MAP

Vil ikke ammes

15 indlæg i dette emne

F på 4 måneder er begyndt ikke at ville ammes. Når jeg ligger han til begynder han at SKRIGE og lave flitsbue 7 ud af 10 gange. De andre gange tager han bare brystet i munden uden at brokke sig. Vi har aldrig haft problemer med amningen før.

I det seneste døgn har jeg ammet 4 gange. Det plejer det gå 3-3,5 time imellem.

Hvad gør jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

F på 4 måneder er begyndt ikke at ville ammes. Når jeg ligger han til begynder han at SKRIVE og lave flitsbue 7 ud af 10 gange. De andre gange tager han bare brystet i munden uden at brokke sig. Vi har aldrig haft problemer med amningen før.

I det seneste døgn har jeg ammet 4 gange. Det plejer det gå 3-3,5 time imellem.

Hvad gør jeg?

Jeg tænker om der er noget der gør ondt når han ligger og skal spise? Det kunne godt lyde sådan :unsure har du prøvet forskellige ammestillinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om der er noget der gør ondt når han ligger og skal spise? Det kunne godt lyde sådan :unsure har du prøvet forskellige ammestillinger?

Ja jeg prøver lidt forskelligt . Men det er ikke til at vide hvad der virker når han nogle gange vil og andre ikke. Jeg tror ikke det er noget der gør ondt .

Jeg fik ham til at tage fat i nat. Men først efter han hævder skreget lidt. Men her i morges ville han ikke. Måske kan vær for træt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du er sikker på at der er mælk nok endnu ?

Kan jo være at han protestere allerede inden fordi han ved at han ikke får nok ud af det.

Altså, det er kun et skud i tågen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du er sikker på at der er mælk nok endnu ?

Kan jo være at han protestere allerede inden fordi han ved at han ikke får nok ud af det.

Altså, det er kun et skud i tågen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du er sikker på at der er mælk nok endnu ?

Kan jo være at han protestere allerede inden fordi han ved at han ikke får nok ud af det.

Altså, det er kun et skud i tågen

Jeg er 99 % sikker på det er nok mælk. Når han endelig gider og spise, kan jeg klemme mælk ud bageftet. Og kr føler også der er noget i brysterne - ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bliver 19 uger på tirsdag. Og ligger der ikke ey tigerspring der ?

Jeg tror ikke helt på de der spring. Kan det virkelig være derfor han ikke gider spise? Han er også blevet ekstrem svær om aftenen.

Hvor lang tid være det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at læse om ammestrejke på ammenet :kisd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger et tigerspring fra omkring 14-17. uge til 19.uge. Det skulle være værst omkring uge 17. 

 

Albert er 17,5 uger efter terminen, og han har lige været igennem den svære periode, hvor han også tit blev sur over at skulle have flaske, og blev svær, når han blev træt - og især om aftenen. Så det kan sagtens være det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig har du mælk nok <3

Kender du ammenet? De har en wiki, som svarer på rigtig mange spørgsmål.

Tænker det kunne være relevant for dig at læse denne: http://www.ammenet.dk/wiki/ammestrejkeom ammestrejke og denne: http://www.ammenet.dk/wiki/uro-ved-brystet om uro ved brystet :)

Lige omkring de 4 mdr. ligger der både et appetitspring og et udviklingsspring. Det kan være rockerhårdt (og er faktisk en ret hyppig årsag til at mødre tror, de ikke har nok mælk).

kæmpe kram. Det går over igen, men det er forskelligt, hvor længe det varer. Nogle børn reagerer et par dage, mens andre børn kan reagere længere.

Det vigtigste er at holde øje med, at baby får nok. Dvs 5-6 gode våde bleer i døgnet og aff. ca. dagligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig har du mælk nok <3

Kender du ammenet? De har en wiki, som svarer på rigtig mange spørgsmål.

Tænker det kunne være relevant for dig at læse denne: http://www.ammenet.dk/wiki/ammestrejkeom ammestrejke og denne: http://www.ammenet.dk/wiki/uro-ved-brystet om uro ved brystet :)

Lige omkring de 4 mdr. ligger der både et appetitspring og et udviklingsspring. Det kan være rockerhårdt (og er faktisk en ret hyppig årsag til at mødre tror, de ikke har nok mælk).

kæmpe kram. Det går over igen, men det er forskelligt, hvor længe det varer. Nogle børn reagerer et par dage, mens andre børn kan reagere længere.

Det vigtigste er at holde øje med, at baby får nok. Dvs 5-6 gode våde bleer i døgnet og aff. ca. dagligt :)

Ej, baby skal IKKE have afføring dagligt, når det er et ammebarn ;) ellers er jeg rimelig enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig har du mælk nok <3

Kender du ammenet? De har en wiki, som svarer på rigtig mange spørgsmål.

Tænker det kunne være relevant for dig at læse denne: http://www.ammenet.dk/wiki/ammestrejkeom ammestrejke og denne: http://www.ammenet.dk/wiki/uro-ved-brystet om uro ved brystet :)

Lige omkring de 4 mdr. ligger der både et appetitspring og et udviklingsspring. Det kan være rockerhårdt (og er faktisk en ret hyppig årsag til at mødre tror, de ikke har nok mælk).

kæmpe kram. Det går over igen, men det er forskelligt, hvor længe det varer. Nogle børn reagerer et par dage, mens andre børn kan reagere længere.

Det vigtigste er at holde øje med, at baby får nok. Dvs 5-6 gode våde bleer i døgnet og aff. ca. dagligt :)

Det er mega hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, baby skal IKKE have afføring dagligt, når det er et ammebarn ;) ellers er jeg rimelig enig :)

Ej det var også forkert formuleret.. havde lige en tumling hængende :P skulle have skrevet regelmæssig afførring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var også forkert formuleret.. havde lige en tumling hængende :P skulle have skrevet regelmæssig afførring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER