AarhusLouise

Uld - friends, er det superwash? Update: Nej

8 indlæg i dette emne

Hej

Efter en del søgning på nettet og have læst meget om Uld og de forskellige behandlinger af ulden de forskellige mærker benytter, har det været umuligt for mig at finde noget info om friends 100 % øko uld tøj man pt kan købe i Kvickly. Der skulle vel ikke være nogen herinde det er bedre informeret? Er det superwash? Mercerniseret? Ligesom anglemark bodierne? (Som jeg desværre ikke kan finde mere, de har bare fået en mild enzym vask, så vidt jeg ved..)

Åååååhhh hvor er det træls at der ikke skal stå info om det på tøjet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skriv og spørg Coop, hvis det ikke kan googles frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke om det er, men superwash-uld gennemgår jo en meget hårdhændet behandling, hvor uldens gode egenskaber forringes eller ødelægges, så det vil jeg da ikke håbe :unsure

Hvorfor ikke bare vaske på uldprogram med uldvask?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De var superwash for et par år siden i hvert fald! Jeg tvivler på at det er blevet ændret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snakket med lederen fra den afdeling fra Kvickly, men hun vidste det ikke. Jeg prøver at skrive til dem... Ja det er ikke lige superwash uld jeg var interesseret i..... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update:

Jeg har nu fået svar. Det er IKKE superwash, men plasmabehandlet på et GOTS certificeret spinneri. Altså ligesom det Engel gør ved deres uldtøj.

Så det virker altså til at være et rigtig godt produkt til billige penge. Så altså en anbefaling herfra. Det er deres nye mørkegrå 100 % øko uld med svanemærke babytøj fra Kvickly. Pt på tilbud til minus 20 % :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii fedt - min mor har nemlig shoppet et par bodyer for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med vished! :super

Jeg har i hvert fald også kun været glad for det uld jeg har haft derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER