Cand.mor

At mærke liv

15 indlæg i dette emne

Jer, der er længst herinde, har I mærket noget?

 

Jeg har i et par dage følt en kilden over skambenet. Det var sådan, jeg mærkede det sidst -men da var jeg nogle uger længere. Jeg har skudt det væk og rationaliseret med den der lille 4 cm baby, som jeg da umuligt kan mærke, men så kommer det igen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer, der er længst herinde, har I mærket noget?

Jeg har i et par dage følt en kilden over skambenet. Det var sådan, jeg mærkede det sidst -men da var jeg nogle uger længere. Jeg har skudt det væk og rationaliseret med den der lille 4 cm baby, som jeg da umuligt kan mærke, men så kommer det igen :blush

Jeg synes jeg kan mærke nogle små bitte "puf".. Men scanningsdamen ved tidlig scanning sagde " aaahmen den er SÅ lille endnu, mon ikk det er dine tarme som bevæger sig"

Og jo det kunne det sagtens være.. Men jeg kender altså den rumsteren i maven og ved at baby puffer derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså også jeg mærker noget og har gjort et par dage. Jeg er 12+0 idag, så det er tidligt, men jeg mærkede også min nr. 2 tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, hvor hyggeligt at i allerede så småt mærker liv :7himmel det glæder jeg mig meget til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg kan mærke nogle små bitte "puf".. Men scanningsdamen ved tidlig scanning sagde " aaahmen den er SÅ lille endnu, mon ikk det er dine tarme som bevæger sig"

Og jo det kunne det sagtens være.. Men jeg kender altså den rumsteren i maven og ved at baby puffer derinde

 

Lige præcis. Jeg huskede ikke den følelse, før jeg oplevede den for et par dage siden.

 

I øvrigt har jeg aldrig følt en lighed mellem tarmenes og babys bevægelser. Og da slet ikke i den region :D

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså også jeg mærker noget og har gjort et par dage. Jeg er 12+0 idag, så det er tidligt, men jeg mærkede også min nr. 2 tidligt.

 

Det er måske meget normalt, når man er flergangs. Med min første oplevede jeg liv fra uge 14 og tydelige spark fra uge 17, så måske er det ikke helt ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg misundelig på alle jer der kan mærke lidt. Jeg mærker ikke rigtig så meget til graviditeten længere. Men er begyndt at blive virkelig ked af det. Har ellers været glad og ovenpå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes var jeg ikke længere i tvivl, og jeg har også mærket små kildende, glidende bevægelser i dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes var jeg ikke længere i tvivl, og jeg har også mærket små kildende, glidende bevægelser i dag :loveshower

 

Åhr, hvor skønt :loveshower Jeg har ikke mærket noget endnu, men der er jo også laaang tid til at man skal mærke noget  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, hvor skønt :loveshower Jeg har ikke mærket noget endnu, men der er jo også laaang tid til at man skal mærke noget  :)

 

Det er ekstremt tidligt! Men jeg har jo også prøvet det før, så jeg kan genkende følelsen :7himmel Første gang mærkede jeg det dog også tidligt, fordi moderkagen lå op ad min rygsøjle og skubbede barnet ud mod maveskindet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ekstremt tidligt! Men jeg har jo også prøvet det før, så jeg kan genkende følelsen :7himmel Første gang mærkede jeg det dog også tidligt, fordi moderkagen lå op ad min rygsøjle og skubbede barnet ud mod maveskindet.

 

Tænker også det er lettere når man ved hvad man skal mærke efter :) Du har da godt nok været heldig med at kunne mærke det tidligt begge gange :) Er kun en smule misundelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg så småt er begyndt at mærke liv! Har 2 gange mærket noget der ligesom flaksede nede ved skambenet.. Enten er det fnug eller også har jeg lige pludseligt fået nogle meget mærkelige tarmbevægelser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder meget som det :biglove

 

Synes også det føles som det i andre har beskrevet :) Har aldrig mærket noget lignende og synes det er ret pudsigt hvis mine tarmbevægelser pludselig føles anderledes også sidder dernede.. ;)

Begge gange har været i forbindelse med træning så tænker jeg måske har vækket den (og er ret opmærksom på hvordan det føles i kroppen når jeg træner) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, så mærkede jeg et lille spark udenpå for første gang :7himmel det er godt nok en vild følelse! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER