FruGrøn

Hvordan "forbereder" i kroppen på graviditet? :-)

12 indlæg i dette emne

Hej piger! :)

Jeg er nysgerrig. Nu vi alle er i samme båd her og gerne vil være gravide, hvilke "forberedelser" har i gjort jer, og hvilke tanker ligger bag? Er der fx. nogen der er begyndt at spise på en bestemt måde eller på anden måde begyndt at forberede jeres krop på en graviditet?

Selv er jeg blevet mere opmærksom på at spise ordentlig og helst økologisk, jeg har smidt alt makeup, cremer, shampooer osv ud med hormonforstyrrende stoffer (her er appen kemiluppen genial!), og tager folsyre som kosttilskud. Jeg er langsomt begyndt at drikke mindre alkohol i weekenderne og har også droppet mit fest-rygeri ;) Hvad gør i, hvis i gør noget? :)

Jeg tror ikke der er noget der er hverken rigtig eller forkert at gøre, tænker blot at det kunne være interessant at høre andres holdninger :)

Her er projekt baby pt. på sin 7. måned, men vi har ikke travlt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, da det gik op for mig at jeg også skulle droppe rødvinen under amning, sørgede jeg for at drikke nok af det inden jeg blev gravid  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Det har jeg slet ikke tænkt på! Åååh jeg elsker rødvin! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i gang på 11. Måned nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HeidiMarie - ja hvad man ikke gør for at det 1. skal lykkedes og 2. for at de skal have det så godt som muligt inde i den mave! Synes overhovedet ikke det lyder hul i hovedet. Du har helt ret i det med progesteron/cortison og det har større betydning end vi tror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg droppede næsten alt de første par måneder, lavede om på min kost(lchfkur). Ingen byture, ingen hygge øl el vin, ingen hygge rygning.. Vi er stadig ikk blevet gravide, og jeg lever lige som jeg plejer igen.. Jeg blev trist, mut og irritabel, fordi jeg troede det hjalp.. Jeg har pco og ved vi har en bumpet vej foran os, men jeg kan simpelthen ikk leve efter pco principperne i forhold til mad.. Jeg elsker lange gå ture med hunden, yoga.. Men min mad kan jeg ikk ændre. Har skiftet så meget ud som muligt, men ikk alt, og sukker får vi engang imellem i weekend. Det blev simpelthen for trist at man både ved det bliver svært at blive gravid, men jeg skulle også have min evig madpakke med rundt og ikk kunne spise noget andet end lchf.. Så jeg spiser alle mine vitaminer og folinsyrer, spiser så sundt jeg kan, og ellers leve livet, for ikk at falde i en rille hvor pb bliver trist og ensformet.. Vi er snart på vej ind i 8 forsøg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gange gjorde jeg ikke så meget. Jeg stoppede med at ryge en måned før jeg blev gravid, men jeg fik ikke tabt en masse kilo eller noget andet.

Denne her gang er jeg i gang med at tabe mig. Jeg er allerede længere nede end min før-graviditetsvægt sidst, og skal gerne nå ti kilo mere. Pepsi maxen skal også gerne ryge helt! Jeg dyrker også mere motion denne gang. Vi er ikke rigtig gået i gang med pb2 endnu, men jeg er startet på folsyre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja, og så skar jeg al aspartam ud af kosten, for at mindske risikoen for sklerose ( det ligger i familien)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gange gjorde jeg ikke så meget. Jeg stoppede med at ryge en måned før jeg blev gravid, men jeg fik ikke tabt en masse kilo eller noget andet.

Denne her gang er jeg i gang med at tabe mig. Jeg er allerede længere nede end min før-graviditetsvægt sidst, og skal gerne nå ti kilo mere. Pepsi maxen skal også gerne ryge helt! Jeg dyrker også mere motion denne gang. Vi er ikke rigtig gået i gang med pb2 endnu, men jeg er startet på folsyre.

Meget det samme. Jeg forsøger at tabe mig en masse :) og skal også skære den pepsi max væk, det er bare ret svært synes jeg.

Jeg vil selvfølgelig også tage folsyre, men er ikke nået så langt endnu. Vi prøver nemlig ikke endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget det samme. Jeg forsøger at tabe mig en masse :) og skal også skære den pepsi max væk, det er bare ret svært synes jeg.

Jeg vil selvfølgelig også tage folsyre, men er ikke nået så langt endnu. Vi prøver nemlig ikke endnu ;)

Det er mega svært! Jeg tror sgu, jeg er afhængig :O

Jeg startede her i sommers. Jeg har ikke været god til at tage dem hver dag, men man skal jo gerne tage i tre måneder inden, så jeg er i gang nu, og er måske startet for sent :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi i oktober 2015 blev enige om at begynde PB i år besluttede jeg mig for at gøre noget ved alle de dårlige vaner jeg havde fået over det sidste halve års tid :) Jeg var begyndt at snacke for meget og var røget ud af min gode træningsrytme så det brugte jeg tiden op til PB på at rette op på :) Nu er jeg super glad for at jeg kom i gang med at træne fast igen så jeg nu bare skal vedligeholde min form så lang tid jeg kan :) også begyndte jeg self at tage folsyre da vi nærmede os opstart til PB ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forberedelser består nok primært af, at finde en større bolig :) Men derudover vil jeg også virkelig gerne tabe mig, helst 20 kg, inden vi går i gang. Jeg er nået til det punkt hvor min vægt er stabil, så jeg hverken tager på eller taber mig, så skal bare over den sidste grænse :)

 

Manden skal også forberede sig på, at tømme kattebakkerne hver dag fra positiv test til nyfødt barn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER