Emilie

Informere om ny kæreste

14 indlæg i dette emne

Ved ikke om indlægget ligger det rigtige sted..

Sagen er den, at jeg er begyndt at se en virkelig sød fyr. Har en fornemmelse af, at det godt kunne blive noget permanent (men altså det er så nyt endnu, så det er selvfølgelig svært at sige), og så kom jeg til at tænke på et par ting..

Hvornår bør jeg monstro informere min eks. om det? Han er min søns far (hvilket er derfor han overhovedet skal informeres). Vi havde været sammen i knap 10 år og blev skilt i starten af marts måned.

Hvornår er det mon "okay" at introducere min søn for en ny kæreste? Han er pt. 17 mdr., så han forstår jo nok ikke det helt vilde. Det er nok mere for lige at haveen idé om, hvad andre mon synes er rimeligt?

Det er selvfølgelig nok også en mavefornemmelse. Jeg er bare nysgerrig efter, hvad I tænker om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så længe at du ikke er sikker på, at det bliver permanent, så er der ingen grund til at involvere hverken eks eller jeres lille søn.

Hvis det går hen og bliver noget mere fast med den nye fyr, så vil jeg sige, at det kommer an på, hvor stor en del hverdagen din nye fyr deltager. Men helt sort/hvidt, så skal din eks have det at vide, når jeres søn skal møde den nye :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe at du ikke er sikker på, at det bliver permanent, så er der ingen grund til at involvere hverken eks eller jeres lille søn.

Hvis det går hen og bliver noget mere fast med den nye fyr, så vil jeg sige, at det kommer an på, hvor stor en del hverdagen din nye fyr deltager. Men helt sort/hvidt, så skal din eks have det at vide, når jeres søn skal møde den nye :)

:ditto Meget enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nyd din forelskelse, lær din nye ven at kende når du er "alene", og når det udvikler sig til at I gerne vil være sammen mere end det og han skal møde din søn syns jeg du skal fortælle din ex det. Det behøver jo ikke være en lang forklaring, bare at du har fået en ven som jeres søn nu også har mødt. Afhængig af hvordan dit forhold er til din ex kunne det måske være en ide at tilbyde ham at komme forbi til en kop kaffe når din nye kæreste er der en gang, så han lige kan se hvem hans søn tilbringer tid med. Umiddelbart tænker jeg det ligger lidt ude i fremtiden, men det er jo super forskelligt hvor hurtigt forhold udvikler sig.

 

Mathilde var 2½ da jeg mødte min nuværende mand, vi var langdistance kærester i lang tid men jeg tog Mathilde med på besøg hos ham i sommerferien, da vi havde kendt hinanden i ca 4 mdr. Et andet aspekt i at opbygge et nyt forhold er jo at man er nødt til at finde ud af hvordan han håndterer det barn der allerede er der - de to skal helst også ha en chance for at lære hinanden lidt at kende, ellers er det i hvert fald svært at skabe en seriøs fremtid sammen. Som du selv siger afhænger det nok meget af mavefornemmelsen i sidste ende hvornår det er tid.

 

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres tanker <3 det lyder meget fornuftigt.

Havde selv tænkt hvornår jeg mon selv ville vide det, hvis det var omvendt, men kunne ikke rigtig blive enig med mig selv, så derfor ville jeg gerne have lidt andre inputs :)

<3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du skal informere din eks, når han ville kunne risikere at finde ud af det på anden vis at du har fundet en ny, og altid inden han møder jeres søn.

Ja det er så lige det.. vi bor med ret kort afstand og har stadig en del med hinandens familier at gøre f.eks.

jeg har ikke sagt til nogen i min familie, at det er hemmeligt (for det er det ikke og det skal det heller ikke være).. så teknisk set er der nok en risiko for at han kunne finde ud af det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare, at hvis det var mig som var din eks, så ville jeg blive ret så ked af at høre at min eks havde fundet en ny, og jeg var den sidste til at finde ud af det, fordi jeg egentlig gerne ville blive hørt i overvejelserne omkring hvornår den nye skal møde mit barn. Giver det mening?

Ja det giver super meget mening. :)

Han fandt selv en kæreste lige efter vi var blevet skilt og der tror jeg faktisk kun at de havde kendt hinanden i et par uger, da jeg fik det at vide.. og tror også at han nåede at introducere hende til vores søn, uden at sige noget..

jeg syntes dengang at det var for tidligt (men om det var fordi det skete så hurtigt efter vores brud eller om det var længden på deres forhold, ved jeg ikke) og blev ked af at han ikke tænkte på at involvere mig inden hun mødte vores søn.

Vil selv gerne prøve at være lidt mere høflig/respektfuld - eller hvad man skal sige - omkring det.. det skal gå ordentligt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige det til ham, især når i bor tæt på hinanden og i måske har nogen fælles venner som i begge forsat snakker med. Synes i hvert fald han skal høre det fra dig og ikke fra andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige det til ham, især når i bor tæt på hinanden og i måske har nogen fælles venner som i begge forsat snakker med. Synes i hvert fald han skal høre det fra dig og ikke fra andre.

Ja det er helt sikkert at han skal høre det fra mig.

Blev lige mindet om at jeg faktisk skal til fødselsdag hos hans mor her den 10/9, hvor han og resten af familien selvfølgelig skal med, og nu kan jeg da godt blive lidt nervøs.. hvad nu hvis de kan se det på mig? Et par af mine kollegaer spottede det med det samme, og det her er jo mennesker, som kender mig endnu bedre end mine kollegaer :unsure

Men jeg har kun kendt ham fyren i 14 dage, så det er jo bare helt vildt tidligt altså :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nævne at jeg var begyndt at se en, men at I endnu ikke er på det stadie, hvor han har mødt jeres barn. Så har du af respekt for ham meldt rent ud.

 

Og tillykke med din nye kæreste :)  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også nævne for ham at du ses med en men endnu ikke ved hvor det fører hen så har du rent bord ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :loveshower

Tror jeg nævner det. Var på date i dag og nåede lige akkurat ikke hjem til at han afleverede, så min mor havde liiidt svært ved at forklare, hvor jeg var

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg sagt det og han blev glad for at jeg sagde det :)

Tusind tak for jeres inputs <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du sagde det og at han satte pris på at få det at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER