BabyBlue

Vække baby fra sen lur?

14 indlæg i dette emne

Jeg er sådan i tvivl.

Normalt ville jeg aldrig drømme om at vække J fra en lur, med mindre vi skal ud af døren til en aftale hos lægen e.l.

Men ... De sidste 3-4 dage har han sovet 40 minutter om formiddagen, som han plejer, lidt over en time over middag og når vi så lægger ham til lur igen kl 15.30-16 sover han ... Og sover og sover. ;)

Jeg har altså vækket ham kl 18, for jeg synes godt man kan forvente, at han nu, 5 måneder gammel, sover ca 10 timer om natten, og det har han gjort længe, fra kl 19-20 til kl 5-6.

Jeg er jo bange for, at hvis vi bare lader ham sove efter kl 18, så kan han ikke falde i søvn ved 20-tiden.

Han er ok glad når han bliver vækket - lidt træt, men holder sig fint vågen 1,5-2 timer, så jeg tænker jo ikke, at det er helt vildt synd at vække ham.

Det er så irriterende, for han havde faktisk lige et par dage, hvor han sov den længste lur over middag 1,5-2,5 timer! Og så 45 minutter sidst på dagen.

Vi prøver virkelig, at hjælpe ham videre i middagsluren, men han er bare lysvågen, og bliver sur hvis vi putter ham igen.

Så lige nu er løsningen, at stoppe den sidste lur.

Men .. Man skal aldrig vække en sovende baby, siges det. ;)

Har I oplevet, at jeres børn pludselig sov den længste lur sidst på dagen? Og hvad gjorde I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og vi kunne selvfølgelig bare lade ham sove og se, hvornår han vågner ... Men jeg er så bange for, at han så vågner kl 3-4 om natten og er vågen. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vækkede altid vigga senest 16.30/17 for hun blev puttet ved 19 tiden i den alder. Hun blev puttet til sen lur et sted mellem 15 og 16 og fik max en time der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er ok når man nærmer sig spisetid....de skal jo helst have en rytme som passer med de kan spise med jo...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke muligt at trække middagsluren lidt så han tager et længere stræk der? Altså sover 2 lure kun. Vi døjer lidt med det samme. En baby der vågner ved 14-15 tiden og ikke kan puttes igen til en kort lur senere, og så er han mega træt og sur. Lidt pest eller kolera :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke muligt at trække middagsluren lidt så han tager et længere stræk der? Altså sover 2 lure kun. Vi døjer lidt med det samme. En baby der vågner ved 14-15 tiden og ikke kan puttes igen til en kort lur senere, og så er han mega træt og sur. Lidt pest eller kolera :rolleyes

Vi prøver virkelig ihærdigt at trække den, men kan ikke.

Jeg tror ikke han er klar til at nøjes med to lure endnu! Han har kun for nyligt skåret ned fra 4 til 3. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vækkede altid vigga senest 16.30/17 for hun blev puttet ved 19 tiden i den alder. Hun blev puttet til sen lur et sted mellem 15 og 16 og fik max en time der

Og hun blev ikke sur og tvær? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er ok når man nærmer sig spisetid....de skal jo helst have en rytme som passer med de kan spise med jo...;-)

Lige nu spiser J alene, for han kan ikke sidde i højstol endnu, og det er for besværligt at spise selv samtidig. ;)

Vi har ikke andre børn at tage hensyn til, så han og vi kan egentlig spise, når det passer.

Men jeg synes gerne, at han må få en nogenlunde fast rytme i lure og måltider snart. Selvfølgelig med luft til udsving. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu spiser J alene, for han kan ikke sidde i højstol endnu, og det er for besværligt at spise selv samtidig. ;)

Vi har ikke andre børn at tage hensyn til, så han og vi kan egentlig spise, når det passer.

Men jeg synes gerne, at han må få en nogenlunde fast rytme i lure og måltider snart. Selvfølgelig med luft til udsving. :)

Niklas har også spist alene en lille periode da han startede ske mad såå :-)

Da han var 5 mdr sov han også 4 gange om dagen stadigvæk så mon ikke tiden arbejder lidt for jeres lille J også ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas har også spist alene en lille periode da han startede ske mad såå :-)

Da han var 5 mdr sov han også 4 gange om dagen stadigvæk så mon ikke tiden arbejder lidt for jeres lille J også ;-)

Det gør den nok. :)

Jeg vil bare nødigt at det skal blive en vane, at sove flere timer sent på dagen. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vækkede altid vigga senest 16.30/17 for hun blev puttet ved 19 tiden i den alder. Hun blev puttet til sen lur et sted mellem 15 og 16 og fik max en time der

:ditto

Vil ikke sige han blev sur over det, men som regel var han lidt pylret, og skulle lige bruge 10-15min oppe på skødet for lige at vågne helt, men så var han ellers frisk og glad til han blev træt ved 19-tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hun blev ikke sur og tvær? ;)

Nej det husker jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt siger jeg væk aldrig et sovende barn, er det muligt at putte lidt tidligere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt siger jeg væk aldrig et sovende barn, er det muligt at putte lidt tidligere?

Han bliver virkelig tosset, hvis man putter ham inden han er træt. :D

Han vågner fra middagslur ca 13-13.30, og bliver så træt efter et par timer. Jeg synes ikke rigtig, at vi kan putte ham tidligere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER