Michellenord

Reagensglasbefrugtning

16 indlæg i dette emne

Så er vi sendt direkte i reagensglasbefrugtning - nogle af jer som har erfaring med det? Det hele kom lidt som et chok, da vi troede vi "bare" skulle igang med inseminering.

Hvad er forskellen på den lang og korte proces? Og hvad er mest normal? Vi har nemlig ikke fået svar på hvilken af behandlinger vi skal igang med. Håber på nogle, der kan svare lidt!

Vi har nu prøvet i 19 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er vi sendt direkte i reagensglasbefrugtning - nogle af jer som har erfaring med det? Det hele kom lidt som et chok, da vi troede vi "bare" skulle igang med inseminering.

Hvad er forskellen på den lang og korte proces? Og hvad er mest normal? Vi har nemlig ikke fået svar på hvilken af behandlinger vi skal igang med. Håber på nogle, der kan svare lidt!

Vi har nu prøvet i 19 måneder.

Vi startede også direkte til ICSI/IVF. Vi har været i kort protokol altid. Der er forskellige faktorer der spiller ind på hvilken behandling der bliver forslået :)

Den kort er direkte igang med hormoner til at få folikerne/æggene til at vokse på 2 CD. Den lange starter man på nedregulering med næsespray ofres midt i ens cyklus ca. Er ikke helt skarp på hvornår, hvor man bliver sat i kunstig overgangsalder før man starter på hormonerne.

En kort behandling tager ca. 1 mdr. Og en lang 1 1/2 mdr.

Pøj pøj med projektet :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar - hvordan er det gået for jer?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar - hvordan er det gået for jer?:-)

Vi har været i 3 friske forsøg hvor jeg er blevet gravid, men det er gået galt hver gang, og så 4 fryseforsøg som ikke har givet gevinst.

Vi skal igang med vores 4. Friske forsøg inden længe :)

Så vi er ikke gode at samlingen med :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det gør mig ondt at høre! Krydser for jer og så lige et kæmpe kram til dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det gør mig ondt at høre! Krydser for jer og så lige et kæmpe kram til dig :-)

Tak, pøj pøj med jeres behandling :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået, så kan man tage det korte forløb, hvis éns cyklus er "normal" - den lange hvis man f.eks. har PCO eller anden uregelmæssig cyklus. 

 

Jeg har haft 5 korte og 1 langt forløb. Det lange var mest for at prøve noget andet. 

 

Det lykkes i vores 5. korte forsøg med friske æg - jeg er nu i uge 27. 

 

Jeg foretrækker det korte forsøg, men det er jo ikke sikkert man for lov til at vælge.  :)

 

Pøj pøj med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik også direkte igang med ivf/icsi da vi gik igang for 5 år siden..

Jeg har været på den lange behandling fordi jeg ikke danner nok æg på den korte behandling... :(

Ellers har jeg helt normal cyklus og ingen pco..

Held og lykke til jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået, så kan man tage det korte forløb, hvis éns cyklus er "normal" - den lange hvis man f.eks. har PCO eller anden uregelmæssig cyklus. 

 

Jeg har haft 5 korte og 1 langt forløb. Det lange var mest for at prøve noget andet. 

 

Det lykkes i vores 5. korte forsøg med friske æg - jeg er nu i uge 27. 

 

Jeg foretrækker det korte forsøg, men det er jo ikke sikkert man for lov til at vælge.  :)

 

Pøj pøj med det

 

Det passer ikke helt - i hvert fald ikke kun. Jeg har normal, regelmæssig cyklus, men kom i lang behandling.

 

Grunden til de kom mig i lang behandling var, så vidt jeg forstod, pga. min ægreserve (AMH); jeg lå indenfor normalen, men i den lave ende og har derfor ikke mange follikler at "bygge på" hver cyklus. Så for at kunne få flest muligt til at udvikle sig til æg, så var det bedre at kunne "styre" min cyklus mere, som man kan i lang behandling.

 

Jeg mener, jeg var i den nedregulerende fase i 10 dages tid, før de begyndte at give mig det ægstimulerende hormon; men det afhænger lidt af ens cyklus, hvis jeg husker korrekt... Men ja, som Katrine siger: ca. halvanden måneds tid når man er i lang behandling... 

 

Jeg var rigtig skuffet over at skulle i lang behandling i stedet for kort - man er jo utålmodig efter at komme i gang ;)

I dag er jeg slet ikke i tvivl om, at det var lang behandling der skulle til i mit tilfælde!

 

Jeg nåede to friske forsøg og to fryseforsøg; jeg blev gravid i begge fryseforsøg, men aborterede den første, mens nummer to lige nu ligger og pludrer ved siden af mig :wub

 

Pøj pøj :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg lidt klogere;-). Tusind tak for svar og dejligt med en god afslutning;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået, så kan man tage det korte forløb, hvis éns cyklus er "normal" - den lange hvis man f.eks. har PCO eller anden uregelmæssig cyklus.

Jeg har haft 5 korte og 1 langt forløb. Det lange var mest for at prøve noget andet..

Jeg foretrækker det korte forsøg, men det er jo ikke sikkert man for lov til at vælge.

Pøj pøj med det

Nej det passer ikke.. :)

Jeg har PCOS og har korte forsøg..

Behøver jo ikke få flere æg ud end højst nødvendig.. ;)

Man bestemmer ikke selv - lægerne vurdere det ud fra ens situation... Tror også alder spiller ind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde først to forsøg med lang protokol, og så et med kort. Egentlig ville lægerne fortsætte med lang, fordi det jo efter deres mening gik godt, men vi ville gerne prøve noget andet.

For os virkede kort bedst, har en dreng på 3 år og en pige på 3 uger fra det ene forsøg!

Men vi gjorde som lægerne foreslog til at starte med, og efterhånden som vi kom mere ind i det hele, kom vi selv med forslag som der som regel blev lyttet til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft 3 lange (hvoraf 1 bio og 1 SA), 4 frys (1 bio, 2 aflyste) og 1 kort behandling - sidstnævnte er resulteret i Silke Elia.

Dertil har jeg haft en masse ekstra tiltag.

Jeg startede med kort behandling, forbi min cyklus var meget kort (21 dage) og ikke havde naturlig ægløsning. Sidenhen efter 1 års akupunktur fik jeg stabil cyklus på 29 dage, hvorfor vi forsøgte med kort behandling.

Umiddelbart starter de fleste med lang behandling, fordi det er nemmere at styre kroppen der, fordi man nedreguleres/får noget hormon som sætter ens krop i kunstig overgangsalder og ens egne hormoner lidt ud af spil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også pcos pige, og var kun i korte behandlinger. Ingen af dem gjorde mig gravid, og vi fik ingen æg til fryser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fejler intet, fik kort behandling og blev gravid i første forsøg med icsi :) pøjpøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejler ingenting og jeg havde normal cyklus.

Vi startede op på 4 lange forsøg uden held - skiftede så til privatklinik og fik et kort forsøg, der har beriget os med den skønneste datter.

P.g.a. alder fik vi også hver gang lagt 2 æg op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER