Winky

Bivirkninger ved 4 års vaccine?

12 indlæg i dette emne

Min datter bliver snart 4 år og skal derfor vaccineres. Det er jo MFR vaccinen, som de også får ved 15 måneder - eller jeg går da ud fra, det er samme vaccine?

 

Har jeres børn fået bivirkninger af den vaccine? Og hvor mange dage gik der?

 

Ved 15 måneder fik hun "mæslinger" af vaccinen, dvs. hun blev fyldt med røde knopper over det hele! Det så helt vildt ud!

Jeg ved ikke, om hun så har større risiko for at få bivirkninger denne gang eller det ikke har noget at sige?

 

Jeg er på barsel p.t. men starter på arbejde igen 1 uge efter hendes fødselsdag. Derfor vil jeg helst have hende vaccineret inden fødselsdagen, så eventuelle bivirkninger kommer inden jeg starter på arbejde, så jeg ikke skal tage barnets første sygedag så hurtigt efter jobstart ;) 

Omvendt vil jeg heller ikke ødelægge hendes fødselsdag ved at hun er syg der. Så er lidt i tvivl om, hvornår det bedste tidspunkt er at vaccinere.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter fik den den 25. Og vi er ikke stødt på bivirkninger, endnu. Men de 14 dage er heller ikke gået endnu :rolleyes

Jeg mener hun fik feber da hun var 15 mdr. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter havde ingen bivirkninger andet end en øm balle efter stikket. Min læge sagde at de fik typisk ingen reaktion når de var så store.

Der var en anden tråd herinde for nyligt hvor en spurgte om det samme og jeg mindes at alle skrev at der ikke havde været en reaktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mathilde fik vaccninationen ret sent men fik en allergisk reaktion på selve stikket som hævede op til en rød, varm plamage på str med min hånd. Vi troede først det var infektion, men da det gentog sig til næste vaccination har vi konkluderet at det må være allergi. Det forsvandt af sig selv efter 3-4 dage. 

 

Man kan give antihistamin for at mindske generne ved sådan en reaktion

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla blev vaccineret d. 17 August, og vi har ikke set nogen reaktion overhovedet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for svar :) Jeg ved godt risikoen er lille men i og med hun reagerede på 15 måneders vaccinen, så tænker jeg at hun også har risiko for at få bivirkninger denne gang.

Jeg har fået ny læge siden dengang og vil informere ham om generne dengang og så have i baghovedet at antihistaminer kan hjælpe :).

Jeg har nu bestilt tid 9 dage før hendes fødselsdag og håbe det var det rigtige valg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng havde også mega mange knopper ved 15 mdr og ingen reaktion efter 4 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng havde også mega mange knopper ved 15 mdr og ingen reaktion efter 4 år.

Dejligt :) Sådan håber jeg også det bliver her :)

Nu er der også lige kommet opslag op i børnehaven om den årlige fotograring - 1 uge efter vaccinen, så ingen knopper, tak :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update, hvis nogle finder tråden senere hen og har samme problem  ;)

 

Det er nu 2 uger efter vaccinen og ingen reaktion - tror jeg ikke ;) Hun havde godt 39 i feber en aften 9 dage efter vaccinen, men den var væk om morgenen, og kan jo også skyldes så meget andet :)

 

Lægen sagde også, at i og med at hun havde reageret så kraftigt første gang, så havde kroppen dannet antistoffer (tror jeg nok han sagde) mod den vaccine, så der burde derfor ikke komme en reaktion denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Its awesom but could you please have a look on the Slot Online Indonesia and recommend me the best solution why my website is making 404 Error.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I have read these effects in a science essay

discomfort, redness and swelling at the injection site.

loss of appetite.

irritability or restlessness.

increased crying.

high temperature (fever) of 38C or above.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER