Peter Plys

15 år og gravid bonusdatter

13 indlæg i dette emne

Hej Er der nogen af jer som kender til økonomien her og hvad hun kan få af hjælp

Det skal med det samme nævnes at både mor og far er imod hun får barnet. Men hun vil ikke have det fjernet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner ikke hvad hun kan få af hjælp men kæmpe kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødrehjælpen og kommunen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh det lyder som en hård problemstilling!

Rent juridisk er der vidst noget om at hun nu bliver myndig og derfor er berettiget til det samme som os andre (kontanthjælp osv) uden at være helt sikker på det... Mon ikke at i kan gå på kommunen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover at mødrehjælpen måske kan tilbyde hende nogle praktiske ting, så har de rådgivning, hvor man bl.a. kan tale anonymt med socialrådgiver og jurist. Det tror jeg, ville være en god idé. De har også en abortrådgivning (åh, eller var det 1/8, de løb tør for midler), som skulle være ret god og ikke prøver at være for eller imod men hjælper med at belyse godt, hvad der er af muligheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak med mødrehjælpen, de er eksperterne på området. 

 

Jeg er 99% sikker på, at hun ikke kan få noget økonomisk hjælp, før hun har født barnet, fordi hun er under 18 år, og dermed stadig er under forældrenes forsørgelsespligt. Når hun har født barnet har hun mulighed for økonomisk støtte i form af kontanthjælp. Sådan var det i hvert fald for 2 år siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved dette er nemmere, at skrive, når man ikke står i situationen selv. Men tænker, når hun nu ikke vil have fjernet det. Så tror jeg, at i er nød til at støtte hende. I har fortalt, at i ikke synes det er verdens bedste ide. Men at i vil støtte hende, Så tror jeg på at i kommer længere lige eget hvad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man får barn som umyndig, blir man automatisk berettiget til voksen kontanthjælp. Det blev min veninde hvertfald, den gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak med mødrehjælpen, de er eksperterne på området.

Jeg er 99% sikker på, at hun ikke kan få noget økonomisk hjælp, før hun har født barnet, fordi hun er under 18 år, og dermed stadig er under forældrenes forsørgelsespligt. Når hun har født barnet har hun mulighed for økonomisk støtte i form af kontanthjælp. Sådan var det i hvert fald for 2 år siden.

Enig i ovenstående.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det med hende?

Ja, hvordan går det med hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ved jeg faktisk ikke da faren ikke snakke om hende 

 

Men der skal være familie rådslagningsmøde om barnet på søndag 

Hun har boet 3 uger på institution med kæresten og en dukke, hvor de er blevet vurderet 

 

Økonomisk kan hun ingen hjælp få før hun har født. Men moren og faren betaler børnepenge til hende 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER