NSEllekilde

Ellekilde

30 indlæg i dette emne

Opfindsom titel :rolleyes

Det er jo absolut ikke nogen hemmelighed at jeg er møgskruk.. Og har pcos... Og en smuk datter på knap 8 uger..

Vi er enige om at vi ikke allerede aktivt skal prøve at få nummer to men ønsket er ikke langt væk. Så hvad skal jeg bruge min tid på indtil da?

Jeg skal da prøve at holde min pcos i skak ved hjælp af kosten og lidt motion! :glad :yay

Samtidig skal Nichlas jo tabe sig og komme i god form så vi skal hjælpes ad!

Jeg vil ikke decideret tabe mig, kun 1,7 kg, så formålet er nok bare at jeg skal være bedre til det der kost.

Og kosten er 100% min synder... Jeg spiser nærmest kun kulhydrater, en smule protein og masser af fedt. Og masser af chokolade og sodavand.

Igår var den sidste dag i lang tid at jeg måtte snolde og målet er at jeg fra nu af skal være slikfri indtil brylluppet.

Så jeg er spændt på om hvordan det kommer til at gå :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Startvægt : 54,7

Mål :53,0 og at blive der.

davaterozilupuni.jpg

Så må vi se om kosten kommer til at ændre lidt på min krop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, allerede idag kan jeg godt se at jeg ikke spiser så sundt.

Morgenmad : 7 vindruer og en kop te med mælk

Frokost : en nektarin og en håndfuld nødder

Aftensmad : fordi jeg ikke har spist godt nok i dag måtte jeg spise tidligt aftensmad, pasta kødsovs og et glas mælk.

Jeg ved jo at jeg så kommer til at spise et eller andet senere, hvor jeg før i tiden ville have spist kakaotoppe, chokolade eller chips. Vi må se hvad jeg kan finde idag..

Dagen viser tydeligt at jeg lever af kulhydrater :rolleyes

Idag har vi købt ind til at lave salat hele ugen og noget rugbrød til frokost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det lowcarb(high fat?) du har valgt? :)

Lykke til uansett hvilken kost vej du vælger, det er ikke så svært når man kommer ind i det.. :) jeg har levd striks lchf i mange år, og har klart at blive gravid naturlig flere gange nu. :)

(har pcos)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det lowcarb(high fat?) du har valgt? :)

Lykke til uansett hvilken kost vej du vælger, det er ikke så svært når man kommer ind i det.. :) jeg har levd striks lchf i mange år, og har klart at blive gravid naturlig flere gange nu. :)

(har pcos)

Det har egentlig ikke valgt en speciel stil, jeg vil bare gerne gøre det "naturligt". Så jeg prøver at skære kulhydrater fra langsomt :) og så bliver det forhåbentlig naturligt at spise salat hver dag :D

Spændende at du er blevet gravid flere gange med den slags kost. Jeg prøvede den af da vi lige fandt ud af at jeg havde pcos, men jeg fik kvalme af alt den fedt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bliver simpelthen nødt til at spise noget mere og stoppe dit fokus på vægten :kiss det er sagt med den største kærlighed :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bliver simpelthen nødt til at spise noget mere og stoppe dit fokus på vægten :kiss det er sagt med den største kærlighed :kiss

Enig! Det er vigtigt ift amningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mange bliver kvalm af fedtet.. :) Jeg har øget mængden efterhånden som tiden har gået... :) forstår hvad du mener med naturlig, det skulle vi vidst alle gjordt... Ikke hoppet i en extreme makeover.. :P

Lykke til!! You can do it! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er søde.. Det er også mit mål at komme op på den helt rigtige mængde mad som jeg skal have :) og samtidig at det er sund og næringsrig mad :lovebk

Kort fortalt er det meget svært for mig. Men vi skal ændre os. Jeg har besluttet at jeg imorgen efter at jeg har været til barselsbreak kommer jeg hjem og tømmer skabene for alt det usunde og får lavet en god madplan som er til at overskue. Noget med rester hvertfald :D og masser af salat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skulle hellere tilføje nogen grøntsager fremfor den salat du snakker så meget om ;)

Og så skal du altså spise noget mere! Du vil opleve at få meget mere energi, hvis du spiser lidt mere i løbet af dagen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du ikke et så glad for grønsager så syns jeg det hjælper at lave mos af dem.. Brokkoli eller blomkål som er lett kogt, med salt, peber og lidt ekte smør.. Moses med stavmikser. :) Af og til har jeg også noget smørstegt spinat blandet i blomkålen, smager bedre en man skulle tro.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, allerede idag kan jeg godt se at jeg ikke spiser så sundt.

Morgenmad : 7 vindruer og en kop te med mælk

Frokost : en nektarin og en håndfuld nødder

Aftensmad : fordi jeg ikke har spist godt nok i dag måtte jeg spise tidligt aftensmad, pasta kødsovs og et glas mælk.

Jeg ved jo at jeg så kommer til at spise et eller andet senere, hvor jeg før i tiden ville have spist kakaotoppe, chokolade eller chips. Vi må se hvad jeg kan finde idag..

Dagen viser tydeligt at jeg lever af kulhydrater :rolleyes

Idag har vi købt ind til at lave salat hele ugen og noget rugbrød til frokost :)

Jeg bliver nødt til at kommentere her. Det er meget kærligt ment. Du spiser alt for lidt! 7 vindruer til morgenmad? En nektarin til frokost? Og du ammer? Du er jo slank, kan vi se på billedet, og du har jo næsten lige født jeres skønne pige. Søde dig, jeg synes ikke det lyder som en god idé for dig med så stort et fokus på at tabe sig eller "spise sundt". Sagt i aller bedste mening, men måske burde dit fokus hellere ligge på at få hjælp til et sundere forhold til mad? Og hvis du absolut vil ændre kosten, så sats på en masse proteiner, lidt fedt, grove kulhydrater, og så mange grøntsager og frugt (måske minus banan) som du ønsker. Mindst 150 g af en god proteinkilde (fisk, kylling, kød, æg) til hvert hovedmåltid.

Men som sagt: jeg vil anbefale dig at arbejde med tanker og følelser omkring mad og krop først...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er slet ikke for at være tarvelig at jeg skriver dette.. Men hvis din datter skal have noget ordentlig næring fra din mælk, er du nød til at spise noget mere mad..det kan sagtens være sund selvom det indeholder fedt.. Du skal vare tænke på det gode fedt.. Feks fra avocado.. Drop salat.. Det er der jo intet næring i for dig og Nova..

Og så synes jeg altså at du har sådan en flot krop-og jeg ville ønske at du lod være med at tænke så meget iver vægt sålænge du stadig ammer.. Sig til dig selv at det er okay ikke at gå på vægten når du ammer.. Når du så stopper med at amme kan du tage vægten frem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at i mener det kærligt men jeg ved ikke hvordan man ændre tankegang ift mad... Er det ikke et typisk kvinde tankegang at man altid jagter sundheden og den gyldne krop? Jeg vil gerne være sund og spise en masse gode ting men det er svært at finde tid og overskud med en baby som altid vil underholdes :(

Jeg vil så gerne hjælpe Nichlas med at nå sit mål og jeg drømmer da om en sundere livsstil så derfor virkede det som en god idé med den her tråd... Men nu ved jeg ikke rigtig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh søde! :kram2

Jeg vil gerne anerkende behovet for at "gøre noget" ift. Postgravid krop og hungren efter sin normale krop "som den var engang"

Men sandheden er ofte at tiden til at forberede en masse lækkert og sundt, bare ikke er der!

Ift. Til din amning, så er det vigtigste at du får væske og mad (og søvn!)

Så er spørgsmålet bare, hvad du har mest overskud til. Frugt og nødder er desværre ikke nok igennem en hel dag. Jeg ville gå total kold, hvis det var mig.

Sørg for at du altid har noget godt rugbrød hjemme og selvom det måske er kedeligt, så er et stk. Rugbrød med hamburgerryg/leverpostej/whatever meget mere sundt og mættende for dig, i det lange løb :kiss (det kan med lidt god vilje også laves med en hånd ;) )

Yoghurt af en art med noget müsli på toppen er også fint.

Lad være med at banke dig selv oveni i hovedet mht. Mad Lige nu! det kan du tids nok gøre, når Nova ikke er så afhængig af dig længere.

Jeg har linket til en hjemmeside der måske kan give lidt inspiration. :kiss

http://www.madforlivet.com/opskrifter/sund-morgenmad/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med sund mad er simpelthen en videnskab - og det tager tid at forberede. Men jeg kan virkelig godt forstå, at du gerne vil spise sundere.

 

Frugt alene er ikke vejen frem til en sundere krop, fordi der er så meget fructose i. Og vindruer alene til morgenmad er heller ikke godt - det er stort set bare vand. Men de kan være gode som et hurtigt mellemmåltid. En nem og sund morgenmad kan være noget yoghurt, a38 eller skyr med drys på - jeg bruger selv en kalorietung müsli ned kokos, som jeg kan forestille mig er godt når du ammer. Et stykke rugbrød med ost eller marmelade er også rigtig godt.

 

Hvis din kæreste har tiden, så få ham til at snitte nogle grøntsagsstænger, som kan ligge i køleskabet til du har brug for dem (han kan jo også selv tage nogle af dem med).

 

Middagsmad - igen rugbrød med pålæg og lidt grøntsager ved siden af.

 

Aftensmad - jeg har ingen bud på noget der er hurtigt og sundt, desværre...

 

 

Jeg har selv kæmpet utroligt langt tid med at acceptere, at det er langt vigtigere at være sund end at være slank, så jeg kender godt din kamp og din ulyst til at spise "for meget". Men sandheden er, at når man spiser sundt, skal der meget mere til for at få det samme antal kalorier, som ved usund mad.

 

Hvis jeg fx. spiser 300 g gulerødder, 200 g agurk og tomat og 200 g blandet salat på en dag, så har jeg indtaget under 300 kcal. Det er altså meget mad for ingenting, så spis endelig løs af grøntsagerne ;)

 

Og bliv ved med at skrive herinde. Det er sundere at du kommer ud med dine tanker og handlinger, end at det bliver noget skammeligt du går og gemmer på. Mange af os har helt sikkert stået med de samme tanker på et eller andet tidspunkt. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tidligere spist rigtig meget wok, det er ret nemt og hurtigt. Du kan bruge grøntsager på frys, så går det rigtig hurtigt. Kyllinge strimler og så krydderier og kokosmælk, så har du hurtigt, sund og nærende mad. Når Niklas er hjemme kan i lave store portioner, så i har til et par dage i køleskabet, når du så er alene med Nova, så er det bare ind i mikroovnen med en portion et par minutter og så er der mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og Lykke med jagten på den sunde mad ;)

Det er som andre siger en videnskab. Jeg har også PCOs og jeg må indrømme at styrketræner jeg ikke, så kan jeg godt glemme alt om at spise sundt. Faktisk til den grad at vi idag får leveret mad fra Kokkens fordi jeg har ikke tid til at lave mad, med min træning, min mands træning og datterens træning....

 

Held og Lykke med projektet ;)

 

:glad hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke haft overskud til at at svare. Jeg kan virkelig mærke at mad ER et følsomt emne for mig. De første to gange jeg læser jeres beskeder føler jeg det som angreb, som om at jeg er tosset og slet ikke kan finde ud af at være sund :(

Den tredje og fjerde gang kan jeg se varmen i beskederne og gode råd..

Min vægt betyder så meget for mig og endnu mere min krop. Jeg vil så gerne være/have alt muligt - sund, slank, trænet, tonet, skelettynd, en stor numse, større fyldigere bryster, en ny næse og listen kunne blive ved.

Jeg tror at jeg skal finde ud af hvordan jeg kan blive glad for den jeg er. For jeg tror at uanset om jeg fik gjort noget af det ovenstående så vil listen fortsat blive længere og længere og jeg ville tabe mig selv på gulvet...

Jeg har ikke nogen slagplan, men det kommer nok :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det trænger du vist til! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg ville overveje en psykolog :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror sagtens at du kan tåle at spise normalt og fornuftigt :) Hvis du skal fokusere på noget, så er det nok bare at undgå for meget snolder alt for ofte :)

Start i de små og skær sodavanden væk i hverdagene fx. Hvis du gør det hele på engang, så ender du formentlig bare med at rende sur i det, inden du overhovedet er kommet igang :)

Og så vil jeg på bedste vis anbefale dig, at få nogle mere solide måltider, der ligger en god bund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er bare så følsomt det med den vægt..

Jeg var heller aldrig tilfreds med min vægt..

Jeg har været ekstrem overvægtig derefter tabte jeg mig til normal vægtig.. Og nu er jeg nok bare lettere overvægtig..men altså selv da jeg lige havde tabt 45 kg synes jeg stadig jeg var alt for tyk..nu i skrivende stund efter 2 graviditeter kunne jeg godt trænge til at smide 10-15 kg..men på en eller anden måde har jeg sluttet fred med min krop..og for første gang nogen sinde hviler jeg i den krop jeg nu engang har..og har accepteret at maven hænger og brysterne hænger..jeg har ikke min 19 års krop længere.. Tilgængel har jeg nu en mor-til-3-krop..og DET er smukt på sin helt egen måde.❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER