Hilde

Irregulære antistoffer

12 indlæg i dette emne

Er der andre der har irregulære antistoffer i blodet?

Jeg havde dem også i de to tidligere graviditeter, men ikke så mange som nu... stiger de bare et "trin", bliver jeg sendt videre til Skejby. Indtil videre holder Herning godt øje med mig med blodprøver og scanninger hver 4. uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber at du kan komme igennem graviditeten uden de stiger. Jeg har dog ingen erfaring med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det 4 år siden jeg fødte sidst, men blev rhesusimmuniseret - og blev fulgt tæt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at du kan komme igennem graviditeten uden de stiger. Jeg har dog ingen erfaring med det

Tak for det! :kram  Det håber jeg også, men frygter lidt en stigning, da den steg jævnligt i første og anden graviditet...  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det 4 år siden jeg fødte sidst, men blev rhesusimmuniseret - og blev fulgt tæt :)

Det er desværre ikke rhesusfaktor som er problemet. Jeg har antistoffer, som man ikke kan få en indsprøjtning for, så de kan ikke immunisere mig - kun holde godt øje med baby og blodprøver! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre ikke rhesusfaktor som er problemet. Jeg har antistoffer, som man ikke kan få en indsprøjtning for, så de kan ikke immunisere mig - kun holde godt øje med baby og blodprøver!

Så kan jeg ikke gennemskue forskellen :blush

Men jeg kunne heller ikke få en indsprøjtning, og blev holdt øje med barn (flow) og blodprøver - da antistofferne steg (blev fordoblet hver gang)

Mine antistoffer hed anti Cob og den anden hed anti - D

Men antistofferne arbejdede hårdt på at nedbryde fosteret.. Og der blev hele tiden overvejet om der skulle give blodstransfusion til den lille gennem navlesnoren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg ikke gennemskue forskellen :blush

Men jeg kunne heller ikke få en indsprøjtning, og blev holdt øje med barn (flow) og blodprøver - da antistofferne steg (blev fordoblet hver gang)

Mine antistoffer hed anti Cob og den anden hed anti - D

Men antistofferne arbejdede hårdt på at nedbryde fosteret.. Og der blev hele tiden overvejet om der skulle give blodstransfusion til den lille gennem navlesnoren.

Så er det alligevel noget af det samme. Hvis du blev rhesusimmuniseret, må der også foreligger forskellige rhesusfaktorer mellem dig og din mand. 

Men de andre antistoffer du har, er nogen lignende som mine. Mine hedder FyA antistoffer. 

Hvordan endte det ved dig? Gik du tiden ud? Blev der givet transfusion til sidst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det alligevel noget af det samme. Hvis du blev rhesusimmuniseret, må der også foreligger forskellige rhesusfaktorer mellem dig og din mand. 

Men de andre antistoffer du har, er nogen lignende som mine. Mine hedder FyA antistoffer. 

Hvordan endte det ved dig? Gik du tiden ud? Blev der givet transfusion til sidst?

Jeg ved at antistofferne blev dannet, da de ved en spontan abort ikke gav mig anti-Profylaks (tror jeg det hed) som jeg havde fået ved de to andre fødsler. Dvs at blodet, altså aborten, skabte antigener ifht. Min blodtype. Så fostret må have været rhesus-positiv.

Jeg blev fulgt ret tæt (også fordi jeg fik svær svangerskabsforgiftning med HELLP symdrom ved sidste graviditet) men med jævnlige scanninger af flow i barnets navlestreng og titer-blodprøver gik jeg til slut uge 37.. Og bebs slap for blodtransfusion.

Det blev kategoriseret som risiko-graviditet, så der var speciallæger og sygeplejersker ind over. Alt gik fint med fødslen.

Vores dreng blev dog ramt af en ordentlig omgang gulsot, som jo er normalt ved anti-stoffer.. Og jeg synes at han er lidt mærket af det efterfølgende..

Hvor langt er du nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at antistofferne blev dannet, da de ved en spontan abort ikke gav mig anti-Profylaks (tror jeg det hed) som jeg havde fået ved de to andre fødsler. Dvs at blodet, altså aborten, skabte antigener ifht. Min blodtype. Så fostret må have været rhesus-positiv.

Jeg blev fulgt ret tæt (også fordi jeg fik svær svangerskabsforgiftning med HELLP symdrom ved sidste graviditet) men med jævnlige scanninger af flow i barnets navlestreng og titer-blodprøver gik jeg til slut uge 37.. Og bebs slap for blodtransfusion.

Det blev kategoriseret som risiko-graviditet, så der var speciallæger og sygeplejersker ind over. Alt gik fint med fødslen.

Vores dreng blev dog ramt af en ordentlig omgang gulsot, som jo er normalt ved anti-stoffer.. Og jeg synes at han er lidt mærket af det efterfølgende..

Hvor langt er du nu?

Jeg bliver også fulgt tæt - både pga antistofferne og pga højt blodtryk og tidligere svangerskabsforgiftning.

Der bliver også taget blodprøver  jævnligt samt scanning og måling af flow i hjerne og navlestreng. 

Jeg er først i uge 15, så der kan nå at ske meget endnu... Jeg kan dog også være heldigt, at der intet sker, så det satser jeg på lige nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også fulgt tæt - både pga antistofferne og pga højt blodtryk og tidligere svangerskabsforgiftning.

Der bliver også taget blodprøver  jævnligt samt scanning og måling af flow i hjerne og navlestreng. 

Jeg er først i uge 15, så der kan nå at ske meget endnu... Jeg kan dog også være heldigt, at der intet sker, så det satser jeg på lige nu :-)

Håber at det går som det skal - og dejligt at de følger dig tæt.

Det ændrer dog ikke på den stress og usikkerhed der følger med, når der er irregulære antistoffer..

Hvis du husker det må du da meget gerne opdatere mig, eller skrive hvis du har behov. Det er jo ikke så mange der har irregulære antistoffer.

Stort kram og pøj pøj med graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at det går som det skal - og dejligt at de følger dig tæt.

Det ændrer dog ikke på den stress og usikkerhed der følger med, når der er irregulære antistoffer..

Hvis du husker det må du da meget gerne opdatere mig, eller skrive hvis du har behov. Det er jo ikke så mange der har irregulære antistoffer.

Stort kram og pøj pøj med graviditeten.

Tusinde tak!!! :kiss  :kram

Jeg skal nok opdatere, hvordan det går!

Indtil videre er jeg ikke så forfærdelig bekymret, men jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at tænke over det. Jeg føler mig dog heldigvis meget tryg ved Herning Sygehus - lægen var meget fornuftig! Jeg håber, at jeg ikke kommer ind til én, jeg var inde ved i første graviditet, som ikke havde læst min journal, inden jeg kom ind til hende, og på trods af tidligere scanninger hver 4. uge og blodprøver, mente hun ikke, jeg skulle kontrolleres mere (antistofferne gik opad for hver blodprøve). Jeg ringede så til JM, som heldigvis fik mig henvist til en anden læge på sygehuset... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Nu er det godt nok et ældre opslag, men vil lige høre hvordan det hele er gået? Har selv været igennem 2 graviditeter med antistoffer, og savner egentlig at snakke med andre der har været igennem det samme. 

Mvh Monica.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER