Efternøler

Hvad siger i til...

22 indlæg i dette emne

pigenavnet Olympia??

Vi har i forvejen en Isac, Elias og Ava... Ellers hælder jeg til Nova eller Nora..

Bliver det en dreng, skal han hedde August

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg jo selv ret glad for Nora (hedder min datter i maven❤️), men synes nu også godt om Olympia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke vild med det - det er for specielt til min smag. Men derfor kan det jo alligevel godt være jeres smag ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For specielt til mig men er vild med Nova ;-) men man skal vælge hvad man selv kan lide :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville studse over det, men så heller ikke mere. Det er fint i tråd med jeres andre navne.

Nora er et skønt navn!!! Jeg tænker også på at Penelope kunne passe....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input...

Jeg tænker selv at det er en anelse for specielt som navn... Jeg vil gerne have at det ikke er mega traditionelt, men omvendt skal folk heller ikke studse over valget, og jeg gider ikke forklare mig på valget de første mange år hvor man skal introducere barnet i forskellige sammenhænge.. Det er manden der er blevet vild med det ;)

Han "valgte" navnet til Ava (vi var naturligvis enige) så jeg har sagt at denne gang har jeg vetoretten ;)

Jeg hælder selv mest til Nova, jeg synes det klinger lidt bedre med de andre navne end Nora, som ellers også er et flot navn ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en af de oprindelige brugere herinde (SoBa) der har en Olympia fra 2012. Hun bliver i daglig tale kaldt Olly og hendes lillesøster Madeleine bliver kaldt Maddy :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en af de oprindelige brugere herinde (SoBa) der har en Olympia fra 2012. Hun bliver i daglig tale kaldt Olly og hendes lillesøster Madeleine bliver kaldt Maddy :)

Imponerende hukommelse :O

Jeg synes Nova passer bedst sammen med jeres andre børns navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imponerende hukommelse :O

Jeg synes Nova passer bedst sammen med jeres andre børns navne :)

Jeg er venner med hende på Facebook og har set hende et par gange irl også ;)

Og så var jeg til globryllup, da hun blev gift 3 uger efter mig.

Og så er Olly jo kun knap 2 mdr yngre end Anna, så vi fulgtes tæt dengang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt at der er et Olympia barn herinde :)

Der er kun ca 30 på landsplan med det navn :)

Vi må se hvad det ender med.. Der er heldigvis 10 uger til termin endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er meget sødt. Specielt og jeg har lige skullet vende det et par gange. Jeg tror jeg er mere til Olympia end de andre i har oppe og vende. Men jeg har så også en datter som hedder Cassandra, dem er der heller ikke så mange af om end flere end Olympia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns det er smukt! Men også meget specielt. Jeg tror det er sådan et navn man lige tænker "Nå!?" når man hører, men som med de fleste navne tager det ikke lang tid før man identificerer det med personen og vænner sig til det.

 

Jeg kom til at tænke på (prinsesse) Athena, og så kom jeg til at tænke på hende kæmpedamen fra Harry Potter filmene/bøgerne, Hagrids kæreste, selv om hun vistnok hedder Olympe og ikke Olympia. Men det er jo ikke nogle frygtelige associationer :)

 

Jeg syns både Nova og Nora ville passe smukt til de store børns navne. Håber I finder det helt rigtige til lillesøster :)

 

Hvad med Artemis nu vi er det græske. Hun er i hvert fald en fantastisk fin gudinde at være opkaldt efter om ikke andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well. Jeg overværede engang en barnedåb for en Olympia (jeg kan ikke huske, hvorfor jeg var i kirken, det var ikke i anledning af den dåb i hvert fald...), og der hævede jeg godt nok lige øjenbrynene en anelse. Men måske var det også den samlede oplevelse af at lille Olympia fik 5 navne og det sidste var "Thomsen" og at moderen havde en kæmpestor hat på i kirken :chin:

I forhold til de andre navne, du nævner, synes jeg Nova og Nora er så fine og passer godt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well. Jeg overværede engang en barnedåb for en Olympia (jeg kan ikke huske, hvorfor jeg var i kirken, det var ikke i anledning af den dåb i hvert fald...), og der hævede jeg godt nok lige øjenbrynene en anelse. Men måske var det også den samlede oplevelse af at lille Olympia fik 5 navne og det sidste var "Thomsen" og at moderen havde en kæmpestor hat på i kirken :chin:

 

 

Lidt kongelig har man vel lov at være  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt kongelig har man vel lov at være :D

Ja ja jeg skal ikke pege fingre :D (sagde Elisabeth Lillians mor)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte Nova fordi det skulle være specielt og ikke noget alle børnene hed i børnehaven. Men nu er jeg stødt på flere som er født her til sommer som hedder nova :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at hævde mig selv eller noget (det er totalt for at gøre det), så har jeg jo danmarks 1. Maliva :) Bare lige sådan et forslag, der ee slynget ud ;)

Hvad jeg kender til, er der kun 2 eller 3 Maliva'er i landet :)

Men jeg synes personligt at Olympia er så fint. Det er ikke et navn der vil optræde ofte i klasselokalet, hvor imod jeg har kendskab til en del dejlige Nova'er og Nora'er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nok mest til Nora

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at hævde mig selv eller noget (det er totalt for at gøre det), så har jeg jo danmarks 1. Maliva :) Bare lige sådan et forslag, der ee slynget ud ;)

Hvad jeg kender til, er der kun 2 eller 3 Maliva'er i landet :)

Men jeg synes personligt at Olympia er så fint. Det er ikke et navn der vil optræde ofte i klasselokalet, hvor imod jeg har kendskab til en del dejlige Nova'er og Nora'er :)

Jeg har mødt nummer to Maliva for et år eller to siden. Kom sådan til at tænke på dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et smukt navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes navnet er pænt, men synes ikk det passer så godt til de andre navne, da det på en måde er for langt i forhold til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mødt nummer to Maliva for et år eller to siden. Kom sådan til at tænke på dig.

Ej, hvor sjovt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER