Posted August 22, 2016 Efter Eigils uheld, har jeg fået at vide fra Rigshospitalet at han ikke må få sko, før han er 100% gående faktisk, grundet transplantatet på anklen på højre fod. Hvilket jo er forståeligt nok. Men jeg fik også at vide at han ikke må have noget på der stramme om anklen helst, da det kan have betydning for den måde han bruger foden på senere i livet. Men hvad så til vinter ?? Strammer sådan nogle overtræksfutter ikke på anklerne(ved intet om sådan nogle, da Ida var så godt gående det går hun havde behov for det at vinterstøvler den første vinter hun gik i dagpleje) ?? Er der andre alternativer end overtræksfutter ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2016 Altså Leahs overtræksfutter, går faktisk næsten op til knæene. Og de kan trækker udenom bukserne og strammer egentlig ikke Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 24, 2016 Altså Leahs overtræksfutter, går faktisk næsten op til knæene. Og de kan trækker udenom bukserne og strammer egentlig ikke Tak for svar, må få set nærmere på det. :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 8, 2016 De strammer ikke helt vildt... Og jeg mener de strammer et stykke over anklerne... Det kan man i hvertfald få nogen der ikke gør, er jeg sikker på Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 9, 2016 Jeg har lånt et par af min veninde - og medmindre Eigil vokser helt vildt inden vinter, så er overtræksfutter no go - da de sidder lige på transplantatet han har på lægmusklen på venste ben :( Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 9, 2016 T og A havde nogen fra mikk-Line eller Celavi, hvor der var sådan en velcro lukke dims på, så man selv skulle stramme dem ind. Kunne sådan nogen være løsningen? Så kan man jo lade dem sidde løst, eller lade helt være med at lukke for dem :)Det er da et forsøg værd i hvert fald. Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 9, 2016 T og A havde nogen fra mikk-Line eller Celavi, hvor der var sådan en velcro lukke dims på, så man selv skulle stramme dem ind. Kunne sådan nogen være løsningen? Så kan man jo lade dem sidde løst, eller lade helt være med at lukke for dem :) A havde sådan nogen fra hm sidste år. Jeg mener, de kostede 30 kr, så det er i hvert fald et billigt forsøg :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 10, 2016 A havde sådan nogen fra hm sidste år. Jeg mener, de kostede 30 kr, så det er i hvert fald et billigt forsøg :)Dem havde vi også, men jeg synes slet ikke de holdte fødderne varme på Milan - men de er et godt bud fordi de er løse og ikke lange i skaftet Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 12, 2016 J havde noget lignende dem her fra hm: http://m.hm.com/dk/product/53069?article=53069-A God pris og vi var fin tilfredse :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 13, 2016 Dem vi har fra Mikk-Line har en elastik på bagsiden ved anklen, og så er der en velcro-strop til at stramme med på forsiden de er ikke vildt lange i skaftet, men går måske 10cm op fra anklen. Og ellers har jeg set nogle i Kvickly meget lig dem fra H&M - mener de kostede 79kr. Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Har været rundt og prøve en masse forskellige her det sidste stykke tid. Men der er ikke nogle der kan bruges :( Hans ben ser sådan her ud og der må ikke være noget der strammer på alt det lilla. Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre til vinter så :( Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Kan vintergummistøvler måske bruges med en lang uldsok i? Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Kan vintergummistøvler måske bruges med en lang uldsok i? Kun hvis han lærer at gå inden ifølge Rigshospitalet, da han ikke må få sko på før han går 100%. Da det kan belaste transplantatet på anklen for meget. Han må fx heller ikke få hjælpemidler til at øve at gå med. Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Kan man ikke få en flyverdragt med ombuk ? Mindes jeg at ha set og de strammer vel ikke så :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Hmm. Et par bløde hjemmesko med læderbund og uldfoer? Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Hmm. Et par bløde hjemmesko med læderbund og uldfoer? Må han heller ikke ifølge Rigshospitalet. Alt fodtøj er forbudt indtil han kan gå. :( Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Kan man ikke få en flyverdragt med ombuk ? Mindes jeg at ha set og de strammer vel ikke så :) Det lyder faktisk som en god ide. Må ud og kigge på sådan en. Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Man kan få regnbukser med fødder. Måske med nogle gode uldsokker under, kan det gå? :chin: Hvor er det altså bare synd :( Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Man kan få regnbukser med fødder. Måske med nogle gode uldsokker under, kan det gå? :chin: Hvor er det altså bare synd :( Mon ikke man også kan få flyverdragt med fødder :chin: Og ja det er synd for ham, men det er blevet så pænt nu og som det kan ses så har han snydt lægerne der sagde han nogle ikke ville rejse sig op af ting før han var omkring 20-24 måneder. Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2016 Mon ikke man også kan få flyverdragt med fødder :chin: Og ja det er synd for ham, men det er blevet så pænt nu og som det kan ses så har han snydt lægerne der sagde han nogle ikke ville rejse sig op af ting før han var omkring 20-24 måneder. Det har jeg aldrig set, så jeg ved det ikke. Men hvis man kan, er det da oplagt :) Han er altså bare mega sej! :yay Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 17, 2016 Den er dyr men dette kunne da være en mulighed :) https://www.stylepit.dk/tommy-hilfiger-navy-baby-skisuit-l-s-298843-559 Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 17, 2016 Ved ikke hvilken str han er i, men denne var måske en mulighed? http://www.nameit.com/dk/da/ni/baby-%7C-str.-40-74/overtoej/sovedragter-og-flyverdragter/newborn-nitmarinus-heldragt-13131251.html?cgid=ni-baby-outerwear-pramsuits-snowsuits&dwvar_colorPattern=13131251_DressBlues#start=1 Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 17, 2016 Den er dyr men dette kunne da være en mulighed :) https://www.stylepit.dk/tommy-hilfiger-navy-baby-skisuit-l-s-298843-559 Termotøj har vi til barnevognen. Det er mere til når de skal ud og lege. Så tænker det skal være flyverdragt. Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 17, 2016 Ved en hurtog Googlesøgning fandt jeg flere flyverdragter med fødder :super Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 17, 2016 :super må se nærmere på det hele imorgen. Share this post Link to post Share on other sites