Guest

Hvilken ladcykel?

5 indlæg i dette emne

Jeg er blevet ret forelsket i tanken om at have en ladcykel. Her og nu vil det løse nogle irriterende problemer f.eks. med hensyn til indkøb osv, mens det på sigt vil passe utrolig godt ind, når der kommer børn på matriklen.

Dog synes jeg at der er noget af en jungle at hitte rundt i. Ny vs brugt, hvilket mærke/model, det dyre vs det billige, hvilke er til at træde osv. Hvilke modeller synes I er et godt valg, evt krydret med egne erfaringer?

Pt står valget mellem en Nihola Family og Christianiabikes Light, men de ligger samtidig i den dyre ende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan anbefale en Nichola Family. Den er nem at træde og rigtig god at cykle på. Kassen er konstrueret med blik for sikkerhed for barnet, hvis man skulle blive påkørt af en bil.

Jeg valgte at købe den fra ny af, da jeg synes priserne var for høje på brugte family ladcykler.

Min anbefaling er, at du prøver at cykle på dem du er interesseret i. Cyklen skal være nem at træde og dreje med. Jeg prøvede en Christiania ladcykel (dog ikke light modellen), og synes den var tung at træde og svær at dreje med.

God jagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Nihola Family og er virkeligt glade for den!!

Jeg kender ikke den anden, så ved ikke om systemet er det samme for den, men det smarte ved Nihola er, at hjulenes drejemekanisme (eller hvad det hedder - jeg er ikke cykelsmed ;) ) sidder under kassen, ikke på kassen. Dvs. man drejer ikke hele kassen (+ dertilhørende vægt) når man skal dreje - det gør den super nem at dreje med.

Som sagt ved jeg ikke om det er anderledes med Christania Light - men med den oprindelige Christania drejer man hele kassen, hvilket gør den ret tung og klodset at cykle med, imo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale en Nichola Family. Den er nem at træde og rigtig god at cykle på. Kassen er konstrueret med blik for sikkerhed for barnet, hvis man skulle blive påkørt af en bil.

Jeg valgte at købe den fra ny af, da jeg synes priserne var for høje på brugte family ladcykler.

Min anbefaling er, at du prøver at cykle på dem du er interesseret i. Cyklen skal være nem at træde og dreje med. Jeg prøvede en Christiania ladcykel (dog ikke light modellen), og synes den var tung at træde og svær at dreje med.

God jagt :)

 

 

Vi har købt en Nihola Family og er virkeligt glade for den!!

Jeg kender ikke den anden, så ved ikke om systemet er det samme for den, men det smarte ved Nihola er, at hjulenes drejemekanisme (eller hvad det hedder - jeg er ikke cykelsmed ;) ) sidder under kassen, ikke på kassen. Dvs. man drejer ikke hele kassen (+ dertilhørende vægt) når man skal dreje - det gør den super nem at dreje med.

Som sagt ved jeg ikke om det er anderledes med Christania Light - men med den oprindelige Christania drejer man hele kassen, hvilket gør den ret tung og klodset at cykle med, imo.

 

Jeg har også været mest tændt på en Nihola, men efter at have prøvekørt både den og en Christiania cykel i dag må jeg sige at Christianiaen vinder. Den var overraskende let at træde og føltes stabil. På papiret kunne jeg godt lide at Niholaen drejer under kassen, men i praksis synes jeg at det føles for ustabilt og at jeg skal dreje min krop mere end med den anden, hvilket ikke er godt for mine knæ.

 

Så umiddelbart tror jeg at jeg køber en Christiania cykel, hvis bare cykelpusheren og jeg kan blive enige om en god pris :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en babboe og er superglad for den. Den koster 19000, der er plads til 4 børn og så har den motor og er nem at køre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER