Puttefutte

Røntgen under PB :(

8 indlæg i dette emne

nogen der kender noget til ricici ved røntgenfotos lige efter ÆL??

Fik tage nogen hos kiropraktor i dag og kom først bagefter i tanke om at det ikke er så godt hvis jeg skulle være blevet gravid denne måned.

Har læst mig til at risiko for skader på fosteret ikke er stor (eller ikke eksisterende) når implantation ikke har fundet sted endnu, men det kan stadig resultere i celledød så et befrugtet æg vil gå til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, det kan sætte mange tanker i gang at læse på internettet. Man får jo faktisk virkelig lidt stråling ved helt almindelige røntgenbilleder. Hvilke dele af kroppen var det?

Har svært ved at tro, at det har gjort nogen forskel, men kan sagtens forstå din bekymring. Jeg har ikke selv fået taget røntgen under graviditeten, men da jeg var helt tidlig gravid var jeg med til at assistere til en operation, der foregik under røntgengennemlysning. Havde selvfølgelig blyforklæde på, for det skal man jo altid, for ikke at få for meget stråling, når man er udsat for det ofte via sit arbejde. Var lidt bekymret over det bagefter, men vores dreng har det i hvert fald fint inde i maven nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var røntgen af ryg og bækken :/

ved intet om røntgen-udstyr, så aner ikke om kiropraktorens er mindre kraftigt end andet.

Er bare virkelig ærgeligt lige nu, over alle de bekymringer jeg udsætter mig selv for, og samtidig lidt sur på kiropraktoren fordi han ikke spurgte om man er gravid!!

håber lidt på at han ikke spurgte fordi det ikke indebar risici at tage de røntgen billeder :/

må ringe til dem i morgen og høre hvad de ved, så jeg kan få ro i sindet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kiropraktoren sagde at der ikke var nogen risiko ved de røntgenbilleder de tager, da strålingen er utrolig lav.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kiropraktoren sagde at der ikke var nogen risiko ved de røntgenbilleder de tager, da strålingen er utrolig lav.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strålingen er utroligt lav.

 

Jeg fik taget røntgen i sidste graviditet OG yderligere en skanning med kontrastvæske - som faktisk er radioaktiv. Da jeg spurgte ind til det fik jeg at vide, at hvis man skulle sammenligne det med den baggrundsstråling som der er for os allesammen hele tiden, ville skanningen være det samme som 6 måneder af den... Eller - smed lægen ind som en sidebemærkning - en enkelt langdistanceflyvning på ferie (som vi jo også havde været)

 

Så havde jeg ikke flere gode argumenter for, hvorfor jeg ikke skulle skannes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe min kæreste nævnte også det med stråling ved flyvning ;)

jeg tænkte jo også ved mig selv at det nok ikke var så store doser ved sådan et lille røntgen foto, men jeg har jo ærlig talt ikke en skid forstand på det, så blev nød til at spørge de professionelle for at kunne slappe af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER