cellemus

Nægter mad ..

12 indlæg i dette emne

Jeg har simpelthen brug for råd.

C nægter stort set alt mad.

Han er hverken til at hugge eller stikke i mere.

Han blir såååååå gal når jeg prøver at snige en ske ind.

Det hjælper ikke at give ham skeen selv.

Det gider han slet slet ikke.

Den ryger bare på gulvet.

Det eneste han gider er at sidde med maden selv,i hånden, hvilket er super godt. Men det lykkes kun at få enkelte bider i ham, og så gider han ikke dét længere.

Den ske, er ved at blive hans fjende :-(

Hvad hulen skal jeg gøre ?

Drengen har tynd mave konstant

Jeg mistænker for meget mælk ??!!

Han blir altså 1 år om 1 måned, præcis.

Søvnen er helt af H til, også.

Ikke overraskende når drengen burde være møg sulten hele tiden.

Alt det her er først starten for uger siden,

Han har ellers altid været glad for mad.

Men jeg blir sgu lidt bekymrede nu

Også når jeg regner med at få en vg/dp plads til ham inden for kort tid.

Og der hvor han skal hen, er der ikke madordning, så det er madpakke.

Men igen: drengen spiser jo INTET .

Er lost :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lang tid siger du det har stået på? Jeg tænker om han kan have nogle kindtænder der driller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I nogle uger ca.

Det har væltet ind med tænder de sidste mdr og en ny er brudt frem for 1-2 uger siden. Kan ikke se andre er på vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Det kan jo være det der driller.. :unsure Men ellers tror jeg bare du skal blive ved med at tilbyde forskellige ting og forsøge ikke at stress. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort! :blink 

Spiser du sammen med ham? Vi har herhjemme haft god gavn af at vi altid spiser samtidig med Elliot og så "lægger vi ikke mærke til" om han spiser eller hvor meget han spiser. Han får bare lov at sidde og fedte med det i sit eget tempo.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi spiser altid sammen, til aften hvertfald, og C spiser fint af hans fars mad jeg er vidst blevet fjenden hvad angår mad.

Måske for meget forsøg :-/

Men igennem en hel dag, får han bare ikke spist nok i hans alder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Tobias spiser også meget varieret og altid mere når der er andre til stede end mig....jeg sørger altid for at der er noget jeg ved ryger ned...fx banan eller æble (han er ikke super glad for brød )...

Så får han ofte kiks, youghurt, havregryn med mælk eller havregrød...tomater hitter også altid...ostehaps gør osse for det meste...melon, vindruer og mandariner blir der sjældent sagt nej til...

Nå men min pointe er han får de sikre ting og nogle dage er det bare ikke meget eller varieret samlet set.

Så er der andre dage hvor vores aftensmad glider ned i rigelige mængder ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gode dage ryger der også en rugbrøds mad eller andet brød ned...

Dagplejen siger sjovt nok han altid spiser godt derhenne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er Tobias ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er Tobias ?

Han er 20 mdr...og har altid svinget med mad...oftest spiser han et enkelt godt måltid om dagen når han har fri...enten morgen eller aften...hvor de andre måltider er småtterier....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og fx hele vores 2 ugers ferie har jeg ikke kunnet få rugbrød i ham....første dag i dp får jeg at vide han spiste 2 1/2 stykke...:-o

Når vi er hos bedsteforældrene ryger aftensmaden altid ned og ofte spiser han rigtig meget fx 3 portioner boller i karry eller som den anden dag han lige spiste 3 pandekager...

Herhjemme spiser han 1 portion boller i karry eller 1 1/2 pandekage når det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er så træls når de ikke vil spise. Har selv haft mange problemer med min dreng. Han er en måned yngre end din dreng. Men som andre os nævner. Jo mere fokus vi har på det, jo svære bliver det. Men tilbyd ham en masse forskelligt. Det virker os for os at spise sammen. nogle dage spiser han meget, andre dage ikke ret meget...

 

Håber det snart vender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt fornemme at jeg må væbne mig med tålmodighed (ikke min stærke side)

Focus andre steder og lade det komme af sig selv. Tak for råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER