JosephinePN

Fødselsdagstraditioner for børnene

5 indlæg i dette emne

Hvilke fødselsdagstraditioner har I for jeres børn eller hvilke påtænker I at indføre? :)

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

- Aftryk af hånd og fod

- Måle, veje, årsbillede

- Morgenbord med fødselsdagstog med lys

- Flag, sang og gaver (men mon ikke de fleste gør det :D)

- Jeg prøøøøøøver at få lavet deres helt egen lille lagkage hver gang, men det er smuttet og gør det sikkert igen

- Vi plejer at tage et fedt sted hen. Zoo eller legeland fx. Men vores børn har jo også fødselsdag i sommerferien så vi har hele dagen :)

- Og så er det helt ubevidst blevet en tradition at vi stort set altid spiser aftensmad på Bones :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker vi vil prøve at tage ud og spise på dagen hvis muligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen særlige, jo altså gaver og forkælelse :D og gæster.

Men vi har ikke noget vi særligt gør på dagen (udover at vække med sang og gaver!)

Jeg var på barsel i år, så kunne tage med min 3-årig i børnehave og fejre hende der + give hende en kort dag, men vi kommer ikke til at tage fridage på børnenes fødselsdage.

Men selvfølgelig skal det fejres, her holder vi det af to omgange (af flere grunde), og det bliver da også fejret på selve dagen (om morgenen + eftermiddag/aften) :)

Elsker fødselsdage :loveshower og havde i år også brugt en del penge på pynt (og til gengæld betalt mig fra maden og fået familien til at hjælpe med boller+kage), haha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre holder de fri med mor på deres fødselsdage. Jeg ved godt, det i en tidligere tråd var meget diskuteret, men jeg er helt sikker på, at mine drenge sagtens kan forstå, at det ændrer sig, når de starter i skole :) Jeg har et arbejde, hvor jeg har hverdagsfri indimellem, så det planlægger jeg bare på deres fødselsdage, så jeg ikke bruger ferie.

Alle spiser morgenmaden sammen og hygger med flag og fødselsdagstog på bordet. Dagen bliver brugt til det fødselsdagsbarnet har lyst til; svømmehal, zoo, bare være hjemme og lege. Aftensmaden bestemmer fødselaren. Nogle gange er det hjemmelavet, andre gange er ønsket at spise ude. Når min ældste fylder 5 år om 14 dage, har han ønsket running sushi, så der bliver det ude. Sidste år ønskede han vist hotdogs hjemme.

Der bliver målt og vejet og taget fødselsdagsfoto.

Derudover skriver jeg hvert år et personligt brev til dem, som bliver samlet i en mappe til dem. Jeg skriver lidt om, hvad de kan, udviklingen siden sidste år, sjove ting, de har sagt og sådan noget :) Jeg er ikke så god til at gøre det løbende igennem året, så jeg laver ligesom en status hvert år krydret med en masse kærlige ord fra moren, der bliver meget nostalgisk og sentimental de par gange om året :D

Derudover fejres de selvfølgelig med vores familier, men det er kun på dagen, hvis det falder i en weekend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER