lpd

Autostol 9-?? kg

34 indlæg i dette emne

Vi skal have en ny autostol. Vi har nu en Cybex Cloud Q som jeg hader! Den blev vi rådet til at købe i Babysam, så det gider jeg egentlig ikke igen.

Han er for lang til den og har længe været for bred.

Hvad kan I anbefale til en baby der er godt i stand og hvor mange kg skal den gå op til? Den skal være med isofix og helst ikke koste en million.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er barnet? Jeg vil til hver en tid vælge en bagudvendt stol. Og 9-18kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 6,5 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne fra William, som Nohr snart skal flytte i.

Den var på det tidspunkt den længste bagudvendte stol. Der er lavet længere stole sidenhen og det ville jeg nok vælge hvis jeg skulle købe nu :)

Vi var super glade for den stol :)

http://www.babysam.dk/dualfix-romer-black-thunder?gclid=CMTnkOXt884CFakMcwodMKoKjw

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne fra William, som Nohr snart skal flytte i.

Den var på det tidspunkt den længste bagudvendte stol. Der er lavet længere stole sidenhen og det ville jeg nok vælge hvis jeg skulle købe nu :)

Vi var super glade for den stol :)

http://www.babysam.dk/dualfix-romer-black-thunder?gclid=CMTnkOXt884CFakMcwodMKoKjw

Den har vi lige købt til konebilen - vi ha i forvejen cybex' pendant, Sirona, og er smadderglade for den - junior sad trygt og godt i den til efter sin tre-års fødselsdag. Nu er det Sigrid, der kører Rolls Royce de næste par år, for de modeller ér bare rigtig dyre :wacko

Hvor stor er bilen? Min ene veninde havde en kæmpestor bagudvendt stol til sin søn - den fyldte helt vildt, men barnet sad rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser mega smart ud. Men vi står med kun en indtægt det næste år, så vi har bare ikke så mange penge at smide efter en stol :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med en fra kære børn om autostole, og hun fremhævede, at der er kommet et nyt system, hvor de må komme i den næste bagudvendte autostol ved 67 cm. Hun kaldte det for "i-size", og de havde et par stole med det system. Det duer kun til isofix. Jeg ved ikke, hvor længe de kan sidde i dem, men det giver jer en mulighed for at rykke over i en ny stol allerede nu, hvor han er for lille til babystolen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er også vanvittig dyre! Jeg vil dog lige tippe om at der virkelig ofte kommer 20% på autostole! Vi har endnu ikke betalt fuld pris for en stol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, jeg kan ikke huske den præcise model, men - min ene gode veninde blev helt dårlig bare ved synet af prisskiltet sammenholdt med de 18 kgs max, så hun købte en cybex med mavepude i et helt andet prisleje og har været rigtig fint glad for den :kram2

Edit: Det kræver vist, at han kan krybe sammen i babystolen til de 9 kg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er et godt stykke over de 9 kg :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske han dør af varme i en stol med mavepude :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tommelfingerreglen hedder to ud af tre:

- ni kilo

- ni mdr

- kan sidde selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det med at presse mine unger i stolen helt til hovedet stikker over kanten i toppen :D men de er selvfølgelig også ret smalle. Nohr sidder fx stadigvæk uden problemer i baby stolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tommelfingerreglen hedder to ud af tre:

- ni kilo

- ni mdr

- kan sidde selv

 

Er det ikke 2 ud af 3:

- 9 mdr

- 9 kg 

- og 75 cm

 

Og hvor 8 måneder er det absolut tidligste?

 

Det var hvad vi gik ud fra, da jeg arbejdede i Babysam, og hvad jeg fik at vide igår i Kære Børn i hvert fald. Den med at de kan side selv er ret svær at regne ud fra, for er det fra de kan sidde uden at falde i 2 minutter, at de kan sidde 100% stabilt, eller at de selv kan komme fra liggende til siddende stilling og tilbage igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Han har siddet selv i en måned, altså hvor han selv sætter sig op og sidder stabilt.

Problemet med vores nuværende autostol er at selerne sidder for lavt selv i højeste indstilling :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har siddet selv i en måned, altså hvor han selv sætter sig op og sidder stabilt.

Problemet med vores nuværende autostol er at selerne sidder for lavt selv i højeste indstilling :unsure

Vi havde præcis samme problem! Og var i øvrigt heller ikke ret glade for babystolen, som var en recaro (vi skal så meget have en ny til den næste).

Vi valgte at købe denne: http://www.besafeautostol.dk/product-dk/izi-kid-x2-i-size/ efter at have prøvet en lidt ældre model af samme stol, da vi lejede bil i Norge.

Min mand havde sat sig ind i sikkerheden, og mente, at det var den bedste.

Vi er super glade for den, og den er virkelig lækker! Den fylder faktisk mindre i bilen, end babystolen gjorde :O Hvordan det er muligt ved jeg ikke, men det gør den.

Vi flyttede E over, da han var 8 måneder. Han sad stabilt selv, og satte sig selv op. I Norge var han kun 7 mdr, og vejede nok lige i underkanten af de 9 kg, men sad stadig rigtig fint i den.

Vi er så glade for den nye stol. Han var begyndt ikke at kunne lide den gamle, og skreg når vi havde kørt i et stykke tid, det er slet ikke et problem i samme grad i den nye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er et godt stykke over de 9 kg :lolhit

:lol

Jeg havde i en tanketorsk mentalt noteret 6,5 kilo :rolleyes hvilket jo ingen mening giver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi havde præcis samme problem! Og var i øvrigt heller ikke ret glade for babystolen, som var en recaro (vi skal så meget have en ny til den næste).

Vi valgte at købe denne: http://www.besafeautostol.dk/product-dk/izi-kid-x2-i-size/ efter at have prøvet en lidt ældre model af samme stol, da vi lejede bil i Norge.

Min mand havde sat sig ind i sikkerheden, og mente, at det var den bedste.

Vi er super glade for den, og den er virkelig lækker! Den fylder faktisk mindre i bilen, end babystolen gjorde :O Hvordan det er muligt ved jeg ikke, men det gør den.

Vi flyttede E over, da han var 8 måneder. Han sad stabilt selv, og satte sig selv op. I Norge var han kun 7 mdr, og vejede nok lige i underkanten af de 9 kg, men sad stadig rigtig fint i den.

Vi er så glade for den nye stol. Han var begyndt ikke at kunne lide den gamle, og skreg når vi havde kørt i et stykke tid, det er slet ikke et problem i samme grad i den nye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med kopholder og snackbakke :D

:D fortæl mig lige, at William ikke gad at have sådan én :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D fortæl mig lige, at William ikke gad at have sådan én :p

Det er der da i bilen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser faktisk meget smart ud, og det er en pris vi kan være med på. Men er det noget lort at den går til 36 kg? Jeg mener at have hørt at jo lavere vægtinterval, jo mere sikker er stolen (som tommelfingerregel).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde præcis samme problem! Og var i øvrigt heller ikke ret glade for babystolen, som var en recaro (vi skal så meget have en ny til den næste).

Vi valgte at købe denne: http://www.besafeautostol.dk/product-dk/izi-kid-x2-i-size/ efter at have prøvet en lidt ældre model af samme stol, da vi lejede bil i Norge.

Min mand havde sat sig ind i sikkerheden, og mente, at det var den bedste.

Vi er super glade for den, og den er virkelig lækker! Den fylder faktisk mindre i bilen, end babystolen gjorde :O Hvordan det er muligt ved jeg ikke, men det gør den.

Vi flyttede E over, da han var 8 måneder. Han sad stabilt selv, og satte sig selv op. I Norge var han kun 7 mdr, og vejede nok lige i underkanten af de 9 kg, men sad stadig rigtig fint i den.

Vi er så glade for den nye stol. Han var begyndt ikke at kunne lide den gamle, og skreg når vi havde kørt i et stykke tid, det er slet ikke et problem i samme grad i den nye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER