Solvej99

Slettes

23 indlæg i dette emne

Årh lille mus :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej?! :unsure

Jeg håber godt ikke det tager lang tid før forældrene melder sig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dog besynderligt, nogen må da savne ham noget så forfærdeligt  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Moderen er fundet :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk sig at der skal gå over en time!! Ej men hvordan kan man mangle sit barn uden at vide det i så lang tid??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk sig at der skal gå over en time!! Ej men hvordan kan man mangle sit barn uden at vide det i så lang tid??

Jeg tænker, det må være sådan en "barnet sover, så jeg ordner lige vasketøj/skrubber toilet/tømmer opvaskemaskine og er derfor optaget. Barnet vågner, smutter ud, og mor har ingenting opdaget". Jeg tjekker ikke rigtigt til A fra han sover, til jeg selv går i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, det må være sådan en "barnet sover, så jeg ordner lige vasketøj/skrubber toilet/tømmer opvaskemaskine og er derfor optaget. Barnet vågner, smutter ud, og mor har ingenting opdaget". Jeg tjekker ikke rigtigt til A fra han sover, til jeg selv går i seng.

:ditto

Skulle lige til at skrive det.. Albert kan efterhånden godt komme op af hans tremmeseng, hvis han virkelig vil :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare man da må have hørt en dør smække? Eller barnet kalde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare man da må have hørt en dør smække? Eller barnet kalde?

Jeg var engang privat barnepige for to drenge, og en morgen, da jeg skulle aflevere dem i børnehave, stak den ene af. Drengen på tre var væk, da jeg var færdig med at børste tænder på storebror. Jeg hørte ham ikke kalde eller en dør smække. Han blev fundet ved sin børnehave to km væk, og var ifølge ham selv bare gået i forvejen. Det var verdens værste oplevelse (mest for mig ;) ), og jeg hadede tanken om, at nogen ville sætte spørgsmålstegn ved mine evner. Jeg kunne på ingen måde have forhindret det!

Edit: det kunne selvfølgelig være forhindret, hvis jeg havde begge drenge indenfor synsfeltet hele tiden, men helt ærligt? Hvor mange mødre har det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var engang privat barnepige for to drenge, og en morgen, da jeg skulle aflevere dem i børnehave, stak den ene af. Drengen på tre var væk, da jeg var færdig med at børste tænder på storebror. Jeg hørte ham ikke kalde eller en dør smække. Han blev fundet ved sin børnehave to km væk, og var ifølge ham selv bare gået i forvejen. Det var verdens værste oplevelse (mest for mig ;) ), og jeg hadede tanken om, at nogen ville sætte spørgsmålstegn ved mine evner. Jeg kunne på ingen måde have forhindret det!

Melissa gjorde noget lignende i 3 års alderen, hun mødte heldigvis en pædagog fra sin bh da hun var på vej over fodgængerfeltet på Randersvej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var engang privat barnepige for to drenge, og en morgen, da jeg skulle aflevere dem i børnehave, stak den ene af. Drengen på tre var væk, da jeg var færdig med at børste tænder på storebror. Jeg hørte ham ikke kalde eller en dør smække. Han blev fundet ved sin børnehave to km væk, og var ifølge ham selv bare gået i forvejen. Det var verdens værste oplevelse (mest for mig ;) ), og jeg hadede tanken om, at nogen ville sætte spørgsmålstegn ved mine evner. Jeg kunne på ingen måde have forhindret det!

Edit: det kunne selvfølgelig være forhindret, hvis jeg havde begge drenge indenfor synsfeltet hele tiden, men helt ærligt? Hvor mange mødre har det?

Jeg synes også der er forskel.. Altså - det her barn SOVER. Umiddelbart synes jeg det er en ja.. Unaturlig handling at et to årigt barn "bare" vågner og går ud af hoveddøren.

Hvis mine børn vågner om aften/natten, så er de enten kede af det, kalder på mig eller forsøger at finde mig.

Jeg synes bare ikke det må ske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har en tyverialarm med en funktion der gør at vi kan sætte alarm på alle døre og vinduer, så de ikke kan åbnes f.eks. om natten.

Det er selvfølgelig for at forhindre indbrud mens folk ligger og sover - men lige akkurat igår morges kl bæ i fem satte Alexander den igang. Han var stået op og på vej ud af terrasse døren...

Jeg tror det sker oftere end man tror - og vi skal passe meget på med at klandre moderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ud fra at Storm ligger i sik seng når jeg har puttet ham, så tjekker faktisk ikke... Han vågner hvis døren går op. :rolleyes

Her var det vist en storesøskende der havde lukket ham ud, så jeg synes på ingen måde, at moderen kan klandres for uopmærksomhed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så nemt at være den der ikke står i situationen.. Mine børn nærmest skriger/græder efter mig hvis de vågner, så jeg TROR ikke det ville ske, men jeg kan jo ikke være sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Logan og Maliva har begge nået ned for enden af vejen, før jeg registrerede at de var stukket af.

Jeg luftede ud og ryddede op, og havde vendt ryggen til dem i et øjeblik, og de fandt det så spændende at gå på eventyr, lige der.

Uanset HVILKE situationer vi er i, kan vi ALTID stille os bedrevidende og perfekte i bagklogskabens lys, men det gør os ikke perfekte - kun arrogante når vi netop udtrykker bedrevidenhed i en ellers ret så sårbar situation.

Vi kan alle være så kloge, når vi ser situationen efterfølgende og udefra, men når man står i den er det noget helt, helt andet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork, det er nu ikke mange uger siden at Karla blev væk fra os. I et tysk storcenter. Vi var inde i en butik, og Karla ville ud til sin far, der stod udenfor butikken og ventede, og det tænkte jeg ikke nærmere over. Hun var så gået ud af butikken, men havde fået øje på noget andet, og var stukket af før C havde set, at hun var gået ud mod ham. Jeg troede at han havde hende, mens han troede at jeg havde hende. Vi fandt hende hurtigt heldigvis. Men tænk, hvis vi havde været nødt til at efterlyse hende på de sociale medier, og skulle høre på alle de fordømmende kommentarer, samtidig med at vi var bekymrede.

Når vi putter Karla tjekker vi sjældent til hende, og hun har værelse tættest på hoveddøren. Hun kunne nemt smutte ud uden at vi vidste det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det fordi vi bor i lejlighed at jeg har svært ved at se hvordan det kan ske..

Jeg tjekker til pigerne hver gang jeg går forbi døren, som står åben og som jeg kan se fra stuen/køkkenet. Hvis jeg er vågen, ville jeg altid kunne se/høre dem, hvis de gik ud fra deres værelse.

Udover det, er døren altid låst ud.

Jeg synes ikke de er dårlige forældre - jeg kan virkelig bare ikke forstå hvordan barnet kan være bæk SÅ længe, uden man opdager det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla kunne i teorien godt være væk fra hun blev puttet ved 19.30-tiden til kl. 7. Hun vågner, hvis vi åbner døren til hendes værelse, og hun har værelse tæt på stuen, så vi er nødt til at lukke døren, så vi ikke vækker hende eller holder hende vågen, når vi er i stuen.

Det ville kræve mange hvis'er - kun hvis vi ikke hørte hende og døren, kun hvis hun lukkede begge døre efter sig, hvis vi ikke havde låst døren og hvis vi ikke så hende, etc. Sandsynligheden er temmelig lille, men jeg vil ikke påstå, at det ikke kunne ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Cassandra var en 1½ -2 år, var vi på besøg hos mine forældre, hvor hun smuttede ud.

 

Jeg var på café med nogle veninder og den unge dame besluttede sig for at hun ville ud og finde mig. Mine forældre bor i et hus med 3 forskudte plan, de rendte hver især rundt på hvert plan og ordnede til en eller anden komsammen vi skulle have og hver især troede de at Cassandra var hos de ande. Men den unge dame tog sine gummistøvler på og forlod matriklen. Der var heldigvis nogle vakse naboer der fandt hende og kunne regne ud hvor hun hørte til, og hun kan ikke have været væk så længe. Hun var ikke noget langt væk, men hun kunne ikke finde tilbage igen og gik og kaldte på mig.

 

Efter den dag låser jeg døren hver gang jeg går ud og vi låser døren når ungerne er lagt til at sove. Det sidder dybt i mig efter den oplevelse, jeg tror ikke hun vil lave samme nummer igen, men hellere safe than sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville heller ikke kunne ske her, da hun sover på førstesalen, vi har sikring på trappen og hun sover ikke igennem - vi er tit inde hos hende :D hun græder desuden om natten, altså går aldrig selv op heller ikke om morgenen, når hun vågner.

Desuden er hun endnu ikke løbet væk fra os, da hun jo er meget genert og bange for fremmede..

Meeeen, når det så er sagt, så har vi prøvet hvor galt det kan gå i et øjebliks uopmærksomhed, altså min mand har fx tabt hende som spæd, hun har brændt sig på en grill, hun har slået sit hoved i en vild leg med far mv.. Altså alt sammen noget vi forældre har været "skyld i" og haft dårlig samvittighed over, så på den måde kan jeg sagtens sætte mig ind i, at det kan ske!

Godt drengen er fundet i god behold!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på det aldrig ville ske med Anna - uanset alder. Det er en helt anden snak med Sofie (aka Frk Frygtløs!) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle børn er jo virkelig bare ikke bange for noget. Melissa var og Lilly er temmelig frygtløs, både ifht hvad de kan motorisk og mht hvor vi forældre er og syns ikke de behøver os i nærheden hvis noget er spændende...

 

Vi kigger heller ikke længere til Lilly flere gange, hvis vi ikke hører fra hende. Døren er som regel låst men ikke altid inden vi går i seng, så det kunne faktisk ske her at hun stak af, det er ikke en rar tanke men jeg tænker virkelig, sådan noget kan jo bare ske og så skal vi være glade for at vi bor et sted hvor barnet med stor sandsynlighed vil blive fundet og bragt i sikkerhed hvis det skulle ske. De andre muligheder har jeg slet ikke lyst til at tænke på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER