Mette

Bio-Oil for pæn mave

23 indlæg i dette emne

Nogen af jer der har haft erfaring med bio-Oil efter fødslen? Fik ikke så mange strækmærker men bare et par lyse over navlen. Men har et ar efter kejsersnittet og der skulle det også være godt. Normalt giver jeg ikke noget for olier osv mod strækmærker, men denne har virkelig fået gode anmeldelser...

http://pudderdaaserne.dk/2011/11/24/bio-oil-effektiv-hjaelp-mod-straekmaerker/

Tænker det ku være sjovt at prøve, har jo intet at miste (udover lidt penge selvfølgelig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er rigtig meget parfume i bio-oil. Men jeg bruger den efter bad i ansigtet og alle mine ar fra bumser jeg ikke kunne lade være er helt væk :) om det er tide eller olien ved jeg ikke. Men den er lækker for min hud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja har godt læst der skulle være godt med parfume i den - men er ikke så bange for det, tåler fint parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså det kan vel aldrig skade at prøve den.. :) jeg brugte den under min graviditet og slap da ikke for lidt strækmærker - men aner jo ikke om det ville have været endnu værre hvis jeg ikke havde brugt den :) så om ikke andet er det vel altid godt for arret at få lidt massage og noget blødgørende så det ikke bliver så stift :) men duften skal man altså lige vænne sig lidt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den til et ar i min datters pande, hun fik 4 sting efter et fald. Det kan selvfolgelig godt ses, men du skal vide at det er - har flere venner der er blevet overraskede over at faa at det at vide. Kan ikke huske hvorlaenge jeg brugte det, men det holder jo laenge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet at bruge det på strækmærker, men har brugt det på et ar efter et brandsår og der hjalp det virkelig meget! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugte den også i begge graviditeter, den eneste parfumerede ting- for den lugter godt nok stærkt! Jeg fik ingen strækmærker, måske var det olie måske ikke men turde ikke lade være her anden gang hahahah

Jeg ville prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som om I er mange der har haft glæde af den :) tror da mit kejsersnit ar må prøve den! Hvis jeg kan vænne mig dig duften haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv prøvet et andet produkt mod ar (i en slags desperation)... Det hjalp selvfølgelig ikke...

Man skal nok huske at medregne hvor ungt et ar man behandler, når man siger at det virker... Et ar bliver jo pænere over flere år, så hvis man begynder tidligt, kan man nok ikke give olien al kredit for resultatet...

Og strækmærker virker den jo i hvert fald ikke på, da de kommer indefra... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv prøvet et andet produkt mod ar (i en slags desperation)... Det hjalp selvfølgelig ikke...

Man skal nok huske at medregne hvor ungt et ar man behandler, når man siger at det virker... Et ar bliver jo pænere over flere år, så hvis man begynder tidligt, kan man nok ikke give olien al kredit for resultatet...

Og strækmærker virker den jo i hvert fald ikke på, da de kommer indefra... :)

Hvis du ser artiklen fra pudderråserne jeg har linket til så virker ene på strækmærker - når de er kommet:) det er tydeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ser artiklen fra pudderråserne jeg har linket til så virker ene på strækmærker - når de er kommet:) det er tydeligt

Aha, hun har brugt det efterfølgende... Har altid kun læst om kvinder der bruger det i graviditeten...

Det er igen lidt irriterende at man ikke ved hvor gamle hendes strækmærker er, da de jo også bliver pænere over tid...

Men... På trods af at jeg er ret skeptisk, så kunne min forfængelighed sagtens overtale mig til at prøve det, hvis jeg skulle få mange strækmærker... Og når du er ked af dit ar, så tænker jeg "gør det!"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, hun har brugt det efterfølgende... Har altid kun læst om kvinder der bruger det i graviditeten...

Det er igen lidt irriterende at man ikke ved hvor gamle hendes strækmærker er, da de jo også bliver pænere over tid...

Men... På trods af at jeg er ret skeptisk, så kunne min forfængelighed sagtens overtale mig til at prøve det, hvis jeg skulle få mange strækmærker... Og når du er ked af dit ar, så tænker jeg "gør det!"...

Jeg mangler også noget tidsperspektiv!

Når jeg kigger på mine egne strækmærker, ligner de meget hendes på efter-billedet, og de lignede dem på før-billedet for et års tid siden.

Tid gør rigtig meget for både strækmærker og kejsersnitar, så jeg kan ikke umiddelbart "falde i svime" over hendes anbefaling <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen billeder selvfølgelig men når jeg har pillet i bumser (:blush) piller jeg lidt for meget og det ender altid med ar. Da jeg startede havde jeg et på kinden som var helt blåt og stort og der gik faktisk kun en måned med brug af olien morgen og aften så kunne man ikke rigtig se arret mere. Nu kan jeg faktisk ikke engang selv se hvor det er ;) men jeg har jo også været ung (og det har jo desværre en betydning) så jeg ved ikke om det ville "forsvinde" uanset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den olie skulle være fuld af parabener og andet skidt. Blot til info ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den olie skulle være fuld af parabener og andet skidt. Blot til info ^_^

Der er ikke parabener i men en del duftstoffe, bla æteriske olier som er på listen af EUs 26 stoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke parabener i men en del duftstoffe, bla æteriske olier som er på listen af EUs 26 stoffer.

Synes bare jeg læste et sted (engang) at der var en masse 'snavs' i. Men måske det 'bare' er parfume? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare jeg læste et sted (engang) at der var en masse 'snavs' i. Men måske det 'bare' er parfume? :chin:

Du kan slå det op :) der er masser af forskellige parfumestoffer i og mineral olie ( parrafinum liquidum) som mange jo går udenom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spør jeg bare dumt men ville det ikke være bedre at bruge en svanemærket babyolie på huden? Eller kan den parfumerede olie noget helt særligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spør jeg bare dumt men ville det ikke være bedre at bruge en svanemærket babyolie på huden? Eller kan den parfumerede olie noget helt særligt?

Den er fuld af e og a-vitamin. Det er det der gør det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes mit ar er blevet bedre med tiden - fik aks i 2013, men det har været en blanding af bio-oil og så en ren e-vitamin creme.

 

Sygeplejersken der var på barselsgangen, hvor jeg fødte, sagde at hun foretrak massage med e-vitamin cremen, det havde gjort hendes blødere og finere med tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vores bryllupsrejse kom jeg til skade under en snorkletur, jeg rev mig på en koral. Og blev behandlet af en medicinmand i junglen i Costa Rica :D (3 timer til vores chauffør ville komme, så det var eneste - og bedste mulighed :) )

Nå, men altså jeg fik et kraftigt og dybt sår i låret, som der heldigvis ikke gik betændelse i, men det burde have været syet. Jeg har nu et stort og grimt ar på låret.

Jeg smurte det med creme fra apoteket, kan ikke helt huske hvad det hed, og har også haft smurt med bio Oil. Her 4 år efter er det stadig lige grimt :(

Det vigtigste at huske på er jo ikke at udsætte det for sollys, og det tør jeg stadig ikke gøre, så dækker det til eller har faktor 50 på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er fuld af e og a-vitamin. Det er det der gør det

Såvidt jeg husker, er der også E-vitamin i matas' (lim-stinkende men aa-mærkede) maveolie. :) Ved dog ikke med a-vitamin :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt bio-oil på mit OP-ar, efter en større maveoperation (byld på tarmen).

Første billede er 4 mdr efter OP (som var 3 sep. 2014)

post-7808-0-65737600-1471649797_thumb.jp

 

Og et billede ca 19 mdr efter OP (og jeg var så lige gået ind i 36 uge med prinsessen så en ordentligt ballonmave genert.gif )

post-7808-0-72005200-1471649868_thumb.jp

 

Tror ikke man kan smøre det ret meget pænere men det er vel lige som med strækmærker - det bliver pænere og blegere med tiden kolon%20slutparantes.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER