MariaPiesen

Sko, overtræksfutter

29 indlæg i dette emne

Efter Eigils uheld, har jeg fået at vide fra Rigshospitalet at han ikke må få sko, før han er 100% gående faktisk, grundet transplantatet på anklen på højre fod. Hvilket jo er forståeligt nok.

Men jeg fik også at vide at han ikke må have noget på der stramme om anklen helst, da det kan have betydning for den måde han bruger foden på senere i livet.

Men hvad så til vinter ??

Strammer sådan nogle overtræksfutter ikke på anklerne(ved intet om sådan nogle, da Ida var så godt gående det går hun havde behov for det at vinterstøvler den første vinter hun gik i dagpleje) ??

Er der andre alternativer end overtræksfutter ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså Leahs overtræksfutter, går faktisk næsten op til knæene. Og de kan trækker udenom bukserne og strammer egentlig ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Leahs overtræksfutter, går faktisk næsten op til knæene. Og de kan trækker udenom bukserne og strammer egentlig ikke

Tak for svar, må få set nærmere på det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De strammer ikke helt vildt... Og jeg mener de strammer et stykke over anklerne... Det kan man i hvertfald få nogen der ikke gør, er jeg sikker på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt et par af min veninde - og medmindre Eigil vokser helt vildt inden vinter, så er overtræksfutter no go - da de sidder lige på transplantatet han har på lægmusklen på venste ben :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T og A havde nogen fra mikk-Line eller Celavi, hvor der var sådan en velcro lukke dims på, så man selv skulle stramme dem ind. Kunne sådan nogen være løsningen? Så kan man jo lade dem sidde løst, eller lade helt være med at lukke for dem :)

Det er da et forsøg værd i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T og A havde nogen fra mikk-Line eller Celavi, hvor der var sådan en velcro lukke dims på, så man selv skulle stramme dem ind. Kunne sådan nogen være løsningen? Så kan man jo lade dem sidde løst, eller lade helt være med at lukke for dem :)

A havde sådan nogen fra hm sidste år. Jeg mener, de kostede 30 kr, så det er i hvert fald et billigt forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A havde sådan nogen fra hm sidste år. Jeg mener, de kostede 30 kr, så det er i hvert fald et billigt forsøg :)

Dem havde vi også, men jeg synes slet ikke de holdte fødderne varme på Milan - men de er et godt bud fordi de er løse og ikke lange i skaftet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dem vi har fra Mikk-Line har en elastik på bagsiden ved anklen, og så er der en velcro-strop til at stramme med på forsiden de er ikke vildt lange i skaftet, men går måske 10cm op fra anklen. Og ellers har jeg set nogle i Kvickly meget lig dem fra H&M - mener de kostede 79kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været rundt og prøve en masse forskellige her det sidste stykke tid. Men der er ikke nogle der kan bruges :(

Hans ben ser sådan her ud og der må ikke være noget der strammer på alt det lilla.

TWTUl46.jpg

Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre til vinter så :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vintergummistøvler måske bruges med en lang uldsok i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vintergummistøvler måske bruges med en lang uldsok i?

Kun hvis han lærer at gå inden ifølge Rigshospitalet, da han ikke må få sko på før han går 100%. Da det kan belaste transplantatet på anklen for meget. Han må fx heller ikke få hjælpemidler til at øve at gå med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke få en flyverdragt med ombuk ? Mindes jeg at ha set og de strammer vel ikke så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Et par bløde hjemmesko med læderbund og uldfoer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Et par bløde hjemmesko med læderbund og uldfoer?

Må han heller ikke ifølge Rigshospitalet. Alt fodtøj er forbudt indtil han kan gå. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke få en flyverdragt med ombuk ? Mindes jeg at ha set og de strammer vel ikke så :)

Det lyder faktisk som en god ide. Må ud og kigge på sådan en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få regnbukser med fødder. Måske med nogle gode uldsokker under, kan det gå? :chin:

Hvor er det altså bare synd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få regnbukser med fødder. Måske med nogle gode uldsokker under, kan det gå? :chin:

Hvor er det altså bare synd :(

Mon ikke man også kan få flyverdragt med fødder :chin:

Og ja det er synd for ham, men det er blevet så pænt nu og som det kan ses så har han snydt lægerne der sagde han nogle ikke ville rejse sig op af ting før han var omkring 20-24 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke man også kan få flyverdragt med fødder :chin:

Og ja det er synd for ham, men det er blevet så pænt nu og som det kan ses så har han snydt lægerne der sagde han nogle ikke ville rejse sig op af ting før han var omkring 20-24 måneder.

Det har jeg aldrig set, så jeg ved det ikke. Men hvis man kan, er det da oplagt :)

Han er altså bare mega sej! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ved en hurtog Googlesøgning fandt jeg flere flyverdragter med fødder :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super må se nærmere på det hele imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER