k87fyn

MD scanning

16 indlæg i dette emne

Det må være tiden til en MD tråd :)

 

Jeg har været til MD scanning idag.

 

Alt så fint ud, bortset fra hovedet, som var lidt for lille. Imorgen får jeg svar på, om jeg skal til en ekstra scanning, eller hvad de tænker.

Det kan tænkes, at baby bare har et lille hoved, og at der så ikke er mere i det. Vi kunne også se, at hovedet var i den lille ende ved NF, men der var det dog ikke ud over deres normaler.

Jeg er ikke sønderligt bekymret over det - eller det var jeg ihvert fald ikke, men manden er vist temmelig bekymret, så det smitter lidt af på mig... (vi har mødt ret meget modgang de sidste to år, så han er vist indstillet på, at det her skal bare lykkedes uden problemer)

Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at jordemoder ikke virkede sønderlig rutineret. Vi er enige om, at hvis det havde være samme jordemoder, som til NF, så ville vi nok være noget mere rolige.

Alt i alt prøver jeg på ikke at lade mig påvirke alt for meget af mandens bekymring, men synes det er lidt svært.

 

Og så skal vi have en pige  :loveshower  Det tydede det ihvert fald på - de kan jo ikke garantere noget... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh dejligt med endnu en lille pige i gruppen :loveshower

 

Jeg syns jeg har hørt masser af historier hvor det ikke betød spor at hovedet lå lidt under gennemsnittet. Men måske er det meget godt og beroligende hvis der blir fulgt op på det med ekstra scanninger, og evt en snak med en læge? Håber det bedste for jer og den lille.

 

Der er læææænge til vi skal have MD scanning d 18/8 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kollega fik en datter der havde for lille hoved under graviditeten. hun fejler intet og er en skøn pige!

de bliv fulgt lidt mere tæt og gik til scanning næsten en gang om ugen for at følge hende, men det havde intet på sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandens bekymring endte med at smitte temmelig meget af - har dårligt lukket et øje hele natten...

 

Håber bare de ringer tidligt og fortæller, at det er ingenting.

Ellers håber jeg på måske at kunne få en scanning onsdag, så jeg ikke skal spekulere på det i ferien.

 

Men igen ham jordemoderen var nu altså heller ikke særlig god til at forklare. Jeg tror, det er det, som har gjort manden mest bekymret - når vi ikke rigtig ved, hvad det er eller betyder, og jordemoderen så ikke kan forklare det.

Håber også, det er en anden som ringer og fortæller, hvad næste træk er.

 

Nå, men nu skal arbejdsdagen idag bare overståes.... Bliver ikke helt nemt med så lidt søvn, men skal da til to receptioner (en afsked og en 40-års jubilæum), så sker der da lidt, som kan holde mig vågen... Og så har jeg heldigvis ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vores MD skanning overstået. Puhha hun blev meget stille da hun skannede hjertet og tog sig lang tid om det. Rygsøjlen var i vejen, så efter jeg havde været ude og tisse og hun stadig ikke var tilfreds, fik vi lov til at vente mens hun skannede en anden. Heldigvis havde bebs flyttet sig under ventetiden, og hjertet var helt fint. Alt var faktisk helt normalt, og det er en dreng! Ihhh hvor var det altså lidt mærkeligt at få at vide. Jeg troede nok at det hele ville blive meget mere virkeligt med det samme, men det var stadig lige surrealistisk...,

Forresten, ligger min placenta forliggende :( Så vi skal til ekstra skanning i uge 33. Så håber jeg at den er vokset opad så jeg kan føde normalt.

Her til morgen mærkede jeg så rigtige spark! Det var fantastisk. Kunne endda mærke dem udenpå når jeg lagde hånden tungt på maven. Tre store spark fra min stærke dreng. Det er meget skørt og dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tid er flyttet :( så skal først afsted tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Louise hvor dejligt :loveshower og en lille, stærk dreng :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih! Tillykke! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet i smalltalk var vi til MD og udvidet hjertescanning af vores lille pige i dag.

 

Dejlig oplevelse og alt var helt perfekt, størrelsen passer på terminen og der var ingen hjertefejl eller noget bekymrende at finde.

Jeg syns bare hun var yndig og har helt sug i maven ved tanken om at i en ikke så fjern fremtid får vi det her smukke lille menneske i armene og må elske hende resten af vores dage. Det er da fantastisk! Tænk at vi er så heldige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet i smalltalk var vi til MD og udvidet hjertescanning af vores lille pige i dag.

Dejlig oplevelse og alt var helt perfekt, størrelsen passer på terminen og der var ingen hjertefejl eller noget bekymrende at finde.

Jeg syns bare hun var yndig og har helt sug i maven ved tanken om at i en ikke så fjern fremtid får vi det her smukke lille menneske i armene og må elske hende resten af vores dage. Det er da fantastisk! Tænk at vi er så heldige.

Åhhh hvor dejligt! Hjertelig tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet i smalltalk var vi til MD og udvidet hjertescanning af vores lille pige i dag.

Dejlig oplevelse og alt var helt perfekt, størrelsen passer på terminen og der var ingen hjertefejl eller noget bekymrende at finde.

Jeg syns bare hun var yndig og har helt sug i maven ved tanken om at i en ikke så fjern fremtid får vi det her smukke lille menneske i armene og må elske hende resten af vores dage. Det er da fantastisk! Tænk at vi er så heldige.

Kæft hvor er det smukt skrevet Saga! Og så sandt!

Kæmpe tillykke med den vellykkede scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD scanning overstået og vores lille dreng stortrives. Lå og vende og drejede sig.

Det var helt fantastisk at se til ham igen <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MDscanning igår og for at gøre en RIGTIG lang historie kort så var det blevet vendt og drejet igen, igen og IGEN om vi skulle kende kønnet eller ej. Både indbyrdes og med vores omgivelser. Men ikke desto mindre så havde jeg ingen anelse om hvad det endte med da jeg satte mig ind i bilen til min mand, da han hentede mig inden scanningen. Dog havde han snakket om aftenen inden at han gerne ville kende kønnet, hvilket i mellemtiden var vokset til at han rigtig gerne ville kende kønnet. Så da jeg stadig var i syv sind besluttede vi så, at så måtte han bestemme denne gang, og syntes jeg så efterfølgende at det var noget værre noget måtte jeg bestemme næste gang.

Vi nåede også at blive enige om at det kunne være hyggeligt at hvis kønnet ikke faldt i øjnene af os, at sygeplejersken så istedet for at fortælle det skrev det ned på en lap så vi kunne lave en lille begivenhed ud af at få kønnet at vide samtidig med nærmeste venner og familie f.eks. ved at give lappen videre til en bager og bede ham lave en kage med enten lyserødt eller lyseblåt fyld. Det så vi nemlig dem SØDESTE video med i terminsgruppen på Facebook.

Men

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den fine scanning og den lille mand der kommer ud af det  :loveshower

der skal altid være nogen i familien der har andre holdninger end en selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Finemor med en dejlig scanning og en lille dreng på vej. Jeg syns altså det er direkte uopdragent at komme med den slags udmeldinger, det må vel være ok at man har det forskelligt med sådan en ting og I har valgt noget andet. Det er bestemt ikke mindre spændende at møde et nyt familiemedlem bare fordi man ved hvad køn der er - der er jo en million andre ting man ikke aner noget om på forhånd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER