Cand.mor

Har I været ved lægen endnu?

16 indlæg i dette emne

Har I været ved læge?

 

Hos min læge skal man ind til en sygeplejerske ved uge 8+0 og en læge ved uge 9+0, men da der har været ferie, har jeg tænkt, at jeg ikke kunne bestille tid, før jeg kom i tanke om, at jeg kan bestille dem online. Nu er problemet, at der ingen tider er, før jeg er 10 uger - og det er hos en sygeplejerske. Lægetider er der ingen af, før jeg er i uge 11.

 

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal stille op. Jeg er jo 8+1 nu, og de åbner først på mandag. Jeg ved, at det er ret vigtigt, hvornår blodprøven til NF bliver taget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ret sikker på, at hvis du ringer på mandag, kan de finde en tid til dig. De har jo altid nogle akut tider, og som du selv skriver, blodprøven skal jo tages inden et bestemt tidspunkt. Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke gå i panik endnu. Jeg tror, det løser sig ^_^

Jeg har en tid ved sygeplejersken, når jeg er 8+5, hvor hun klarer det hele. Jeg skal først ind til lægen mange uger senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at hvis du ringer på mandag, kan de finde en tid til dig. De har jo altid nogle akut tider, og som du selv skriver, blodprøven skal jo tages inden et bestemt tidspunkt. Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke gå i panik endnu. Jeg tror, det løser sig ^_^

Jeg har en tid ved sygeplejersken, når jeg er 8+5, hvor hun klarer det hele. Jeg skal først ind til lægen mange uger senere.

 

Det er også planen :) Jeg har mange andre ting i den kommende uge, der gør, at jeg ikke bare kan springe til, men der er jo ikke andet at gøre. 

 

Det er vist ret forskelligt, hvordan lægerne gør det. Hos min er første konsultation delt op i to, hos henholdsvis sygeplejerske og læge. Som jeg husker det, lavede sygeplejersken vandrejournal og tog blodprøve, og så er lægekonsultationen blot en samtale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til mit første lægebesøg. Det var mest en masse spørgsmål til bl.a stofskifte og andre ting der vil kunne påvirke graviditeten. Og ellers fik jeg at vide hvilke ting man skal være opmærksom på bl.a med kost samt blev sat ind i hvordan forløbet ved min egen læge bliver. Synes det var rigtig rart, for så kunne jeg også stille mine 1000 spørgsmål.

Omkring uge 9 skal jeg så ind til sygeplejersken og have taget blodprøve og lave vandrejournal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først afsted når jeg er 11+0.. torsdag i næste uge.

Det er intet problem i forhold til nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først afsted når jeg er 11+0.. torsdag i næste uge.

Det er intet problem i forhold til nf.

 

Jeg mener, at blodprøven skal tages mellem uge 8 og 10. Bliver den taget for tidligt eller for sent, kan den ikke bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at blodprøven skal tages mellem uge 8 og 10. Bliver den taget for tidligt eller for sent, kan den ikke bruges.

Nej blot mellem 8 og 13+6.

Den kan laves så sent som en time før nf skanning, afhængig af sygehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej blot mellem 8 og 13+6.

Den kan laves så sent som en time før nf skanning, afhængig af sygehus.

 

Der kan man bare se. Så er det måske bare lægen, der har sat tidsgrænsen, for at være sikker på, at der er lidt at give af, hvis terminen rykker sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kopieret fra sundhed.dk: 

 

Blodprøven til doubletesten tages fra 8 uger + 0 dage til 13 uger + 6 dage

  • Meget tyder på, at tidlig blodprøvetagning før uge 10 giver mere specifikke resultater end sent udtagne blodprøver

 

Men ring da til dem på mandag og se om de ikke kan finde en tid til dig hurtigst muligt :) Jeg har en tid ved sygeplejersken når jeg er 8+4 og der klarer hun det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kopieret fra sundhed.dk: 

 

Blodprøven til doubletesten tages fra 8 uger + 0 dage til 13 uger + 6 dage

  • Meget tyder på, at tidlig blodprøvetagning før uge 10 giver mere specifikke resultater end sent udtagne blodprøver

 

Men ring da til dem på mandag og se om de ikke kan finde en tid til dig hurtigst muligt :) Jeg har en tid ved sygeplejersken når jeg er 8+4 og der klarer hun det hele :)

 

Tak, det er godt at vide, at den kan tages senere. Hos min læge ligger prøven bare mellem 8+0 og 10+0, og det er det, jeg har forholdt mig til.

 

Jeg tror ikke, at det bliver noget problem at plotte mig ind. Jeg er bare ikke god til at tingene bliver gjort i sidste øjeblik, og så håber jeg på en tidlig NF, og jo før sygehuset får besked, du ved  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det er godt at vide, at den kan tages senere. Hos min læge ligger prøven bare mellem 8+0 og 10+0, og det er det, jeg har forholdt mig til.

 

Jeg tror ikke, at det bliver noget problem at plotte mig ind. Jeg er bare ikke god til at tingene bliver gjort i sidste øjeblik, og så håber jeg på en tidlig NF, og jo før sygehuset får besked, du ved  ;)

 

Det gør det også ved min :) Men synes det er rart at vide at den kan tages senere (også hvis man bliver rykket til nf..) Kan jeg godt forstå :) Jeg er heller ikke så god til at det bliver gjort i sidste øjeblik :) Nogen bestemt grund til at du håber på en tidlig nf? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det også ved min :) Men synes det er rart at vide at den kan tages senere (også hvis man bliver rykket til nf..) Kan jeg godt forstå :) Jeg er heller ikke så god til at det bliver gjort i sidste øjeblik :) Nogen bestemt grund til at du håber på en tidlig nf? 

 

Ja, der er i hvert fald ingen grund til panik. Jeg kan godt mærke, at det er anden gang, for jeg gider ikke alt det lægehejs :rolleyes Det vigtigste er bare at få taget den blodprøve og lavet vandrejournal.

 

Jeg vil gerne til tidligt, så der ikke er så længe til næste scanning, og så kan vi fortælle det til resten af familien, når vi skal til stor fødselsdag i starten af september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er i hvert fald ingen grund til panik. Jeg kan godt mærke, at det er anden gang, for jeg gider ikke alt det lægehejs :rolleyes Det vigtigste er bare at få taget den blodprøve og lavet vandrejournal.

 

Jeg vil gerne til tidligt, så der ikke er så længe til næste scanning, og så kan vi fortælle det til resten af familien, når vi skal til stor fødselsdag i starten af september :)

 

Ja, det er nok mest os førstegangs der synes det er lidt vildt med lægebesøg :) Jeg glæder mig hvert fald ;)

 

Det giver god mening at du gerne vil tidligt afsted så :) Kan du egentlig selv vælge tid? Synes det ligner man kan vælge selv på Herlev, men ved ikke helt hvordan det fungere endnu (sjovt nok ;) ) Jeg krydser fingre for at du får en tid før fødselsdagen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er nok mest os førstegangs der synes det er lidt vildt med lægebesøg :) Jeg glæder mig hvert fald ;)

 

Det giver god mening at du gerne vil tidligt afsted så :) Kan du egentlig selv vælge tid? Synes det ligner man kan vælge selv på Herlev, men ved ikke helt hvordan det fungere endnu (sjovt nok ;) ) Jeg krydser fingre for at du får en tid før fødselsdagen :goodluck

 

Det kan jeg godt forstå -alt, hvad der har med baby at gøre ;) Jeg glæder mig især til at mærke liv. De små hik  :biglove

 

For tre år siden fik man brev med indkaldelse til NF, men måske er det lavet om siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg tid til lægebesøg i næste uge. Hos sygeplejersken mandag og hos lægen onsdag. Dejligt at have styr på det nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå -alt, hvad der har med baby at gøre ;) Jeg glæder mig især til at mærke liv. De små hik  :biglove

 

For tre år siden fik man brev med indkaldelse til NF, men måske er det lavet om siden. 

Det må da også være fantastisk at mærke liv :7himmel

 

 

Så fik jeg tid til lægebesøg i næste uge. Hos sygeplejersken mandag og hos lægen onsdag. Dejligt at have styr på det nu :)

:super Rart der er styr på det nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER