Michellenord

Hjælp søges - vi er slet ikke enige!;-)

12 indlæg i dette emne

Vi står i et lille dilemma herhjemme, da manden bedst kan lide de "almindelig" navne som Louise, Mie, Anne Sofie, Benjamin osv.

Jeg har jo forelsket mig sådan i navnene som Alma, Alberte, Agnes, Julius, Milas, Bastian.

Han er desværre bare ikke sådan at overtale;-).

Nogle gode forslag til almindelig men lidt anderledes alligevel, så vi kan mødes et sted?:-) hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine børn hedder Melissa og Milan :) Sidstnævnte ikke sååå almindeligt igen. Vi havde følgende i spil ved nr. 1: Smilla, Shakira, Vanessa- og et mere, hvad pokker var det :chin: Melissa var taget af listen mens vi talte om navne, men manden nævnte navnet igen da hun blev født og hun lignede altså en Melissa :wub Af drengenavne dengang var det; Elias, Xander/Sander og der var altså også et mere som jeg har glemt.. Det samme navne kom i spil med nr. 2 også kom Milas, Milan, Noam og Bastian på listen. Men vi havde jo så lært, at vi skal se barnet før vi kan sætte navn på og opløbet endte med Bastian og Milan :)

Måske du skal snigløbe ham og gøre som min mand og nævne favoritnavnet, selvom det er bandlyst, mens han sidder med baby i armene også håbe at baby ligner det navn og han må overgive sig :badgirl Jeg måtte kaste alle associationer væk, hun var jo MIN Melissa :kuller

Edit: Jonathan, Benjamin og Bertram havde vi også på, slog det mig lige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde drengenavnet Theis oppe at vende da det var et alm ikke så brugt navn som ikke er i top 50 ;-) men vi har en Tobias og Niklas som vi endte med at blive enige om :-)

Vi har 2 drenge så pigenavne har vi ikke snakket så meget og havde vi fået en pige var det blevet en Lærke, Gry eller Nanna :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hedder Valdemar og Elisabeth. Kendte almindelige navne, men Elisabeth er ikke ret brugt (udenfor top50) og Valdemar er vist også relativt langt nede på top50-listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisa er i mine øjne lidt mere specielt og sødt :)

Elise / Elisa er også almindelig gode navne sidste lidt mere specielt

Er selv tosset med navnet Astrid som er et godt gammelt navn ;) også Ella er min favorit til nr.2 hvis vi ender med en pige

Mht drengenavne har en i vores familie lige kaldt deres søn for Theodor hvilket jeg synes er fantastisk sødt :wub

Vi havde selv David, Thomas, Johan og Kristian oppe at vende :)

Endte dog med Markus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Julius :biglove

Og en Marius

På min liste stod også Villads og Elias

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Theodor og Arthur.

Vi snakkede ellers om Valdemar, Jonathan, Elias, Walther og Albert.

Eller i en anden boldgade Finn, Dirch, Asger.

På pigesiden: Elin, Karen, Elisa, Annika, Selma.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt tænker jeg at navne som Louise, Mie og Anne er mere almindelige i vores generation end i vores børns? :chin:

Uden at have tjekket, vil jeg da tro at Alma og Agnes ligger højere oppe på listerne af brugte navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt tænker jeg at navne som Louise, Mie og Anne er mere almindelige i vores generation end i vores børns? :chin:

Uden at have tjekket, vil jeg da tro at Alma og Agnes ligger højere oppe på listerne af brugte navne :)

Det behøver jeg ikke engang at tjekke dst for at vide du har ret i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror da også umiddelbart at både Alberte og Bastian ligger relativt højt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ret usikre på hvad vores datter skulle hedde. Så vi havde 2 navne klar da hun blev født. Min mand var ret hug på Isabella, jeg havde det ok med det, men mave fornemmelsen var der ikke rigtig.

Hun var over et døgn gammel da vi fik talt om navnet og vi var helt sikre på at hun var Cassandra.

Mine forældre var sikre på det blev det efter at have set hende ( fortalte de mig da vi havde besluttet det) og min mand var hurtigt sikker og for mig var mave fornemmelsen der bare.

Så måske i kunne blive enige om nogle kandidater og så beslutte når barnet er født?

Så vil jeg slå et slag for navnet Sebastian ( Jeg er ikke helt upartisk, det hedder min søn ;)) men navnet er ret almindeligt og så kan Bastian være et kælenavn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaya, Kajsa, Manja, Marie, Maria, Minja, Jasmin(e), Mathilde, Thilde, Silje, Claire, Clara, Kamille, Gry, Tine, Daniella, Danielle, Rikke, Ricki, Nikki, Rebecca, Nora

 

 

Mathias, Jonathan, Magnus, Nicolai, Nicholas, Nichlas, Paw, Daniel, Nathaniel, Alban,Martin, Marcus, Manfred, Marko, Noah, Noam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER