DOFR

At rejse som gravid

13 indlæg i dette emne

hej alle

 

Er der nogen herinde der har erfaring med at rejse langt væk under graviditeten?  :help

 

Vi skal af sted 10 dage mens jeg er omkring uge 19 og igen 14 dage mens jeg er omkring uge 29. Begge gange skal vi flyve omkring 12 timer. 

 

Min læge og min forsikring har ingen kommentarer og jeg har ingen gener haft overhovedet såvidt. 

 

Generelt kunne godt godt bruge lidt gode råd og inspiration til hvordan man bedst klarer den lange tur. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ingen erfaring, men har læst at det er en god ide med støttestrømper når man skal flyve som gravid :) og god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Støttestrømperne er vigtige - de hjalp mig meget...

Ellers så ville jeg ikke tænke så meget over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i skal udenfor EU skal du have lægeeeklæring med efter uge 28, bare lige så du husker sådan en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fløj til USA, da jeg var omkring 25 uger henne. Det gik fint. Jeg havde støttestrømper på under hele turen, sørgede for at få masser af væske og fik bevæget mig engang imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige været i USA, fra jeg var 26+0-28+6, det var ingen problem - vi havde dog bestilt ekstra benplads og det var virkelig pengene værd! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i Egypten i uge 27-28 med støttestrømper. Det gik fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog paa bryllupsrejse i Thailand, da jeg var i 4. graviditetsmaaned. 

 

Jeg havde stoettestroemper paa i flyet og saa vil jeg raade til at sikre en god og veldaekkende forsikring(det beroligede mig enormt) og at medbringe salttabletter til Thailand og lignede lande. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, og i England i den sidste mulige flyrejseuge, hvilket var en del mere kraevende end den lange rejse til Thailand  :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Støttestrømper er hermed skrevet på indkøbslisten!
Og godt fif med lægeerklæringen- det skal jeg lige have styr på til den tid

post-2-0-24169100-1475496821_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer også en forlænget weekend i London sidst i november hvor jeg vil være 32+ og kan ikke finde ud af om jeg tør. For selvom jeg har været heldig i forhold til graviditetsgener hidtil kan de jo sagtens nå at komme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer også en forlænget weekend i London sidst i november hvor jeg vil være 32+ og kan ikke finde ud af om jeg tør. For selvom jeg har været heldig i forhold til graviditetsgener hidtil kan de jo sagtens nå at komme.

 

Jeg var jo vist i uge 34, da jeg var en weekend i England til et vigtigt bryllup. Det var virkelig ikke fordi det var strenge, men jeg blev overrasket over, at det rent faktisk gik lige i krop og energi. Og flyturen var ubehagelig rent komfort-maessigt. Jeg soergede for at hvile alt det, jeg kunne. Selvfoelgelig ikke noget, jeg ville have undvaeret, men selvom graviditeten er nem og alt det, saa er tredje trimester bare en del tungere end andet trimester, siger min engangserfaring mig. 

 

Soerg for vaeske, vitaminer og hvile, plus stoettestroemper til flyet. 

 

post-2-0-05237500-1475496848_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har prøvet at få malariapiller under graviditeten? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER