Guest

Barsel?

40 indlæg i dette emne

Hvordan foregår det barsel der?

Jeg overvejer at nøjes med 9 mdr barsel da det vil passe godt med skolen.. Men kan barnet komme i en vuggestue der eller er det for tidligt?

Kan manden eventuelt tage 3 mdr barsel hvis barnet nu skal være 1 år før start i vuggestue ? Og hvilken indtægt vil han så få?

Ja ved godt penge ikke er alt men han får en høj løn og hvis han skulle gå ned til 1/3 del får han ikke lov til barsel så må skolen squ vente..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan foregår det barsel der?

Jeg overvejer at nøjes med 9 mdr barsel da det vil passe godt med skolen.. Men kan barnet komme i en vuggestue der eller er det for tidligt?

Kan manden eventuelt tage 3 mdr barsel hvis barnet nu skal være 1 år før start i vuggestue ? Og hvilken indtægt vil han så få?

Ja ved godt penge ikke er alt men han får en høj løn og hvis han skulle gå ned til 1/3 del får han ikke lov til barsel så må skolen squ vente..

Barnet må starte allerede når de er 6 mdr, men jeg ville klart først vurderer det, når barnet er kommet. Vores datter skulle starte i dagpleje da hun blev 9 mdr. Det føltes bare så forkert og alt skreg indeni mig, at det skulle hun ikke. Vi takkede nej til pladsen og jeg begyndte at læse hjemmefra. Hun bliver 2 til november og er stadig hjemme.

Hvornår går du fra? Først når du skal føde? Ellers er det meget tidligt at starte i institution. Børn har mega seperationsangst i 8-10 mdrs alderen, så det er faktisk værst at afleverer dem der.

Hvis du er på su og din mand er dagpengeberettiget, kan han få barsel på barselsdagpenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke have særlig lang barsel. Eller skal hvert fald kun have barsel med løn. Min kæreste får syv ugers barsel foruden de to uger efter barnet er født, med løn. Ingen dagpenge her!

Og så ja, så må man vurdere når barnet kommer. Men her bliver der altså ingen kære mor. Vores kommer i vuggestue efter 8 md. og sådan må det være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra skole den 6 februar mener jeg hun sagde og så skal jeg føde den 21 ( pis troede jeg skulle dase den i længere tid )..

Barselsdagpenge lyder ikke er meget? Ved i hvor meget man får der?

Kmbe ja jeg tænker altså os lidt jeg må se tiden an men om ik andet sende hende afsted når hun er de 9 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår går du fra? Først når du skal føde? Ellers er det meget tidligt at starte i institution. Børn har mega seperationsangst i 8-10 mdrs alderen, så det er faktisk værst at afleverer dem der.

 

 

Ifølge både vores egen og et par andre erfarne dagplejere jeg kender, så er deres anbefaling faktisk, at barnet kommer afsted der omkring 8-10 mdr, for der er de endnu ikke så bevidste om det at blive afleveret. Men i sidste ende kommer det jo selvfølgelig an på barnet :)

 

Vores datter kom afsted, da hun var 9 mdr uden problemer, og det forventer jeg også, at nummer to skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagpenge kommer helt an på din nuværende situation.

Jeg arbejder kun 32 timer og får dagpenge derefter. Dvs. ikke ligeså meget som folk på fuld tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tror ikke han kommer på dagpenge.. Haha hell no

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager al den barsel som overhovedet er mulig og pt overvejer vi om jeg skal blive et år mere hjemme. Der er en ordning hvor man får "løn" for at passe eget barn. Det er ikke meget man får men jeg er gift med mand der sejler halvdelen af året og derfor har vi økonomi til et år mere. Jeg vil strække den i alle ende og kanter. Jeg arbejder selv i vuggestue og vi får nogen gange børn der er 6 måneder. Det kan være en nødvendighed og så er det jo sådan og fuld forståeligt men jeg er ikke bundet mere af mit job end at det godt kan lade sig gøre for os som familie. Jeg var studerende med den første vi har og der startede jeg også op da han var 9 måneder. Jeg kunne bare mærke at jeg havde brug for at komme igang og færdiggøre min uddannelse og han startede i verdens bedste dagpleje hvor vi aldrig oplevede gæstepleje. Hun havde ikke en sygedag så det var en god tid og han elskede sin dagpleje. denne gang kan jeg mærke at jeg har brug for at blive hjemme længe.. Men det er jo en anden situation. Jeg er tæt på de 40 år. Vi har rigeligt travlt i hverdagen med tre børn der går i skole og går til flere fritidsinteresser, legeaftaler og mit eget arbejde... Så jeg har brug for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tror ikke han kommer på dagpenge.. Haha hell no

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ringe til pladsanvisningen når baby er født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ringe til pladsanvisningen når baby er født.

Okey ja :D tænk at sådan noget os fandtes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener man kan udfylde nogle papire med behovsdato når man ved hvornår behov for pasning er, men tænker altid at de kan svare på spørgsmål på pladsanvisningen. Det er snart så mange år siden vi sidst gjorde det og tror faktisk uden at være helt sikker at det hele foregår via nettet. Så det er vel på borger.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tror ikke han kommer på dagpenge.. Haha hell no

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager al den barsel som overhovedet er mulig og pt overvejer vi om jeg skal blive et år mere hjemme. Der er en ordning hvor man får "løn" for at passe eget barn. Det er ikke meget man får men jeg er gift med mand der sejler halvdelen af året og derfor har vi økonomi til et år mere. Jeg vil strække den i alle ende og kanter. Jeg arbejder selv i vuggestue og vi får nogen gange børn der er 6 måneder. Det kan være en nødvendighed og så er det jo sådan og fuld forståeligt men jeg er ikke bundet mere af mit job end at det godt kan lade sig gøre for os som familie. Jeg var studerende med den første vi har og der startede jeg også op da han var 9 måneder. Jeg kunne bare mærke at jeg havde brug for at komme igang og færdiggøre min uddannelse og han startede i verdens bedste dagpleje hvor vi aldrig oplevede gæstepleje. Hun havde ikke en sygedag så det var en god tid og han elskede sin dagpleje. denne gang kan jeg mærke at jeg har brug for at blive hjemme længe.. Men det er jo en anden situation. Jeg er tæt på de 40 år. Vi har rigeligt travlt i hverdagen med tre børn der går i skole og går til flere fritidsinteresser, legeaftaler og mit eget arbejde... Så jeg har brug for det

Vores nr 2 skal også blive hjemme til børnehave opstart.

Jeg tror det bliver rigtig dejligt for alle jeres børn, at i trækker den et år mere. Det giver mere ro og fleksibilitet i familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi ser alle sammen også frem til baby og tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan skrive hende op på borger.dk så snart hun er født. I får nok ikke så stor indflydelse på hvor hun skal hen, når i ikke er fleksible med start, men i kan jo prøve. Måske i skulle tjekke områdets vuggestuer allerede nu, så i ved hvilke i vil have hende i.

Der ligger en 30 meter fra hvor vi bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi ser alle sammen også frem til baby og tiden...

Dejligt at du kan gå et år mere derhjemme, men ja uddannelsen skal jo "overstået"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger en 30 meter fra hvor vi bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har desværre brugt al min ferie så går først fra seks uger før termin. Synes virkelig det er sent. Men sådan er det jo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre brugt al min ferie så går først fra seks uger før termin. Synes virkelig det er sent. Men sådan er det jo

I det private kan du kun gå fra 4 uger før. Jeg synes det er forkert, jeg synes man bør kigge på hvor fysisk hårdt jobbet er isedet for om man er offentlig eller privat ansat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra 4 uger før og regner med at starte igen når hun er 8 måneder, men på deltid. Men det afhænger lidt af om min chef synes jeg skal have løn under barsele eller ej.. Er ikke under overenskomst, så vi er ved at finde en løsning sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre brugt al min ferie så går først fra seks uger før termin. Synes virkelig det er sent. Men sådan er det jo

Sent?

Jeg går fra den 6 feb og skal føde den 21... Se Det er sent ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sent du går fra. Men går du ikke i skole?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså også sige at der er forskel på skole og et sygeplejerske job

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER