NSEllekilde

Vintergaderobe

84 indlæg i dette emne

Jeg putter body under body

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er da ikke nogen der putter Body under body, er der? :chin:

Jeg putter uld/sikke-body under bomuldsdragt. Uld/silke er bare rarest inderst på torsoen og så bomuld på arme og ben :)

 

Vi har næsten altid (i hvert fald i vinters men også ofte stadig) en kortærmet uldbody under hendes andet tøj (også under langærmet body). Det holder hende godt tempereret, så hun hverken bliver helt svedig eller kold. Jeg har det godt med at vide, at hun har uld under i det skiftende vejr. Men hvis alle hendes normale bodyer skulle være af uld, så ville det for det første være alt for dyrt, for besværligt at vaske og også lidt for kedeligt rent stilmæssigt (for mig). Så derfor bliver det en kortærmet under :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har næsten altid (i hvert fald i vinters men også ofte stadig) en kortærmet uldbody under hendes andet tøj (også under langærmet body). Det holder hende godt tempereret, så hun hverken bliver helt svedig eller kold. Jeg har det godt med at vide, at hun har uld under i det skiftende vejr. Men hvis alle hendes normale bodyer skulle være af uld, så ville det for det første være alt for dyrt, for besværligt at vaske og også lidt for kedeligt rent stilmæssigt (for mig). Så derfor bliver det en kortærmet under :)

Jeg tænker mest om det ikke er en farlig masse knapper mellem benene? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har næsten altid (i hvert fald i vinters men også ofte stadig) en kortærmet uldbody under hendes andet tøj (også under langærmet body). Det holder hende godt tempereret, så hun hverken bliver helt svedig eller kold. Jeg har det godt med at vide, at hun har uld under i det skiftende vejr. Men hvis alle hendes normale bodyer skulle være af uld, så ville det for det første være alt for dyrt, for besværligt at vaske og også lidt for kedeligt rent stilmæssigt (for mig). Så derfor bliver det en kortærmet under :)

Og i øvrigt forstår jeg jo udmærket, for jeg giver jo selv uld inderst om vinteren, men så bruger jeg så bare langærmede bluser fremfor bodyer og bruger de spændende langærmede bodyer forår og swnsommer/efterår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså da min datter gik med bodyer, havde hun også body under body.

Altså uld/silke ærmeløs body og så body udenpå eller andet tøj.

Og ja, nu altid - året rundt uld/silke ærmeløs undertøj og så alm tøj udenover. En varm dag som i dag, render hun blot rundt i uld/silke undertøj :) dog en løs top eller kjole på i bh :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor? (på den undrende og virkelig ikke dømmende måde!)

Mine årsager er vist nævnt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til knapper, så er der kun to i IoBios bodyer, så de passer fint med en body med tre. De sidder lidt forskudt. Men vuggestuen elskede det ikke med den store

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh - vil også lige nævne det hemmelige trick. Skulle der komme ammebæ på, så vasker man dem og lægger dem våde ud i sol og så er det pist væk! Ren magi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine årsager er vist nævnt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne : jeg forstår heller ikke meningen med 2 bodyer over hinanden...så hellere body og så bluse...eller dragt da de var små babyer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor ikke bruge en langærmet bluse i stedet? Hvad er det jeg ikke forstår :unsure

Altså kun bruge en langærmet uld/silke-body/bluse?

For mig ville det ikke være "varmt" nok. Altså jeg har fx også altid selv en undertrøje/underkjole på.

Jeg kan nøjes med en 3-4 undertrøjer/bodyer i uld/silke, som hænges ud (og ja, i direkte sollys hvis der er kommet bæ på, naturligvis vasket først) :) det renser sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor ikke bruge en langærmet bluse i stedet? Hvad er det jeg ikke forstår :unsure

Jeg synes personligt ikke, udvalgt i langærmede trøjer har været super godt til de helt små. Jeg har dog aldrig kørt body på body, men så langærmet body og cardigan på de kolde dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne : jeg forstår heller ikke meningen med 2 bodyer over hinanden...så hellere body og så bluse...eller dragt da de var små babyer ;-)

Hihi, sjovt vi har det så forskelligt :D

Her bare fordi jeg elskede bodyer/heldragter, og synes det var langt mere praktisk end en bluse, også selvom hun havde en uld/silke body inderst. Det har aldrig generet mig at lukke knapper :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kun bruge en langærmet uld/silke-body/bluse?

For mig ville det ikke være "varmt" nok. Altså jeg har fx også altid selv en undertrøje/underkjole på.

Jeg kan nøjes med en 3-4 undertrøjer/bodyer i uld/silke, som hænges ud (og ja, i direkte sollys hvis der er kommet bæ på, naturligvis vasket først) :) det renser sig selv :)

Nej, bruge langærmet bluse fremfor langærmet body ud over uld/silke-bodyen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, bruge langærmet bluse fremfor langærmet body ud over uld/silke-bodyen?

Arh, det er vel en smagssag, som jeg også lige har skrevet ovenover, så elsker jeg bodyer og heldragter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, sjovt vi har det så forskelligt :D

Her bare fordi jeg elskede bodyer/heldragter, og synes det var langt mere praktisk end en bluse, også selvom hun havde en uld/silke body inderst. Det har aldrig generet mig at lukke knapper :D

Men gav du så også dobbelt body under en heldragt?

Jeg tænker nu også mere på om knapperne ikke er irriterende for barnet - især når de kan kravle/sætte sig op/rejse sig op :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, sjovt vi har det så forskelligt :D

Her bare fordi jeg elskede bodyer/heldragter, og synes det var langt mere praktisk end en bluse, også selvom hun havde en uld/silke body inderst. Det har aldrig generet mig at lukke knapper :D

:ditto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men gav du så også dobbelt body under en heldragt?

Jeg tænker nu også mere på om knapperne ikke er irriterende for barnet - især når de kan kravle/sætte sig op/rejse sig op :unsure

Altså under en heldragt fik hun en uld/silke-body på. Og så heldragten.

Og på iobio er der kun 2, og jeg oplevede ikke de var stramme/sad stramt :) men har faktisk aldrig tænkt over om det skulle være irriterende.. Hmm. Må jeg lægge mærke til her ved nr 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knapperne sidder jo uden på bleen, så det mærker de ikke og det "fylder" ikke mere, synes jeg.

Med hensyn til bluser, så blev vi først fan da den store gik - synes bluser kravler op når de kravler, ruller og bliver løftet. Men det er klart en smagssag. Vi bruger også kun kjoler til fint brug af samme årsag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså under en heldragt fik hun en uld/silke-body på. Og så heldragten.

Og på iobio er der kun 2, og jeg oplevede ikke de var stramme/sad stramt :) men har faktisk aldrig tænkt over om det skulle være irriterende.. Hmm. Må jeg lægge mærke til her ved nr 2 :)

Jeg har selv IoBio til begge piger, så jeg er helt med på fan-bølgen :)

Jeg blev bare nysgerrig, fordi det ligger mig så fjernt, at putte body uden på body. Tænk, at vi kan tænke så forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knapperne sidder jo uden på bleen, så det mærker de ikke og det "fylder" ikke mere, synes jeg.

Med hensyn til bluser, så blev vi først fan da den store gik - synes bluser kravler op når de kravler, ruller og bliver løftet. Men det er klart en smagssag. Vi bruger også kun kjoler til fint brug af samme årsag.

Det var netop det med fylden jeg tænkte på.

Jeg bruger også kun kjole når de kan gå eller før det til meget fint festbrug.

Jeg har nu aldrig rigtig oplevet problemer med bluserne kravler op i str 62 (brugte kun heldragt i 50/56) til 74/80. Det handler om at finde de rigtige, der sidder til, f.eks Wheat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv IoBio til begge piger, så jeg er helt med på fan-bølgen :)

Jeg blev bare nysgerrig, fordi det ligger mig så fjernt, at putte body uden på body. Tænk, at vi kan tænke så forskelligt :)

Det virkede altså også lidt sært, da vi gjorde det første gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var netop det med fylden jeg tænkte på.

Jeg bruger også kun kjole når de kan gå eller før det til meget fint festbrug.

Jeg har nu aldrig rigtig oplevet problemer med bluserne kravler op i str 62 (brugte kun heldragt i 50/56) til 74/80. Det handler om at finde de rigtige, der sidder til, f.eks Wheat :)

Det kommer nok også an på babyen, det skal sidde på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer nok også an på babyen, det skal sidde på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv IoBio til begge piger, så jeg er helt med på fan-bølgen :)

Jeg blev bare nysgerrig, fordi det ligger mig så fjernt, at putte body uden på body. Tænk, at vi kan tænke så forskelligt :)

Haha, det er først nu jeg overhovedet tænker over om der er noget underligt ved det. Har aldrig skænket det en tanke før :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER