Camils

Sen efterfødselssamtale

6 indlæg i dette emne

Jeg går lidt og tumler med, om jeg egentlig godt kunne tænke mig en efterfødselssamtale. Som sådan gik fødslen rigtig fint, men jeg kan mærke, at som den kommer mere på afstand, er der nogle ting, der nager lidt. 

 

Adrian stod jo skævt, og jeg tror måske, det har haft noget at gøre med, at mine veer ikke arbejdede så godt og at jeg havde en laaaang pressefase. Efter mere end 12 timers veer havde jeg f.eks. kun åbnet mig 4 centimer, og i omkring fire timer under fødslen udvidede jeg mig slet ikke, men 'sad fast' omkring 5-6 centimeter.

 

Derudover tænker jeg meget på, om jeg kan risikere endnu en fødsel, hvor barnet står skævt, for den pressefase var ikke specielt sjov til sidst, og det syntes JM vidst heller ikke. Jeg fik kun lov til at fortsætte med CTG på og fordi Adrians hjertelyd gennem hele fødslen havde været fuldstændig stabil og stadig var det gennem alle presseveerne. 

 

Jeg ved ikke, om det er fjollet at ønske en samtale på baggrund af disse ting, nu min søn er 10 ½ måned. Hvad mener I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo, gør der! MorAnja havde jo feks rigtig stor glæde af sin, som var knapt to år efter. Afsti-afsted med dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, det er ikke for sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stort set samme forløb som dig, og overvejer også om jeg skal bede om en samtale - min søn er 5 måneder gammel. ;)

Jeg valgte det fra i sin tid fordi amningen kiksede, og jeg kunne slet ikke magte, at sætte mine ben på det hospital igen, efter et virkelig dårligt forløb på barselsgangen.

Jeg ved dog ikke, om vi vælger at få flere børn - og hvis ikke jeg skal føde igen, synes jeg egentlig, at det er lidt lige meget med den samtale ...

Nå, men i hvert fals synes jeg sagtens du kan bede om samtale, hvis du føler for det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, gør der! MorAnja havde jo feks rigtig stor glæde af sin, som var knapt to år efter. Afsti-afsted med dig :kiss

Jeps! Jeg havde også en søn der stod skævt og en fødsel uden udvikling i en lang periode. Jeg tog som sagt til en efterfødselssamtale hos en privat jordemoder, da Adam næsten var to, og jeg ville sådan ønske jeg havde gjort det noget før! Af sted med dig søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar, søde piger! :kiss Er der nogen af jer, der ved om det er for sent at få gjort på Skejby, hvor jeg fødte, eller om jeg også skal have fat i en privat jordemoder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER