skruk

Jeres bedste ret med grøntsager

9 indlæg i dette emne

Uden æg :) mælkeprodukter gør ikke så meget, da det er let at erstatte :)

Jeg har sådan lyst til grøntsager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg laver tit rusk-om-snusk som bare er bland alle (rester) af grøntsager fx rodfrugter, porer, sqaush, gulerødder, løg, peberfrugt, kogte kartofler, broccoli osv på panden med hakkede tomater og diverse krydderier. Nogle gange bruner jeg lige lidt kylling først og steger med.

Så spiser vi blomkålsris til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er godt nok "kun" tilbehør, men jeg eeeeelsker smørstegte rosenkål..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser jo meget vegansk hos os (min mand er veganer), så søg på veganske retter!

Der er MEGET lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ratatouille

Grøntsags-lasagne

Salater med grove grøntsager, fx spidskål, blomkål etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg elsker en dejlig rustik grøntsagssuppe.

Men ellers er bagt eller stegt kål med hvidløg noget vi nyder ofte herhjemme.

Jeg har en svaghed for grøntsagsmos/pure og bagte rodfrugter.

Ratatouille og lasagne. Eller grøntsagsdeller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med ratatouille :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver en vegetar chili med en masse grøntsager i. Det er grundlæggende en tomatsovs med kidney bønner og man bestemmer jo selv hvor stærk den skal være. Jeg syns den er lækker med masser af peberfrugt, gulerod, lidt seleri/bladselleri, rødbede (det forstærker bare farven flot!), porrer/foråsløg og man kan tilsætte kål som man har lyst, fx spidskål eller broccoli. Og så er det nemt at lave, det hele skal bare op og simre i tomatpure/flåede tomater, og bønnerne skal i til sidst. Jeg krydrer med frisk timian og oregano, hvidløg, salt og chilipasta. Spiser brød til eller brune ris til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver en vegetar chili med en masse grøntsager i. Det er grundlæggende en tomatsovs med kidney bønner og man bestemmer jo selv hvor stærk den skal være. Jeg syns den er lækker med masser af peberfrugt, gulerod, lidt seleri/bladselleri, rødbede (det forstærker bare farven flot!), porrer/foråsløg og man kan tilsætte kål som man har lyst, fx spidskål eller broccoli. Og så er det nemt at lave, det hele skal bare op og simre i tomatpure/flåede tomater, og bønnerne skal i til sidst. Jeg krydrer med frisk timian og oregano, hvidløg, salt og chilipasta. Spiser brød til eller brune ris til.

Ih lyder lækkert- tak for tippet. Det vil jeg prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER