste, så hun kunne sige videre til hendes søskende og forældre hvad vi kunne ønske os. Og kæresten er slet ikk deltagende i det med at finde på ønsker.

Altså der findes jo mange søde ting, som Sophie giraf, milestones card, fine ting fra Camcam, sebra, konges sløjd eller hvad man nu er til, som ikke behøver koste en bondegård, fx en uro eller andet? :)

De dyre ting vi har fået har været af søskende + forældre, som har sagt "vi vil gerne give en trip trap stol, hvilken farve skal det være"., har ikke ønsket mig det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønskede os hjemmebag, mad til fryseren og KAGE :)

Med den første kom min veninde med en kage på barselsgangen, og det var SÅ rart :) mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønskede os kun ting til børnene, men helt ærligt, så tror jeg en af de allerbedste barselsgaver var den KUFFERT med chokolade, som JEG fik af min far da V blev født :D

Anyway til V ønskede vi os:

- Vikle

- Åh Abe box'en

- Barnevognsrand

- Tøj, gerne heldragter fra småfolk

Da jeg var gravid med E ønskede vi os mest bare tøj og så en musikuro :)

I forhold til både at give og modtage, er jeg fan af "lidt men godt", altså gerne noget luksus man måske ikke selv ville have købt, men uden at det nødvendigvis behøver at være dyrt af den grund :)

Det kunne fx være chokolade, noget lækkert legetøj, strømper i uld (til både mor og barn), gode ammeindlæg, tøj i yndlingsmærket, sengetøj til baby så man ikke kun har det arvede, en lækker natdragt (personligt elsker jeg Johas i uld/silke) eller noget andet "nice to have" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med lidt inspiration fra jer, og lidt fra nettet. Har jeg sammensat den her liste. For må ærlig indrømme at mens vi har købt ting ind til lillemanden, så har vi slet ikk tænkt over at vi skulle ha barselsgaver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der andre ting der kunne være gode til mig?? Altså udover en syndflod af chokolade og slik?? Men sådan lidt mere praktiske ting?? Aner ikk hvad man har brug for som nybagt mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre ting der kunne være gode til mig?? Altså udover en syndflod af chokolade og slik?? Men sådan lidt mere praktiske ting?? Aner ikk hvad man har brug for som nybagt mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det tøj du ønsker dig til baby ville jeg vælge at ønske mig str 62-68 i stedet. Jeg synes selv det er rart at købe den første størrelse, så den kan være rengjort og klar til baby ankomst.

Legetøj til baby kan også være en ide, det plejer folk gerne at ville give.

Barnets bog hvis i ikke allerede har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med babyfotograf

Min kærestes moster er fotograf, og har tilbudt st ville tage både mave billeder helt tæt på termin samt newborn billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tøj du ønsker dig til baby ville jeg vælge at ønske mig str 62-68 i stedet. Jeg synes selv det er rart at købe den første størrelse, så den kan være rengjort og klar til baby ankomst.

Legetøj til baby kan også være en ide, det plejer folk gerne at ville give.

Barnets bog hvis i ikke allerede har.

Det er med vilje at tøjet er i de helt små størrelser for det er det vi mangler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af princip synes jeg måske ikke man kan ønske sig alt for dyre ting i barselsgave - det får man vel til dåb tænker jeg. Vi fik dog ret dyre og fine barselsgave men aldrig noget jeg ville skrive på en ønskeseddel medmindre de direkte sagde det godt måtte være store gaver. Til dem det spurgte efter barselsgaveønsker sagde jeg bla

Lækre stofbleer/svøb fra camcam eller fabelab

Lækkert tøj (helst 62 og op)

Sophie la giraffe bideting

God babymassage olie (fx milk og co)

Spise/savle hagesmække med fint print fx liberty

Jellycat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ingen ønskeliste til barselsgaver. Folk kom med det de havde lyst til. Men synes at de dyrere ønsker skal på dåbens ønskeliste og ikke en barsels ønskeliste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ingen ønskeliste til barselsgaver. Folk kom med det de havde lyst til. Men synes at de dyrere ønsker skal på dåbens ønskeliste og ikke en barsels ønskeliste.

Hvis det stod til mig, havde jeg heller ikk nogen liste. Men min svigermor har bedt mig om en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER