millivanilli

Bedste autostol for baby der hader at køre bil

15 indlæg i dette emne

Lillebror kan ikke lide at køre bil. Så snart han kommer i autostolen, så begynder han at brokke sig. Det var det samme med Storebror, indtil han kom over i næste autostol (størrelsen over). Nu er jeg begyndt at tænke om det kan være noget med vores autostol, altså at den ikke er særlig behagelig for baby. Det er en Recaro til de mindste børn.

Overvejer at købe en ny. Er der nogen der kan anbefale en autostol til de helt mindste? Jeg lægger mest vægt på komfort for baby hvis jeg skal købe en ny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske Cybex aton 4 der kan lægges ned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Römer har lavet en, hvor de kan ligge ned. Den kan så kun bruges til 6 måneder, men den er måske det værd? Mener at man kan leje den i babysam.. 

 

Hvor bor du henne? Det kan være du kan få lov til at låne en autostol af en i nærheden, så I kan prøve den af, inden i køber den. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Måske Cybex aton 4 der kan lægges ned?

Har du god erfaring med den? Ved du om den kan lægges ned hvis man ikke bruger isofix?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Römer har lavet en, hvor de kan ligge ned. Den kan så kun bruges til 6 måneder, men den er måske det værd? Mener at man kan leje den i babysam.. 

 

Hvor bor du henne? Det kan være du kan få lov til at låne en autostol af en i nærheden, så I kan prøve den af, inden i køber den. :)

Tak for råd. Tror det bliver for kort tid, han er 4,5 måneder nu, og vi kører ikke bil så tit. Men når vi gør, så kører vi langt.... Bor i København. Mon ikke det bør kunne lade sig gøre at "prøvekøre" en stol fra en af butikkerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cybex Sirona evt :)

Den ser jo god ud, men er også meget dyr. Jeg har egentlig været skeptisk til autostole der kan bruges så længe, men det kan jo være jeg tager fejl. Har tænkt at komforten ikke kan være i top. Har du god erfaring med den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maxi cosi har vi og nova sidder godt i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maxi cosi cabriofix har vi haft til vores drenge og været fuldt tilfredse med :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du god erfaring med den? Ved du om den kan lægges ned hvis man ikke bruger isofix?

Nej, men jeg ved fra andre at den er super pga den mulighed. Har desværre ikke købt den

Model, for da vidste jeg ikke at den fandtes :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser jo god ud, men er også meget dyr. Jeg har egentlig været skeptisk til autostole der kan bruges så længe, men det kan jo være jeg tager fejl. Har tænkt at komforten ikke kan være i top. Har du god erfaring med den?

Vi har brugt sirona som stolen efter nyfødtstol. Junior har brugt den fra 9-10 måneder og frem til her en god måned efter de tre år. Vi har været rigtig glade for den. Han har siddet bagudvendt hele tiden, så mavepuden til fremadvendt bar vi ikke prøvet og kan ikke anmelde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også recaroen, og er lige skiftet. Vores dreng er 8 mrd, men han sad ikke ret godt i recaroen til sidst (jeg er ikke sikker på, at han nogensinde gjorde det). Vi har købt en Besafe X1 (med ekstra pude på side, skulle være den eneste forskel til X2'eren udover design). 

 

Han virker noget mere tilfreds i Besafe'en, tror måske det er fordi han kan se ud gennem bagruden, da stolen er ret høj, og på den måde kan følge med i, hvad der foregår. Generelt synes jeg også, at stolen er noget mere forældrevenlig, i sikkerhedssele og lign. og så fylder den på mystisk vis mindre i bilen end recaroen gjorde, så nu kan vi igen bruge vores forsæde  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besafe laver virker nogle super lækre stole. Silke Elia har Besafe izi plus (uden isofix, bagudvendt), som kan bruges fra ca 6 mdr mener jeg. Silke Elia sidder stadig i den, og fylder 4 i næste uge.

Der er kommet nogle nyere siden. Min søster har en model til min nevø, som han kom rimelig hurtig over i, da hans Rømer blev for trang. Den kan ligges ret meget ned.

Men nogle børn bliver bare køresyge af at køre bil og/eller vende bagud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Be safe laver mega lækre stole, jeg glæder mig til lillebror skal over i vores bagudvendte besafe, men der går lige lidt endnu med vores trælse Rømer stol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt sirona som stolen efter nyfødtstol. Junior har brugt den fra 9-10 måneder og frem til her en god måned efter de tre år. Vi har været rigtig glade for den. Han har siddet bagudvendt hele tiden, så mavepuden til fremadvendt bar vi ikke prøvet og kan ikke anmelde :)

Jeg har sironaen, de sidder vildt godt i den bagudvendt! Fortryder kun jeg ikke købte den tidligere! Den er så anbefalelsesværdig!!

Hun er en høj pige så har måtte vende den om nu (2år), og hun er ikke fan af mavepuden, så skal vi på længere ture får hun den ricaro stol vi har i den anden bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER