tsecret

Operation af tumling

10 indlæg i dette emne

På torsdag skal min store dreng på 2 år 9 mnd opereres for brok. En let og ufarlig operation, men det er første gang et af vores børn skal i narkose...

Vi har også en baby på 4 uger, og en køretur på 50 min til hospitalet. Manden har taget fri til det.

Ville i tage med eller vente derhjemme? Hvis i ville vente hjemme, ville i så sende farmor med? Vi tænker mest på hvis han kaster op i bilen på vej hjem ..

Han skal holdes i ro de næste par dage, har i nogle tip til det? Hvad ville være gode gaver til hamsom hjælper med at sidde stille?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De gange Im er blevet opereret har det været et krav, at vi var to til hjemtransporten, så jeg ville helt sikkert tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmor to the rescue tror jeg :) Selvom jeg ville ønske mig at være det selv... Baby er bare en potentielt ret stor distraktion.

Hmm, er han forsynet med små film, byggelegetøj, modellervoks, farver osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gange Im er blevet opereret har det været et krav, at vi var to til hjemtransporten, så jeg ville helt sikkert tage med :)

 

OK, det er vi ikke blevet informeret om, men tænker også det er bedst med en til at holde øje med ham.

 

Ulempen med at tage med, er jo at så skal baby også med, og så er der to autostole på bagsædet, og dermed ikke plads til mig der alligevel. Vores bil kan desværre ikke slå airbag'en fra, så vi kan ikke have børn på forsædet, og jeg tror helt seriøst ikke jeg kan få plads i midten bagi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmor to the rescue tror jeg :) Selvom jeg ville ønske mig at være det selv... Baby er bare en potentielt ret stor distraktion.

Hmm, er han forsynet med små film, byggelegetøj, modellervoks, farver osv?

 

Hmm, ja, det er måske nok det bedste. Jeg har det bare SÅ svært ved ikke at være der, og så bliver det ligesom endnu sværere at min svigermor skal være der for ham i stedet. Han elsker sin farmor og jeg vil jo absolut ham det bedste, men svigermor skal bare formå at understrege det mange gange i tiden der kommer, hvis hun er med i stedet for mig. Åårh, lige den dag ville jeg ønske jeg ikke havde en SÅ lille baby! 

 

Netflix tænker jeg er vores ven. Modellervoks har vi lidt af, men kunne måske købe noget nyt. Farver og farvebøger har vi, de er dog som regel ikke det største hit hos ham. Hvad tænker du på med byggelegetøj? Altså vi har masser af Duplo, men det plejer han ikke at sidde stille med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gange Im er blevet opereret har det været et krav, at vi var to til hjemtransporten, så jeg ville helt sikkert tage med :)

Det samme her de 3 gange V har været i narkose. Desuden var hun den ene gang ret omtumlet på vej hjem.

Jeg ville lade farmor tage med :)

Vi har slappet af med Netflix, stille lege, puslespil, perler, tegne/male osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, ja, det er måske nok det bedste. Jeg har det bare SÅ svært ved ikke at være der, og så bliver det ligesom endnu sværere at min svigermor skal være der for ham i stedet. Han elsker sin farmor og jeg vil jo absolut ham det bedste, men svigermor skal bare formå at understrege det mange gange i tiden der kommer, hvis hun er med i stedet for mig. Åårh, lige den dag ville jeg ønske jeg ikke havde en SÅ lille baby!

Netflix tænker jeg er vores ven. Modellervoks har vi lidt af, men kunne måske købe noget nyt. Farver og farvebøger har vi, de er dog som regel ikke det største hit hos ham. Hvad tænker du på med byggelegetøj? Altså vi har masser af Duplo, men det plejer han ikke at sidde stille med.

Øv, at hun er sådan en, der vader i det <_< Men det ville nok stadig være den løsning, jeg ville vælge - jeg der ud fra, at lillesøster er brystbarn og ikke kan udliciteres?

Junior er vild med store plus-plus'ere og forskellige dimser ala magformers o.l. Han synes også, at hammermosaik er sjovt. Men altså, han er en tre-årlig dreng, så det er jo ikke ligefrem timer, han sidder med det... Det kan han til gengæld med ipad'en, hvis han får lov at se youtube :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at lade farmor tage med. Selvom jeg godt kan forstå du gerne selv vil!

Kan farmor alternativt tage baby med i hendes bil og passe baby på hospitalet mens du er hos den store?

N (2 år og 11 måneder) elsker at sidde med klistermærker og sætte dem ind i en lille bog. Modellervoks er også et hit. Og sætte store træperler på ståltråd, male med vandfarver, klippe i pap, læse bøger, især flapbøger og finde-bøger.

Måske også at lave ting af piberensere?

I går fik han en pose med små plastik-blomst-klistermærker fra Tiger, som han også dimsede rundt med on/off i et par timer. Tror de fine farver og det at de kunne klistre hvis han tog papiret af virkelig fangede ham.

Håber det går godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. 

 

Vi er kommet frem til den løsning at jeg og baby venter herhjemme. Både farmor og farfar tager med, men må ikke komme med ind på hospitalet (ikke min regel, men min mands, da de er supernervøse og han virkelig ikke har brug for mere nervøsitet eller at de begynder at stille meget kritiske spørgsmål til lægerne osv), men går en tur i stedet. Han ringer så til dem når de er klar til at køre hjem, og så hjælper de på bilturen hjem. 

 

Det er en fin løsning synes jeg. Selvfølgelig ville jeg aller helst være med selv. Vi overvejede også at lade farmor trille barnevognen så jeg kunne komme med, men så udsætter vi bare 4 ugers baby for 2x50min køretur på en dag, som ikke egentlig er nødvendig. 

 

I går var jeg så ude at shoppe - Søstrene Grene, Tiger og Bog & Idé blev renset for de ting jeg kunne forestille mig havde interesse ;) . To bøger - en om tog og en med sjove lyde i, modellervoks, nye tuscher, træperler og lædersnor, huskespil, klistermærker,  sæt til at male keramikfigurer. Alle ting er pakket ind separat, og så får han en ny gave hver gang vi vurderer han trænger til det. Derudover er der også indkøbt TUC kiks, kinderæg og M&Ms. Han skal i hvert fald ikke mangle noget når han kommer hjem til sin mor igen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER