ccc

Mega skruk-men må pænt vente-tråden

166 indlæg i dette emne

Uhh..vi haft gang i en lille mail -korrespondance med vores fertilitets klinik.. Og de vil meget gerne hjælpe mig med tabletter så min menstruation kommer igang så vi kan starte med at lave projekt baby..

:kuller

Dog sagde lægen at de tabletter jeg skal have til dette, højst sandsynligt vil sætte en stopper for mælke-produktionen..

men altså stopper den mon gradvist så min amme-elskende-dreng langsomt blir vendt fra? Eller vil den mon stoppe brat over en enkelt dag..Uhh jeg er i vildrede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, ccc said:

Uhh..vi haft gang i en lille mail -korrespondance med vores fertilitets klinik.. Og de vil meget gerne hjælpe mig med tabletter så min menstruation kommer igang så vi kan starte med at lave projekt baby..

:kuller

Dog sagde lægen at de tabletter jeg skal have til dette, højst sandsynligt vil sætte en stopper for mælke-produktionen..

men altså stopper den mon gradvist så min amme-elskende-dreng langsomt blir vendt fra? Eller vil den mon stoppe brat over en enkelt dag..Uhh jeg er i vildrede..

Meget spændende :) Hvor gammel er din amme-elskende dreng? Er I begge klar til at nedtrappe for amningen? Jeg har også en 16-måneders amme-elskende-dreng :wub Og vi er også i gang med behandling igen, så jeg kan godt forstå dilemmaet (dog gik min cyklus i gang af sig selv, da han var 8 måneder). Personligt, så ville jeg dog gladeligt vente med projekt-endnu-en-baby, hvis det blev på bekostning af amning til min dreng. Men jeg tænker, at der er mange faktorer, der spiller ind, og vi er alle meget forskellige :) Du må nok få noget mere information om de tabletter før du beslutter dig for, om det er den rette plan for jer. Held og lykke  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

47 minutes ago, Sparklinrock said:

Meget spændende :) Hvor gammel er din amme-elskende dreng? Er I begge klar til at nedtrappe for amningen? Jeg har også en 16-måneders amme-elskende-dreng :wub Og vi er også i gang med behandling igen, så jeg kan godt forstå dilemmaet (dog gik min cyklus i gang af sig selv, da han var 8 måneder). Personligt, så ville jeg dog gladeligt vente med projekt-endnu-en-baby, hvis det blev på bekostning af amning til min dreng. Men jeg tænker, at der er mange faktorer, der spiller ind, og vi er alle meget forskellige :) Du må nok få noget mere information om de tabletter før du beslutter dig for, om det er den rette plan for jer. Held og lykke  :goodluck

Tak for dit svar.

Min amme-dreng er 16,5 måned.

 

Det der gør at vi egentlig gerne snart vil igang er min alder ( lige straks 35 år) og det faktum at kvinderne i min familie har det med at gå tidlig i overgang..og det bekymre os jo lidt..og så er vi bare monster skrukke..

Klinikken råder os til at komme igang hurtigst muligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, ccc said:

Tak for dit svar.

Min amme-dreng er 16,5 måned.

 

Det der gør at vi egentlig gerne snart vil igang er min alder ( lige straks 35 år) og det faktum at kvinderne i min familie har det med at gå tidlig i overgang..og det bekymre os jo lidt..og så er vi bare monster skrukke..

Klinikken råder os til at komme igang hurtigst muligt..

Arh, så er vi i nogenlunde samme situation (jeg er 36) :) Og så er det jo ikke verdens undergang at nedtrappe amning for ham. Men det vil nu alligevel være rigtigt rart at vide noget mere om, hvad de tablette rent faktisk gør ved din amning. Så vil I jo have bedre mulighed for at forberede jer bedst muligt. Kan I ikke få en konsultation om det? Eller spørge egen læge om en vurdering?

 

Har du egentligt fået målt dit AMH? Det kunne måske være meget rart for dig at vide, hvor tæt eller langt fra overgangsalder, du er. Det kunne jo være, at det så ok ud, og så var det i hvert fald ikke en ekstra stressfaktor  :) Behandling kan være pænt stressende i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, Sparklinrock said:

Arh, så er vi i nogenlunde samme situation (jeg er 36) :) Og så er det jo ikke verdens undergang at nedtrappe amning for ham. Men det vil nu alligevel være rigtigt rart at vide noget mere om, hvad de tablette rent faktisk gør ved din amning. Så vil I jo have bedre mulighed for at forberede jer bedst muligt. Kan I ikke få en konsultation om det? Eller spørge egen læge om en vurdering?

 

Har du egentligt fået målt dit AMH? Det kunne måske være meget rart for dig at vide, hvor tæt eller langt fra overgangsalder, du er. Det kunne jo være, at det så ok ud, og så var det i hvert fald ikke en ekstra stressfaktor  :) Behandling kan være pænt stressende i forvejen.

Ja både amh og fsh er blevet bestilt til mig.. Så på torsdag skal jeg op på blodprøve laboratoriet i vores by og have dem taget..

ja jeg tænker også lige umiddelbart at jeg er nød til lige at vide hvordan og hvorledes med de der blødnings-fremkaldene piller i forhold til amningen..

Får du hormoner nu ? 

Jeg vil nemlig skulle have pergotime tabletter for at stimulerer æggene..og det ved jeg egentlig heller ik om man må tage hvis man ammer..? 

Jeg må vist hellere ringe til klinikken med alle mine spørgsmål:-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, ccc said:

Ja både amh og fsh er blevet bestilt til mig.. Så på torsdag skal jeg op på blodprøve laboratoriet i vores by og have dem taget..

ja jeg tænker også lige umiddelbart at jeg er nød til lige at vide hvordan og hvorledes med de der blødnings-fremkaldene piller i forhold til amningen..

Får du hormoner nu ? 

Jeg vil nemlig skulle have pergotime tabletter for at stimulerer æggene..og det ved jeg egentlig heller ik om man må tage hvis man ammer..? 

Jeg må vist hellere ringe til klinikken med alle mine spørgsmål:-) 

Super at du skal have taget de prøver! Spændende, hvordan det hele ser ud! :)

Nej, ingen hormoner lige nu. Har lige været gennem fryseforsøg, hvor jeg kun fik ÆL sprøjte. Men vi skal i gang med ICSI til januar/februar afhængigt af cyklus, og så skal jeg jo have hele hormonpakken. Har faktisk ikke skænket det en tanke, at det måske er noget skidt med hormoner og amning? :chin: Jeg har jo umiddelbart tænkt mig at fortsætte amningen lidt endnu... :unsure Hvis du taler med klinikken omkring dette, må du meget gerne give en update herinde. Og ellers skal vi selv til samtale 2. januar, og så må jeg spørge her.

 

Edit: Har lige opstartet et tråd om dette under 'Behandling'. Håber på en helt masse inputs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med tid til at få spiralen ud sgu :o pga jul og job først D 12/1, men stadig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Alina89 said:

Nu med tid til at få spiralen ud sgu :o pga jul og job først D 12/1, men stadig :loveshower

Yaaaaaaaay! :biglove Jeg ELSKER at vi kommer til at følges igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Fru.Mor said:

Yaaaaaaaay! :biglove Jeg ELSKER at vi kommer til at følges igen :kiss

Os mig :kiss:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alina89 said:

Nu med tid til at få spiralen ud sgu :o pga jul og job først D 12/1, men stadig :loveshower

 

Uuuhh, ej hvor spændende søde! :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Alina89 said:

Nu med tid til at få spiralen ud sgu :o pga jul og job først D 12/1, men stadig :loveshower

 

Uhhh :kuller Ih hvor hyggeligt hvis vi skal følges :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Alura said:

 

Uuuhh, ej hvor spændende søde! :glad 

Jaaa :wub 

26 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Uhhh :kuller Ih hvor hyggeligt hvis vi skal følges :kiss 

 

Åh ja :kuller:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Fru.Mor said:

Yaaaaaaaay! :biglove Jeg ELSKER at vi kommer til at følges igen :kiss

 

:ditto:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter lidt nytårs-tanker omkring vores Projekt baby, og det faktum at jeg bliver 35 lige omlidt, og lillebror er fyldt 17 måneder her i julen, at jeg " plejer" at være ca 7 cykli om at opnå graviditet..( og at vi er hamrende skrukke) er vi kommet frem til at vi har følgende muligheder: 

1. Starte på fertilitets klinikken snarest og få menstruations-fremkalkende piller, som højst sandsynligt vil stoppe min ammemælk, i løbet af et par dage, derved vil vores søn selv opdage at der ikke kommer mere mælk og måske falder hans interesse nok naturligt for brystet..? Desuden har jeg bemærket at på det seneste, stopper han med at dige, når mælken begynder at løbe og at han faktisk er begyndt på kun at bruge brystet som en slags sut..ofte har han bare brystet i munden uden at gøre noget.. Så ligger han der og putter og nuldre sin nussebamse med fingrene imens.. Nogen gange i max 2 min og andre gange i 15 min..og så er det vel egentlig ok at vi kunstigt stopper mælken..? Jeg føler mig ihvertfald mindre " ond" nu hvor han selv viser at det egentlig ikke er mælken han søger.. Men nærværet og roen alene med mig.

2. Vente på menstruationen selv kommer, hvilket kan tage lang tid endnu.

Så det er status hos os..

Vi hælder til mulighed nr 1..(Min mand viskede mig i øret igår kl 00 at 2017, blir året med en lille baby i min mave.) 

Hvad tænker i andre? Lyder det ikke meget fornuftigt ? med tanke på at vores søn jo trods alt er 17 måneder og at jeg jo er 35 omlidt (manden er 36).

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

46 minutes ago, ccc said:

Efter lidt nytårs-tanker omkring vores Projekt baby, og det faktum at jeg bliver 35 lige omlidt, og lillebror er fyldt 17 måneder her i julen, at jeg " plejer" at være ca 7 cykli om at opnå graviditet..( og at vi er hamrende skrukke) er vi kommet frem til at vi har følgende muligheder: 

1. Starte på fertilitets klinikken snarest og få menstruations-fremkalkende piller, som højst sandsynligt vil stoppe min ammemælk, i løbet af et par dage, derved vil vores søn selv opdage at der ikke kommer mere mælk og måske falder hans interesse nok naturligt for brystet..? Desuden har jeg bemærket at på det seneste, stopper han med at dige, når mælken begynder at løbe og at han faktisk er begyndt på kun at bruge brystet som en slags sut..ofte har han bare brystet i munden uden at gøre noget.. Så ligger han der og putter og nuldre sin nussebamse med fingrene imens.. Nogen gange i max 2 min og andre gange i 15 min..og så er det vel egentlig ok at vi kunstigt stopper mælken..? Jeg føler mig ihvertfald mindre " ond" nu hvor han selv viser at det egentlig ikke er mælken han søger.. Men nærværet og roen alene med mig.

2. Vente på menstruationen selv kommer, hvilket kan tage lang tid endnu.

Så det er status hos os..

Vi hælder til mulighed nr 1..(Min mand viskede mig i øret igår kl 00 at 2017, blir året med en lille baby i min mave.) 

Hvad tænker i andre? Lyder det ikke meget fornuftigt ? med tanke på at vores søn jo trods alt er 17 måneder og at jeg jo er 35 omlidt (manden er 36).

 

Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt....jeres søn er som du skriver 17 mdr så hans behov for amning burde falde hvis ikke helt forsvinde...og så det der venten når man er skruk det vil bare være træls for jer...

 

Så go for it og held og lykke med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, girly1988 said:

Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt....jeres søn er som du skriver 17 mdr så hans behov for amning burde falde hvis ikke helt forsvinde...og så det der venten når man er skruk det vil bare være træls for jer...

 

Så go for it og held og lykke med det :goodluck

 

:ditto:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/1/2017 at 2:47 PM, ccc said:

Efter lidt nytårs-tanker omkring vores Projekt baby, og det faktum at jeg bliver 35 lige omlidt, og lillebror er fyldt 17 måneder her i julen, at jeg " plejer" at være ca 7 cykli om at opnå graviditet..( og at vi er hamrende skrukke) er vi kommet frem til at vi har følgende muligheder: 

1. Starte på fertilitets klinikken snarest og få menstruations-fremkalkende piller, som højst sandsynligt vil stoppe min ammemælk, i løbet af et par dage, derved vil vores søn selv opdage at der ikke kommer mere mælk og måske falder hans interesse nok naturligt for brystet..? Desuden har jeg bemærket at på det seneste, stopper han med at dige, når mælken begynder at løbe og at han faktisk er begyndt på kun at bruge brystet som en slags sut..ofte har han bare brystet i munden uden at gøre noget.. Så ligger han der og putter og nuldre sin nussebamse med fingrene imens.. Nogen gange i max 2 min og andre gange i 15 min..og så er det vel egentlig ok at vi kunstigt stopper mælken..? Jeg føler mig ihvertfald mindre " ond" nu hvor han selv viser at det egentlig ikke er mælken han søger.. Men nærværet og roen alene med mig.

2. Vente på menstruationen selv kommer, hvilket kan tage lang tid endnu.

Så det er status hos os..

Vi hælder til mulighed nr 1..(Min mand viskede mig i øret igår kl 00 at 2017, blir året med en lille baby i min mave.) 

Hvad tænker i andre? Lyder det ikke meget fornuftigt ? med tanke på at vores søn jo trods alt er 17 måneder og at jeg jo er 35 omlidt (manden er 36).

 

Jeg tror på, at det i sidste ende kun dig selv, der helt kan svare på det :) Hvis du mærker efter indeni, og det føles rigtigt, så skal I da bare komme i gang. Din søn viser jo tegn på selv at nedtrappe amningen, så mon ikke, at det er ok? Jeg tror dog, at du er den eneste, der har helt føling med, hvordan han vil reagere med mindre mælk, så i sidste ende skal I gå efter din mavefornemmelse :) Jeg er meget spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå med de der menstruations-fremkaldende piller og ammenedtrapning - hold os endeligt opdateret :):goodluck Og så håber jeg virkeligt, at der skal færre end 7 IUI forsøg til denne gang. Det må være så hårdt at skulle gennem processen så mange gange :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er projekt stop amning gået igang sådan for Real, så jeg kan få menstruation tilbage, jeg har udskudt at få blødnings-piller lidt endnu.

Vil gerne have at min krop selv går igang med at bløde så vi gir den lige en chance for selv at gå igang..

Ærlig talt er jeg glad for at jeg,  igår aftes og nat har ammet for sidste gang.. For jeg er træt af at min søn de sidste 3 nætter har kastet op om aftnen og natten i sengen fordi han simpelhen overspiser.. I forvejen er han glad for mad og spiser rigtig godt..Så der er simpelhen ik plads i hans lille mave til alt den mælk han også gerne vil ligge og æde..:-) Så nu er det nok..

Så nu er vi igang..er spændt på hvornår der kommer en blødning..og Ik mindst hvor hårdt det bliver i nat når han vågner og vil have dejlig varm mælk..

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, ccc said:

Så er projekt stop amning gået igang sådan for Real, så jeg kan få menstruation tilbage, jeg har udskudt at få blødnings-piller lidt endnu.

Vil gerne have at min krop selv går igang med at bløde så vi gir den lige en chance for selv at gå igang..

Ærlig talt er jeg glad for at jeg,  igår aftes og nat har ammet for sidste gang.. For jeg er træt af at min søn de sidste 3 nætter har kastet op om aftnen og natten i sengen fordi han simpelhen overspiser.. I forvejen er han glad for mad og spiser rigtig godt..Så der er simpelhen ik plads i hans lille mave til alt den mælk han også gerne vil ligge og æde..:-) Så nu er det nok..

Så nu er vi igang..er spændt på hvornår der kommer en blødning..og Ik mindst hvor hårdt det bliver i nat når han vågner og vil have dejlig varm mælk..

 

Så fik jeg overstået selve aften-pustningen uden at amme ham i søvn for første gang i 17,5 måned..det gik nogenlunde.. Han slog mig lidt på brystet, smed sin nussebamse ad Pommern til..mest af alt reagerede han med at være sur og vred på mig..efter en lille time faldt han i søvn efter at have fået et par tåre vand af hans drikkedunk..gruer for opvågninger i løbet af natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuu Natten gik faktisk overraskende fint. Han vågnede kun 1 gang kl 01, og var ked i ca 20 min og sov derefter videre til kl 07..Jeg er i chok.. Han plejer jo at ville ammes 3-5 gange om natten..

Jeg har fået min nattesøvn-det føles så skønt.. Hvad der ikke føles skønt er mine bryster, for hold nu k... Hvor gør det ondt, store, spændte, mega ømme byster har jeg nu..Jeg har prøvet at "tage" trykket, men er bange for at stimulerer for meget, så jeg bare fortsætter med at danne mælk-og det skal jeg jo absolut ikke.

Nu har jeg lige puttet ham til lur indenfor i min seng og det tog kun 10 min at få ham til at falde i søvn-han accepterede nussebamsen og spurte kun efter brystet 1 gang..Jeg er så stolt af min dygtige dreng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nr 2 godnat-putning uden at blive ammet er gået over al forventning..min dejlige dreng sov med sin nusseklud i munden i løbet 7 min..Så må vi se hvad natten bringer..

Er altså mega spændt på hvor længe der går fra ammestop til menstruation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, ccc said:

Nr 2 godnat-putning uden at blive ammet er gået over al forventning..min dejlige dreng sov med sin nusseklud i munden i løbet 7 min..Så må vi se hvad natten bringer..

Er altså mega spændt på hvor længe der går fra ammestop til menstruation.

Så for dælen.. Mine bryster er virkelig ømme og knudret og jeg måtte op i nat og trykke lidt mælk ud..Havde ik ik i min vildeste fantasi troet, at de ville blive SÅ ømme.. Men jeg har så også alle dage haft en overflod af mælk..

Natten gik så fint.. Han sov igennem for første gang nogensinde og jeg måtte ind og vække ham kl 07..DET er vilde sager herhjemme.

Drømte desuden i nat at min menstruation kom.. Men det gjorde den altså ikke i virkeligheden..:-(

Håber den snart kommer, så vi kan starte pb:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til at du er godt på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mit 4 dages ammestop er status nu..

Ingen menstruation endnu( venter meget spændt og en anelse utålmodigt) 

Mælkeproduktionen er nedadgående, brystet er ikke så knudret og ømt som i starten..Nu er det faktisk til at holde ud at nogen( eller noget) rører mine bryster.:-) 

Og sidst men ikke mindst så sover min søn igennem..Det synes jeg stadig er mega vildt.. I går blev han puttet med nussebamse kl 19.30.. Spurte efter bryst 1 gang.. Tog mit svar" Nej mors bryster er trætte og sover" rigtig fint..puttede nussebamse-vaskemærke i munden og sov efter 10 minutter..lige til kl 8.30..

Mor er glad. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, ccc said:

På mit 4 dages ammestop er status nu..

Ingen menstruation endnu( venter meget spændt og en anelse utålmodigt) 

Mælkeproduktionen er nedadgående, brystet er ikke så knudret og ømt som i starten..Nu er det faktisk til at holde ud at nogen( eller noget) rører mine bryster.:-) 

Og sidst men ikke mindst så sover min søn igennem..Det synes jeg stadig er mega vildt.. I går blev han puttet med nussebamse kl 19.30.. Spurte efter bryst 1 gang.. Tog mit svar" Nej mors bryster er trætte og sover" rigtig fint..puttede nussebamse-vaskemærke i munden og sov efter 10 minutter..lige til kl 8.30..

Mor er glad. 

 

Du får jo æl først inden mens, så der går jo minimum 14 dage og det hvis æl kom lige med det samme du stoppede amningen :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER