Maj83

Flaskebarn fra fødsel? Nogen erfaringer

10 indlæg i dette emne

Jeg venter til december mit andet barn. Mit første barn blev flaskebarn efter 10 uger og det var kun stædighed der gjorde at jeg holdt ved i 10 uger. Jeg var konstant deprimeret og kunne på ingen måde nyde min søn.

 

Derfor regner jeg med at barn nummer 2 bliver flaskebarn fra dag 1, men er der nogen som har stået i samme situation og kan svare på hvordan man praktisk gør det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man får vist nogen piller som stopper produktionen, lige efter fødslen og baby bliver tilbudt en flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 yngste har været flaskebørn fra start.. Man får JM til at skrive det i journalen og så beder man om piller til at stoppe mælken, når man har født :) Den sidste JM gav os et lille regnestykke over hvor meget hun skulle have og hvor hurtigt vi skulle øge.. Det kan du evt. spørge om, så det ikke går for stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mælk løb aldrig til, så jeg behøvede ikke piller for at stoppe mælken, men det kan jo blive nødvendigt for dig. Så sørg for, at jordemoderen ved det, så de er klar på det allerede lige efter fødslen, så du kan få pillerne hurtigt. Da du er andengangs fødende, får du jo nok ikke lov at blive ret længe på hospitalet.

 

Vi fik at vide, at han skulle have 1/6 af hans vægt i mælk i døgnet. Det skulle så fordeles ud på antallet af flasker, som i starten var hver 3. time, så 8 i døgnet. Det var ret skemalagt, da vi jo vidste præcis, hvor meget han havde spist, og det virkede også til at være den passende mængde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mælk løb aldrig til, så jeg behøvede ikke piller for at stoppe mælken, men det kan jo blive nødvendigt for dig. Så sørg for, at jordemoderen ved det, så de er klar på det allerede lige efter fødslen, så du kan få pillerne hurtigt. Da du er andengangs fødende, får du jo nok ikke lov at blive ret længe på hospitalet.

 

Vi fik at vide, at han skulle have 1/6 af hans vægt i mælk i døgnet. Det skulle så fordeles ud på antallet af flasker, som i starten var hver 3. time, så 8 i døgnet. Det var ret skemalagt, da vi jo vidste præcis, hvor meget han havde spist, og det virkede også til at være den passende mængde.

Og så laver de en flaske med det samme, som de i øvrigt også kan gøre ved meget store børn, da kan virke meget sultne, når de kommer ud. Hvis du ønsker, at dit barn skal lære at spise af en bestemt type flaske, kan du være forberedt og tage den med. Ellers har hospitalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 yngste har været flaskebørn fra start.. Man får JM til at skrive det i journalen og så beder man om piller til at stoppe mælken, når man har født :) Den sidste JM gav os et lille regnestykke over hvor meget hun skulle have og hvor hurtigt vi skulle øge.. Det kan du evt. spørge om, så det ikke går for stærkt!

Enig i dette :)

Mine to yngste har været flaskebørn fra start. Vi skulle bare have en sutteflaske med i tasken og så kom de med mælk lige efter fødslen.

Jeg fik pillerne inden jeg tog hjem.

Fortæl din jm om det, så det står i journalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nr 2 var flaskebarn fra starten af nogenlunde samme årsager som dig.

Jeg fik det i min vandrejournal. Jordmoderen blinkede ikke engang men sagde jeg selv skulle sørge for ammestop piller. Så det kan du lige finde ud af inden om du selv skal have dem med. De skal tages senest et døgn efter fødslen. Jeg tog dem nok 4 timer efter fødslen og mærkede intet til mælken.

Min mand har nydt at kunne hjælpe med maden fra han var helt ny. Han har selvfølgelig kun hjulpet til i weekenden efter hans endte barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jm noterede det inden jeg fødte og så fik jeg piller og de lavede en flaske til vores søn så var vi igang helt uden problemer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter til december mit andet barn. Mit første barn blev flaskebarn efter 10 uger og det var kun stædighed der gjorde at jeg holdt ved i 10 uger. Jeg var konstant deprimeret og kunne på ingen måde nyde min søn.

Derfor regner jeg med at barn nummer 2 bliver flaskebarn fra dag 1, men er der nogen som har stået i samme situation og kan svare på hvordan man praktisk gør det

Vores nr 2 er født i maj og flaske barn fra start. Jeg havde selv flasker og mme med. Og jeg sagde før fødselen at han skulle have flaske. Efter fødslen fik jeg mælke piller og så lavede de en flaske ti ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Het blev det også noteret og markeret med farve i min vandrejournal. Ingen problemer der. Har fået udleveret ammestop piller relativt hurtig begge gange, henholdsvis med ankomst på barselsgangen og med ankomst på opvågning. Der er blevet udleverer mme til dem med det samme, vi har dog haft vores egne flasker med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER