HeidiMarie

Meget dårlig sædkvalitet

24 indlæg i dette emne

Hej

Jeg vil hører om der er nogle der man muntre mig lidt op i forhold til dårlig sædkvalitet.

Gerne med tal og behandlingsform, og om det er lykkes jer at blive gravide..

Min kærestes prøve var virkelig dårlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et stort :kram det er så nedslående en besked :kram2

Der er hjælp at hente, min M har også nedsat sædkvalitet, vi er i ICSI / IVF behandling.

Horsens er måske tættest på, ellers vil jeg varmt anbefale Skive hvor vi går.

Du er velkommen til at sende en pm hvis du har nogle spørgsmål :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand har også stærkt nedsat sædkvalitet, mener han har omkring 0,8 - 1 millioner efter udrensning. 

vi blev sendt direkte til icsi og resultatet fra første forsøg ligger trygt i maven.

som de sagde skulle de jo kun bruge en, så de havde jo en del at vælge imellem :)

 

held og lykke med det hele, sikker på det nok skal lykkedes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, en nedslående besked :kiss Jeg kan godt huske hvor mange tanker, der fløj gennem vores hoveder, da min mand fik samme besked for fire år siden :(

 

Min mands var stærkt nedsat (det er den stadig i dag, men dog forbedret ift. dengang). Vi gik direkte til ICSI, og det er nu lykkedes to gange med kun ét forsøg. Begge gange med ekstra æg i fryseren.

 

Jeg ved ikke, hvor stor indflydelse det har på prøven, om der er gået x-antal dage. Der må vist bare ikke være gået under et par dage. Men jeg kan ikke huske det.

 

Jeg ved ikke, hvor I hører til, men jeg mener ikke, at man kan vælge en privat klinik og samtidig få det betalt af det offentlige, medmindre at der er tale om lange ventetider eller andre omstændigheder. Din læge vil helt sikkert kunne svare på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har også nedsat sædkvalitet. Hans prøver svinger mellem 0,2-2 millioner.

Vi har fået Silke Elia ved ICSI/microinsemination. Der skal der kun 1 sædcelle til hvert æg.

Jeg ved ikke hvor I hører til. Det kan lægen nok fortælle. Jeg gik selv i Skive, som jeg varmt kan anbefale.

Du kan til enhver tid vælge en privat, så skal du bare selv betale. Der koster 3 forsøg med ICSI ca 50.000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har stærkt nedsat sædkvalitet. Tallene kender jeg desværre ikke, men det var meget dårligt. Vi blev bedt om at overveje donorsæd, så hans kvalitet var ret dårlig!

Jeg har PCO, så vi er lidt mere komplekse, men vi har været igennem ICSI behandling. Vi har to drenge i dag, som er resultatet af behandling.

Vi var igennem en del forsøg, men igen skyldes det formentlig min PCO.

Vi var i behandling i det offentlige. Jeg er ikke sikker på, at man selv kan vælge mellem privat og offentlig, hvis man vil have de tre gratis forsøg.

Men hæng i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et stort :kram det er så nedslående en besked :kram2

Der er hjælp at hente, min M har også nedsat sædkvalitet, vi er i ICSI / IVF behandling.

Horsens er måske tættest på, ellers vil jeg varmt anbefale Skive hvor vi går.

Du er velkommen til at sende en pm hvis du har nogle spørgsmål :kram2

Tak :kram2

Jeg sender pm når jeg har fået samlet mine spørgsmål sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand har også stærkt nedsat sædkvalitet, mener han har omkring 0,8 - 1 millioner efter udrensning.

vi blev sendt direkte til icsi og resultatet fra første forsøg ligger trygt i maven.

som de sagde skulle de jo kun bruge en, så de havde jo en del at vælge imellem :)

held og lykke med det hele, sikker på det nok skal lykkedes :D

Fik han lavet prøven ved egen læge eller ved gyn? Og hvad gør man så efter man har svaret? Skal hans læge eller min læge sende os videre?

Skønt med en baby i mavsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Jeg sender pm når jeg har fået samlet mine spørgsmål sammen

Du skal være hjertelig velkommen :kram2 de må også komme løbende :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, en nedslående besked :kiss Jeg kan godt huske hvor mange tanker, der fløj gennem vores hoveder, da min mand fik samme besked for fire år siden :(

Min mands var stærkt nedsat (det er den stadig i dag, men dog forbedret ift. dengang). Vi gik direkte til ICSI, og det er nu lykkedes to gange med kun ét forsøg. Begge gange med ekstra æg i fryseren.

Jeg ved ikke, hvor stor indflydelse det har på prøven, om der er gået x-antal dage. Der må vist bare ikke være gået under et par dage. Men jeg kan ikke huske det.

Jeg ved ikke, hvor I hører til, men jeg mener ikke, at man kan vælge en privat klinik og samtidig få det betalt af det offentlige, medmindre at der er tale om lange ventetider eller andre omstændigheder. Din læge vil helt sikkert kunne svare på det.

Tak for dit svar :kram2

Sendt direkte fra egen læge eller?

Så er der håb endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har også nedsat sædkvalitet. Hans prøver svinger mellem 0,2-2 millioner.

Vi har fået Silke Elia ved ICSI/microinsemination. Der skal der kun 1 sædcelle til hvert æg.

Jeg ved ikke hvor I hører til. Det kan lægen nok fortælle. Jeg gik selv i Skive, som jeg varmt kan anbefale.

Du kan til enhver tid vælge en privat, så skal du bare selv betale. Der koster 3 forsøg med ICSI ca 50.000

Tak for dit svar :kram2 - kan fornemme der er håb endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :kram2

Sendt direkte fra egen læge eller?

Så er der håb endnu Skulle bare lige fordøje beskeden.. Det bliver en hård tid vi går i møde

 

Ja, lægen sendte henvisningen, og så skulle vi bare vente på at blive kontaktet at klinikken.

 

Hvis mandens sædprøve også er stærkt nedsat i næste prøve, vil I ikke blive henvist til en gynækolog, men til en fertilitetsklinik for at få tilbudt IVF/ICSI. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik han lavet prøven ved egen læge eller ved gyn? Og hvad gør man så efter man har svaret? Skal hans læge eller min læge sende os videre?

Skønt med en baby i mavsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også været igennem icsi pga sædkvaliteten.

Første forsøg resulterede i vores søn, så op med modet, vejen er måske ikke så dyster som du frygter!

Mener at den prøve hvor de lavede vores søn lå på 20.000 så det er virkelig lavt ;)

Vi fik lavet prøve både ved lægen og ved klinikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han fik lavet begge steder. Vi blev sendt afsted til en gynækolog i Taastrup hvor han ville finde ud af om problemet lå i kosten. Så der gik et par måneder på det, men efterfølgende blev vi sendt direkte til icsi.

I bliver videresendt sammen og i vil begge blive tjekket :) det er bare at tage et skridt af gangen, de skal nok guide jer igennem det hele og vælge den mest realistiske løsning

Okay synes bare det er mærkeligt, at J's bare har udskrevet hans prøvesvar og så mener han min læge skal henvise os? troede begge læger skulle henvise os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også været igennem icsi pga sædkvaliteten.

Første forsøg resulterede i vores søn, så op med modet, vejen er måske ikke så dyster som du frygter!

Mener at den prøve hvor de lavede vores søn lå på 20.000 så det er virkelig lavt ;)

Vi fik lavet prøve både ved lægen og ved klinikken.

Tak for opmuntringen :-)

Havde i samme læge da i blev henvist? Og skulle i begge henvises?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntringen :-)

Havde i samme læge da i blev henvist? Og skulle i begge henvises?

Nej hver sin og begge skulle henvise os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hver sin og begge skulle henvise os :)

Okay tak, min kærestes læge har lige sagt til ham idag at min læge bare skulle gøre det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak, min kærestes læge har lige sagt til ham idag at min læge bare skulle gøre det

Så er det sikkert også fint nok :)

Held og lykke med behandlingen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det sikkert også fint nok :)

Held og lykke med behandlingen!

Ja det håber jeg. :) mange tak. Har en tid ved lægen onsdag i næste uge, men overvejer allerede og ringe til hende imorgen og fortælle om min kæreste prøve..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, du skal stole på lægen, men dobbelttjek, at klinikken ikke mangler noget. Det er en god idé, uanset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med nedsat sædkvalitet :( Men når det nu skal være, så er det det 'bedste' problem at have i fertilitetsverdenen, da det er det nemmeste at løse. Jeg kunne forestille mig, at I skal gennem ICSI. Her er jeg stor fan, da vores søn netop er lavet på ICSI første forsøg :) Simpelthen et vidundermiddel med nedsat sædkvalitet.

I skal muligvis foreberede jer på, at din mand skal gennem nogle flere undersøgelser af sædkvaliteten. Hvis han fx har haft feber inden for de seneste 3 måneder, så kan det få kæmpe konsekvenser for sædkvaliteten, og så kan det give mening at teste sædkvaliteten igen nogle måneder efter. Derudover hvis I skal have ICSI, så skal han nok også gennem en kromosomtest og nogle andre undersøgelser, det (i vores tilfælde) lige tog et par ekstra måneder.

Det undrer mig, at I ikke begge skal have en henvisning?! Det skulle vi, men hvad ved jeg :) Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte det sted, I ønsker behandling (helst et offentligt sted, hvor I kan få ICSI), og så tjekke med dem, hvad de skal bruge ifm. en henvisning. Det er nemlig ikke altid, at de praktiserende læger har helt styr alt, der har med fertilitetsbehandling at gøre. Og så skal I nok forberede jer på lidt ventetid. Der er altid ekstra undersøgelser, man skal igennem, ventelister, og cyklus der ikke passer med noget, der alt sammen gør, at fertilitetsbehandling bare tager laaaaaaang tid.

Rigtigt meget helt og lykke til jer :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så enig med ovenstående.. Skulle det komme dertil hvor de ikke finder celler i selve prøverne (du skriver ikke hvor "galt" det er) kan de faktisk også komme uden om det ved en TESA metode. Her tages cellerne direkte ved lagrene i testiklerne. Så der er så mange muligheder og det er noget som de virkelig er dygtige til at komme uden om. Vi kom ikke så langt men vores vennepar gjorde.

 

Jeg er gravid efter første forsøg med ICSI. Det var helt ærligt ikke en nær så hård omgang som jeg havde frygtet. Jeg responderede godt på behandlingen, modnede 12 æg, fik 10 ud og succesfuldt dyrket 5 til blastoer på frys. Så udover hende i maven har vi rigeligt til en lillesøster/bror når vi når dertil. 

I samme åndedrag; Vi var begge to bange, kede af det og slet ikke kendte inden for hospitalsverdenen, men dem på klinikken fik os bare til at slappe af og føle os i trygge hænder - der er virkelig meget ventetid.. Ventetid på ny sæd-prøve efter 3 måneder, ventetid på respons, ventetid på cyklus, men helt ærligt; Bare det at man har den næste dato i sigte hjalp mig rigtig meget. Og det er det hele værd. Vi bor i en anden landsdel end jer, så klinik valg kan jeg ikke hjælpe med, men jeg kan sige, at vi blev henvist i Juni, samtale i august, og hun er lavet i februar... Så selvom vi følte vi ventede i evigheder i processen gik det ret hurtigt da vi først kom i gang, når man tænker bagud. 

 

Spørg endelig her eller på pm hvis du skulle have spørgsmål. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER